یک گله از بعضی بچه های مذهبی ~.~

سوالهای خود را پيرامون مسائل فنی و عمومی انجمن در اين قسمت مطرح نماييد.

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 322
تاریخ عضویت: شنبه ۴ آبان ۱۳۸۷, ۱:۳۴ ب.ظ
محل اقامت: مشهد مقدس
سپاس‌های ارسالی: 845 بار
سپاس‌های دریافتی: 856 بار
تماس:

یک گله از بعضی بچه های مذهبی ~.~

پست توسط HamidSHS »

سلام به همه دوستان عزیز تصویر
از اینکه اسم تاپیک رو این گذاشتم معذرت میخوام ولی میخواستم یه مقدار بیشتر دوستان به این تاپیک دقت داشته باشند تصویر

1- ببینید دوستان ، توی این زمونه و دوره دیگه کمتر کسی به مطالعه علاقه داره ( اینطور که من دارم میبینم و برام روشن شده ) و اکثر افراد بیشتر دنبال یک روش ساده و قابل درک و زیبا هستند برای یادگیری ( حالا یادگیری درس باشه یا هر چیز دیگه )
ما هم باید با همین هدف ، در رنگ بندی متن ها ( هنگام پست گذاشتن ) خیلی دقت کنیم تا کسی که میخواد مطلبی رو بخونه از خوندن مطلب خسته نشه. تصویر

2- خواهش میکنم از گذاشتن مطالب طولانی در یک پست خودداری کنید و پست ها و مطالب طولانی رو تا جایی که میتونید کوتاه بگذارید تا خواننده از خوندن مطلب خسته نشه تصویر. حقیقتا تا به حال شده که من شخصا خیلی از مطالب بدرد بخور رو بخاطر این موضوع نتونستم بخونم.تصویر

3- تا جایی که میتونید اول خودتون مطالب رو یک دور بخونید و بعدش با آراستگی ( در صورت نیاز با استفاده از شکلک های مرتبط ) اون رو پست کنید.

4- از استفاده کردن فونت های بسیار بزرگ و نامنظم و یا رنگ زننده چشم خودداری کنید . مثل این رنگ یا این رنگ

5- در پست هایی که میگذارید از عکس مرتبط استفاده کنید ( البته با حجم کم ) و عکس هایی که میگذارید عکس های زیبایی باشه که طرف بتونه با یک نظر دنبال نوشته شما رو بگیره و تا آخر مطالعه کنه.

6- در بعضی از پست ها دوستان با ذوق و شوق مطلب میذارن ( مثلا در بخش گرافیک مذهبی ) اما متاسفانه بجای نظر دادن فقط زیر مطلب تشکر میشه و بس که این یک نقطه ضعف بزرگه . تصویر

بیشتر از این مطلبی برای گفتن به ذهنم نمیرسه فعلا ولی این رو دلسوزانه گفتم که هرجایی که خواستید مطلب بزارید این مورد رو رعایت کنید تا انشاءالله مطالب بر حق شیعه که اینقدر با مشقت و سختی تهیه شده ، به دست جوون های ما برسه و استفاده کنند. تصویر

راستی فکر نکنید که من همیشه این موارد رو رعایت کردم اما خودم هم دارم سعی میکنم که خودم رو اصلاح کنم در این زمینه. تصویر تصویر تصویر

موفق باشید
یاعلی تصویر
 
تصویر 
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 322
تاریخ عضویت: شنبه ۴ آبان ۱۳۸۷, ۱:۳۴ ب.ظ
محل اقامت: مشهد مقدس
سپاس‌های ارسالی: 845 بار
سپاس‌های دریافتی: 856 بار
تماس:

Re: یک گله از بعضی بچه های مذهبی ~.~

پست توسط HamidSHS »

کسی نظری نداره ؟
 
تصویر 
Commander
Commander
پست: 2503
تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸۶, ۳:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7581 بار
سپاس‌های دریافتی: 6236 بار
تماس:

Re: یک گله از بعضی بچه های مذهبی ~.~

پست توسط مائده آسمانی »

به نام خدا


سلام علیکم


با تشکر از آقا حمید به خاطر ایجاد این تاپیک . واقعا حرف دل خیلی از دوستان رو گفتید .


نمیخوام بگم که زیادی هم گل و بلبل بشه ولی وقتی مطلبی طولانی هست و فاصله بین خطوط هم رعایت نشده ، بعضی از اعضای


سایت هم تمام مطالبی که روی سایت میاد رو با دقت میخونن واقعا خیلی وقتا خستگی چشم باعث خستگی روحی هم میشه .


دیگه میل و رغبتی برای خوندن مطالب نمیشه .


فونت و سایز پیش فرض خود سایت ، مناسب هست برای اینکه چشم اذیت نشه و معمولا بهترین سایز و فونت هست برای فروم ها .


نکته بعدی هم درباره طولانی بودن مطالب اینه که حتما لزومی نداره شما یکجا همه رو پست کنید . میتونید دو روز بعد بیایید ادامه اش رو


بنویسید . خودتون مطلبی که میخونید رو یه دور بخونید بهتره که بیشتر از یک یا دو دقیقه وقت مخاطب رو نگیره برای مطالعه اش .


رنگبندی هم از نکات مهم هست مثلا سه چهار خط قرمز نوشته میشه یا رنگهایی که چشم رو اذیت میکنه .



با تشکر دوباره از آقا حمید و سایر اعضا تصویر
تصویر
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 322
تاریخ عضویت: شنبه ۴ آبان ۱۳۸۷, ۱:۳۴ ب.ظ
محل اقامت: مشهد مقدس
سپاس‌های ارسالی: 845 بار
سپاس‌های دریافتی: 856 بار
تماس:

Re: یک گله از بعضی بچه های مذهبی ~.~

پست توسط HamidSHS »

ضمن عرض سلام دوباره خدمت مائده آسمانی عزیز و دوستان گلم :razz:
من این نکته رعایت فاصله خطوط رو فراموش کردم بگم که ایشون یکی از مهم ترین نکات رو بهش اشاره کردند.

به قول ایشون مطالب نمیخواد زیاد هم گل و بلبل داشته باشه ولی متنوع باشه عالیه :D

از اینکه در کار مدیران عزیز و زحمتکش اینجا بنده فضولی کردم عذر خواهی میکنم ولی این چیزی بود که من به دوستان نزدیکم میگفتم ولی با خودم تصمیم گرفتم که با همه دوستان عزیز در میون بزارم تا این فروم ها از سایر فروم هایی که هیچ محتوای درستی ندارند یه سر گردن بالاتر باشند. :razz:

یاعلی
 
تصویر 
Commander
Commander
پست: 2503
تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸۶, ۳:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7581 بار
سپاس‌های دریافتی: 6236 بار
تماس:

Re: یک گله از بعضی بچه های مذهبی ~.~

پست توسط مائده آسمانی »

به نام خدا


با سلام مجدد


یک نکته مهم هم یادم رفت در پست قبلیم بگم که اینجا میگم ، هدف ما در این فروم اشاعه فرهنگ اصیل شیعه اثنی عشری هست .


لطف کنند دوستان مطلبی رو که می نویسند با ذکر منبع باشه . بهتر هم هست که پایان هر پستی منبع و پاورقی های مربوط به اون


پست ذکر بشه .


با تشکر فراوان تصویر
تصویر
Moderator
Moderator
پست: 2025
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۸۸, ۲:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: آذربایجان
سپاس‌های ارسالی: 2903 بار
سپاس‌های دریافتی: 3754 بار

Re: یک گله از بعضی بچه های مذهبی ~.~

پست توسط قهرمان علقمه »

  رب الحسین  


سلام

ضمن تشکر از آقا حمید به خاطر ایجاد این تاپیک تصویر


بنده خودم اعتراف میکنم که هیچوقت رعایت فونت و رنگ رو نمی کردم والان که به نوشته هایی قبلیم نگاه میکنم


میفهمم که چرا آقا محسن همیشه از دستم عصبانی هستن تصویر


الان هم به لطف دوست عزیزمون مائده آسمانی یه ذره یاد گرفتم و سعی میکنم همه نکاتی که فرمودید رعایت کنم


ولی در مورد اسم تاپیک گله نیست بلکه آموزش هست تصویر
Junior Member
Junior Member
پست: 22
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸, ۲:۲۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 20 بار
سپاس‌های دریافتی: 44 بار

Re: یک گله از بعضی بچه های مذهبی ~.~

پست توسط Jamshid2100 »

 [External Link Removed for Guests] 


سلام به همه ی دوستان :dast:
ببینید باید بدونید که مشکل اصلی این سایت اینه که نویسنده ها از عمق مطلب چیزی نمی دونن ! :gij:
بذارید بهتر توضییح بدم :
سایت اعتقادات رو میشه گفت اولین سایتی که تونسته یه عده از افراد مذهبی رو در یک فروم جمع کنه و حرفی برای زدن داشته باشه و از نظر کمیت و کیفیت عضو پذیری و امکانات قوی بوده و لی در مطالب ارائه شده نه ؟! چرا :-x


دلیل اون هم اینه که مطالب ارسال شده بیشتر به صورت اطلاع رسانی از اون مطالبی که یه مقدارشو من بلدم و خیلیشو شما ها و دیگران و این مطالب تکرار شونده در سایت قرار می گیره مثلا " پست های مداحی " واقعا اگه این سایت اسمش اعتقاداته مداحی چه ربطی به این موضوع داره در واقع مطالب و مقاله های ارائه شده از نظر کیفیت خوبه ولی اونقدر سطحیه و تکراری و که عمق دیدگاه ها بیان نمیشه و به صورت سطح نمایی از اون بیان میشه :-o

خوب معلومه این مطالب برای خوانندگان جدید و جالب نیست و اگر اون رو ندونن نیازی و احساسی به مطالعه نمی کنن :-(
پس باید چه کرد ؟ :eek:


 [External Link Removed for Guests] 




یک مسئله عمقی نبودن مسائل بیان شده است و یکی دیگه مفید نبودن اونها به مثال های زیر توجه کنید :

" پست حجاب " : مشکل این پست ها تا الان این بوده که اصلا دلیلی برای حجاب زن آورده نشده و ریشه های اعتقادی اون بیان نشده و یه عده از نویسندگان تنها مطالبی از فواید حجاب یا از اثرات عدم رعایت اون نوشتن و چیزی به عنوان دلیل و حکمت موضوع وجود نداره.
"پست مداحی " در این پست ها یه تعدادی از دوستان عزیز مداحی های صوتی بعضی از مداحا رو در تایپیک قرار میدن ولی تا حالا به خودمون نگفتیم چرا اصلا مداحی گوش می کنیم برای چی بیکاریم ؟ :-( :ghose:

تازه این مطالب ساده است وقتی کسی اصلا دلیل شیعه بودنش را نمی داند حجاب و نماز و ... به چه دردش می خورد کسی که الفبا بلد نیست کتاب ریاضی به چه دردش می خورد و کسی که دلیل سجده و نماز خود را نمی داند چگونه انتظار داریم که مطالب پیچیده تری را بنویسم آنگاه هم آنها مطالعه کند


 [External Link Removed for Guests] 


درد اینجاست که در سایت اعتقادات اسلامی همه چیز از مطالب مذهبی پیدا می شود به جز اعتقادات ما !! =8)

خودمانیم تا حالا سایت اعتقادات چقدر توانسته در خلق و رفتار و افکار ما در زندگی روز مره تاثیر بگذارد بلکه این سایت یک جنبه ی دوستانه پیدا کرده که مطالب بدرد نخور (به درد کسی که دلیل اعتقادش را نمی داند نمی خورد) راستشو می گم من که خودم تا حالا با این همه بازدید از تایپیک ها مطلب بدرد بخوری گیرم نیومده نه اینکه سایت اعتقادات ضعفی داره نه مشکل اونجاست که حتی یک نفر هم نیست که کارشناس اسلامی باشه و مطلب بدرد بخوری رو تو سایت پست کنه و نظرات رو بخواد و مشکلات رو بررسی کنه و کسی نیست که راه رو به ما نشون بده و ماها فقط از این ور و اون ور مطلب جور می کنیم و می نویسیم حتی بدون اینکه فکر کنیم مطالبمون مفید هست یا نه :shock: :-x ما در این سایت راهنما نداریم


 تصویر 


به نظر من مشکل در هدف و نیت و مطلب پسته است و مفید واقع نمیشه یه شوک حسابی به خواننده داده نمیشه تا متوجه واقعیت بشه و مانند قدم برداشتن در تاریکی که فکر می کنیم درست میریم امام را و پرچم دار و راهنما رو گم کردیم و خودمون هم خبر نداریم ؟! :ghose: :-x
اگر راه حلی پیشنهاد می کنید یا نظر ی دارید بگید این سایت جای صحبت و هم اندیشی تصویر

راستشو بخواین این سایت چنگی به دل نمیزنه و بعضی از وبلاگ های کوچیک با بازدید های خیلی کمتر مثلا 100 نفر در روز شاید در رساندن مطلب به خواننده مفیدتر از بعضی از تایپیکهای 2300 نفری که اصلا مطالب بدرد بخوری نداره یک جور " مطلب زدگی" و افراط دیده میشه و جمعا میل خواننده ا به این سایت کم شده ... تصویر

و نباید اشکال به خواننده گرفته بشه که شما خواننده ها اهل مطالعه نیستید بلکه اشکال رو از مطالب خودتون بدونید که جذاب و کاربردی نیستند و عنوان های قشنگی دارن ولی مطالب بدرد نخور تصویر



البته دوستان ناراحت نشوند منظورم بیهوده بودن تایپیک ها نیست بلکه هر رسانه ای افراد خاصی را به خود جذب می کند و مطالب خوب و شفاف کارامد خواهند بود نه البته احساس می کنم سایت مرده است ... از همه ی دوستان معذرت می خوام ولی اگر قرار بود همه نویسنده باشند و مطالبشان مورد استقبال قرار گیرد که همه نویسنده ی کتاب میشدند و همین طور است که تنها از میان چندین هزار رومان تنها تعدادی انگشت شمار طرفداران زیادی دارد پس نمی توان گفت که دیگر دیگر رومان ها مورد استقبال قرار نگرفته اند پس مشکل از خوانندگان است که اهل مطالعه نیستند در واقع نحوه ی نوشتن و مهم موضوع مطلب مهم است.

امیدوارم از حرف هایم ناراحت نشوید انتقاد سازنده باعث تغییرات عمیق تری میشود و آنچه که بیان شد همه ی مطالب سایت را در گیر می کند نه تنها پست هایی که مثال زدم.

منتظر نظرات و انتقادات شما هستم تصویر یه کاریکاتور هم ببینید
 تصویر 
Commander
Commander
پست: 2503
تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸۶, ۳:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7581 بار
سپاس‌های دریافتی: 6236 بار
تماس:

Re: یک گله از بعضی بچه های مذهبی ~.~

پست توسط مائده آسمانی »

به نام خدا

با سلام خدمت تمامی دوستان به خصوص کابرگرامی جناب Jamshid2100


با اجازه مدیریت محترم سایت و همچنین اعضای فعال و کوشای سایت تصویر


به نظرم کم لطفی میکنید به زحمت دوستان ، چرا که مطالبی که روی سایت میاد هم از مطالب مهم هست ، بستگی به نگاه شما داره


اینکه ایا این مطالب رو کامل و جامع خوندید یا نه


درباره بخش مداحی و گرافیک باید بگم که صرف نوشتن مطلب در سایتهای فروم پاسخگوی نیاز مخاطب نیست


همین که مدیر محترم بخش مداحی و دیگر دوستان زحمت میکشن و مداحی های مختلف رو برای سایت و دوستان دیگه اپولود میکنن


امکان دانلود میدن خیلی هم کمک کننده هست . شما ببینید مثلا یکی هست دسترسی به مجلس روضه نداره ولی از این مداحی ها


استفاده میکنه ، آیا این ثوابی نداره ؟ خیلی ها بودن که موسیقی های مبتذل و غیر شرعی گوش میدادن ولی وقتی بعضی از نواهای


سایت رو دانلود کردن یا حتی بعضی از مداحی ها رو ، فهمیدن که برای روحشون خوب هست کم کم از موسیقی دست برداشتن


یکی از فایده هایی که خودم همیشه به نظرم میرسه همین سرچ هست ، کسی که سرچ یه مداحی رو میزنه وقتی وارد سایت اعتقادات


میشه به بقیه بخشها هم سر میزنه ، همین باعث میشه مطالب مورد نیاز خودش رو بخونه و استارتی باشه برای قوی کردن


پایه های اعتقادیش .



حتما شما هیچ وقت تاپیک !!! بهتر است ، از اينجـا آغـاز کنيد !!! رو ندید. ما اینجا گفتیم که وقتی وارد فروم میشید بهتره چه مطالبی رو اول بخونید .



به نظر شما مطالب تاپیک های زیر جزو مهمترین عقاید ما نیستن ؟؟؟ جزو مهمترین مطالبی نیستن که یه شیعه اثنی عشری باید بدونه ؟


 « مهم ترین عقاید مکتب اهل بیت (ع) »  


.


 « سرگذشت حدیث پیامبر (ص) ... »  




 
در « سقيفه » چه گذشت ... ؟! 

.
 
.
 « معالم المدرستين » ... ( نشانه هاي دو مکتب در اسلام ) 
.


...:::... منشور عقايد اماميّه ...:::...  



اصول دین همانطور که میدونید اصل و پایه دین ما هست . مطالب بخش اصول دین جزو مهمترین مطالب هستن .


انتفاد خیلی خوبه ولی وقتی سازنده است که به جا باشه .


قبول دارم که نقص هایی هم در کار وجود داره ، یکی از مضرات فروم اینه که هر کسی میتونه هر مطلبی رو صحیح یا غلط بنویسه تا مدیر

سایت بیاد مطلب رو بخونه و تایید کنه بمونه یا حذف کنه .


ولی فایده هایی که فروم داره خیلی از سایتهای دیگه ندارن .


به حول و قوه الهی هم تاحالا مشکلی پیش نیومده و هر روز بهتر از دیروز دوستان خوبمون در سایت فعالیت خودشون رو داشتن و دارن .


اعتقاد به این دارم که صاحب اصلی سایت خودش نگهدارش هم هست .


اینجا همه با نیت خالص میان و برای کسی دیگه کار میکنن پس خودشون ثواب و اجرش رو میدن و مراقبت هم میکنن .


 به امید روزی که سایت به دست صاحب اصلیش برسه تصویر 



 موفق و پیروز باشید . تصویر
 
تصویر
Junior Member
Junior Member
پست: 22
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸, ۲:۲۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 20 بار
سپاس‌های دریافتی: 44 بار

Re: یک گله از بعضی بچه های مذهبی ~.~

پست توسط Jamshid2100 »

مسئله اونجاست اینه که نمی گم سایت ضعیفه و اصلا مفید نیست در قسمتی هم نوشتم که از این جهاتی بسار قوی هست و گفتم تنها سایت فروم داری که حرفی برای زدن داره و می دونم با هزینه ها و زحمت های هنگفتی این سایت برپا شده و در حال فعالیت است نظر م انجاست که نویسندگان مطالب ...........
نمی دونم شاید برای من اینطور به نظر میرسه ولی یه پیشنهاد براتون دارم :
اگر در سایت قسمت ویژه ای تعبیه بشه که از قسمت عمومی جدا باشه و بتونه یه جور هایی درسهایی از اخلاق و احکام و مسائل پایه ای تری رو در بر بگیره خیلی خوب میشه
ان هم لپ کلام
Commander
Commander
پست: 2503
تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸۶, ۳:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7581 بار
سپاس‌های دریافتی: 6236 بار
تماس:

Re: یک گله از بعضی بچه های مذهبی ~.~

پست توسط مائده آسمانی »

با سلام مجدد


Jamshid2100 نوشته شده:مسئله اونجاست اینه که نمی گم سایت ضعیفه و اصلا مفید نیست در قسمتی هم نوشتم که از این جهاتی بسار قوی هست و گفتم تنها سایت فروم داری که حرفی برای زدن داره و می دونم با هزینه ها و زحمت های هنگفتی این سایت برپا شده و در حال فعالیت است نظر م انجاست که نویسندگان مطالب ...........
نمی دونم شاید برای من اینطور به نظر میرسه ولی یه پیشنهاد براتون دارم :
اگر در سایت قسمت ویژه ای تعبیه بشه که از قسمت عمومی جدا باشه و بتونه یه جور هایی درسهایی از اخلاق و احکام و مسائل پایه ای تری رو در بر بگیره خیلی خوب میشه
ان هم لپ کلام


خداروشکر که سایت با اینکه خصوصی هست یه سرو گردن که چه عرض کنم خیلی بهتر از فرومهای سایتهایی هست که پشتیبان مالی دارن .


خب در بخش اخلاق آموزش داریم میدیم دیگه وقتی روایات و ایات رو میاریم خودش اموزش هست دیگه . منظورتون رو متوجه نشدم .


در بخش احکام هم همینطور ... شما اگه طلبه هم باشید وقتی بخوان بهتون احکام رو یاد بدن متن رساله رو اول درس میدن ... معمولا

هم رساله امام خمینی هست ما هم متن رساله رو روی سایت گذاشتیم . پرسش و پاسخ هم داریم . دیگه نمیدونم منظورتون از آموزش چیه ؟


حتی برای کودکان هم به صورت فیلم و تصویر آموزش احکامی که براشون نیاز هست رو داریم .


بخش دیگر گفتگو ها هم برای این راه اندازی شده که هر کسی بخواد بیاد بحث کنیم و گفتگو کنیم ...

پرسش و پاسخ هم اسمش روش هست دیگه . تصویر



خلاصه هر کمکی از دستمون بر بیاد دریغ نمیکنیم ... فقط باید مخاطب اگه مطلبی مد نظرش هست به ما بگه ، سوالی هم داره بپرسه تا ان شالله جوابگو باشیم .


موفق باشید تصویر
تصویر
ارسال پست

بازگشت به “سوال ، پيشنهاد و انتقادها”