کینه ورزی

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: جمعه ۵ آذر ۱۳۸۹, ۹:۰۲ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

کینه ورزی

پست توسط golepooneh »

با سلام در مورد کینه مطالبی رو خواندم که دو تا سوال برایم پیش آمد اول اینکه چه باید کرد تا کینه شخصی از دلمان بیرون برود؟ دوم : بادیدن شخص مورد نظر و کارهایی که از او سر میزند این کینه دو چندان میشه با این مشکل چه باید کرد؟
Senior Member
Senior Member
پست: 120
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹, ۶:۲۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 219 بار
سپاس‌های دریافتی: 467 بار

Re: کینه ورزی

پست توسط soldier young »

با سلام خدمت گل پونه
سوالت بیشتر جنبه روانشاسی دارد و باید جواب ان را در این حوزه بجویی.
من راهکارهائی که خودم در این مواقع استفاده می کنم را می گویم شاید بدردت خورد.

در برخورد با کینه نسبت به دیگران به نظر من باید از سه بعد به ان توجه کنی:
بعد اول شخصی است که به ان کینه داری و این مطمئنا بازخورد رفتاری است که او داشته و حتما خسارت مالی و یا عاطفی بر فردی که کینه دارد وارد کرده است . در اینجا تو باید دلایل رفتار او را بازیابی کنی انوقت نه تنها از او کینه نداری بلکه دلت هم برای او می سوزد چون چنین افرادی بر اساس کمبودهایی که در زندگی داشته اند و ذلت و ضعف شخصیتیشان دست به ناراحتی دیگران می زنند . یا اینکه اصلا طرف سهوا چنین رفتاری داشته و سوء تفاهم شده است.( پس علت رفتار او در اینجا خیلی مهم است مثلا یکی از دوستان تو مدام اموال تو را امانت گرفته و پس نمی دهد و یا تو را به سخره می گیرد که اگر خوب به علت ان توجه کنی می بینی از کمبودهای مالی یا جدی گرفته نشدنش توسط دیگران این رفتارش نشات می گیرد.

در بعد دوم از منظر کسی باید به ماجرا پرداخت که دارای کینه است بهتر است ابتدا مدتی فرد ایجادکننده کینه را نبینیم ولی اگر مجبور به این کار بودیم باید شرایط و فضایی را که به او فرصت می دهد رفتار نابهنجارش را انجام دهد از او بگیریم در واقع یک انسان قوی با رفتار درست اجازه سوء استفاده را از هرکسی و در هر محیطی از او می گیرد.

بعد سوم از منظر الهی است که برخی مواقع شرایط محیطی به گونه ای است که کاری از دست تو بر نمی اید و فردی خواسته یا ناخواسته ضربه بزرگی و یا کوچکی که برای تو خیلی مهم است بتو می زند در اینجا که بر شرایط تسلط نداری باید به حکمت الهی راضی باشی و مطمئن باشی که خیری در ان است که بعدها متوجه ان خواهی شد.(چون خدا برای بندگانش خیرخواه است)

بهر حال باز تاکید می کنم که نظر یک روانشناس در این مساله بهترین راه حل است. علت اینکه من نظرم را گفتم خواستم یه جورایی به خودم کمک کنم و افکارم را در این مورد دسته بندی کنم.
Iron
Iron
پست: 178
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۸۹, ۷:۱۳ ق.ظ
محل اقامت: ای کاش نجف
سپاس‌های ارسالی: 190 بار
سپاس‌های دریافتی: 385 بار
تماس:

Re: کینه ورزی

پست توسط mamashli110 »

سلام
دوست عزیز ،
را درمان کینه ورزی در روایات دعا کردن برای شخص مورد نظر ذکر شده
البته دوست عزیز soldier young ذکر کرده اند که با روانشناس در میان گذاشته شود . ولی این حقیر پیشنهاد می دهم به مشاوره به یک روحانی خوب (توجه کن روحانی نه روحانی نما ) اگه خواستی در خدمتیم معرفی کنم .

علی مدد
پيامبر(ص) به على(ع) فرمود:
«انت منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى؛ ».
« تو نسبت به من، به منزله هارون از موسى هستى جز اين‌كه بعد از من پيامبرى نيست».




أللَّهُمَّ العَـن صَنَمي قُرَیشٍ وَجِبتَیهَا وَ طاغُـوتَیها وَ إفکَـیها وابنَـتَیهِمَا اللَّذَینِ خالَفا أمرَکَ وَ أنکَرا وَحـیَکَ

تصویر

[External Link Removed for Guests]
New Member
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: جمعه ۵ آذر ۱۳۸۹, ۹:۰۲ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: کینه ورزی

پست توسط golepooneh »

از دوستان عزیزی که مرا راهنمایی کرده اند بی نهایت سپاسگذارم. :razz:
ارسال پست

بازگشت به “پرسش و پاسخ”