ایا یهودیان و زرتشتیان نجس هستند؟

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: جمعه ۷ آبان ۱۳۸۹, ۵:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

ایا یهودیان و زرتشتیان نجس هستند؟

پست توسط saba.ha »

1soal daram ke vaghean hichvaght be javabesh naresidam.chera migan yahhoodia najesan?asan yani chiا
New Member
New Member
پست: 6
تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹, ۹:۱۴ ب.ظ
محل اقامت: قم
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار
تماس:

Re: ایا یهودیان و زرتشتیان نجس هستند؟

پست توسط hackim »

با سلام و اداي احترام
اهل كتاب و پيروان آيين مسيحيت گرچه خدا را قبول دارند ولى چنان چه از بعضى از آيات قرآن كريم استفاده مى‏شود آنها نيز گرفتار نوعى از شرك هستند از جمله اعتقاد به اقنوم‏هاى سه گانه (پدر پسر و روح‏القدس) دارند. نجاست كافران و مشركين يك نوع آلودگى باطنى و معنوى است كه آثار آن به جسم آنها نيز سرايت كرده و يك فايده پرهيز از آنها حفظ عقايد و اخلاق بسيارى از مردم مى‏باشد كه با آميزش و معاشرت با افراد منحرف و گمراه تحت تأثير قرار گرفته و منحرف مى‏شوند و اين مطلب تازگى ندارد.
به همين دليل مصلحين و دلسوزان به افراد معمولى سفارش مى‏كنند كه از معاشرت با افراد گمراه و منحرف دورى كنند تا از انحراف و گمراهى محفوظ باشند كه اين موضوع در اسلام به صورت حكم نجاست بيان شده است و گذشته از اين نوعاً پيروان اديان ديگر از بسيارى از آلودگى‏ها مثل خون گوشت خوك و مشروبات الكلى اجتناب نمى‏كنند و طبعاً تمام زندگى آنها آلوده مى‏باشد و براى حفظ مسلمانان از اين آلودگى‏ها اسلام اين دستور را داده است و بعضى از فقها به ويژه بسيارى از مراجع عصر حاضر مانند آيت اللَّه حكيم (ره) آيت اللَّه تبريزى آيت‏الله فاضل و مقام معظم رهبرى فتوا به طهارت اهل كتاب، در صورتى كه مشرك نباشند داده‏اند و تنها نجاست آنها را نجاست ظاهرى مى‏دانند كه بر اثر آلوده شدن به نجاسات مانند خون مشروبات الكلى و پيدا مى‏شود و اگر كسى علم پيدا كرد كه بدن آنها با اين نجاسات آلوده نشده يا علم به آلوده بودن بدن آنها پيدا نكرد پاك مى‏باشند. و در برخى از تفاسير طعام در آيه شريفه به حبوبات و ميوه تفسير شده كه به نظر همه اشكال ندارد. براى توضيح بيشتر ر. ك: تفسير نمونه، ج 4، ذيل آيه شريفه مراجعه فرماييد.
:gij: :gij: :razz:
منبع:‌ پرسمان
الحمد لله الذي لا يبلغ مدحته القائلون و لا يحصي نعماءه العادون و لا يؤدي حقه المجتهدون
الذي لا يدركه بعد الهمم و لا يناله غوص الفطن الذي ليس لصفته حدٌّ محدودٌ و لا نعتٌ موجودٌ
------------------------------
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “پرسش و پاسخ”