با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان
در آیه 6 سوره مبارکه مائده در تفسیر نمونه و هم چنین کتاب حق با کیست خواندم
که ارجلکم عطف بر رئوسکم است و مولف در این کتاب گفته بود که رئوسکم محلا منصوب است
برای من این سوال ها پیش آمده:
1.چرا رئوسکم محلا منصوب است مگر اصلا رئوس جز کلمات مبنی است؟؟؟؟؟
2.اگر بگوییم ارجلکم مجرور شده به خاطر حرف جر واو پس چرا در قسمت وغسلو کلمه ایدیکم که دقیقا همکان ارجلکم است چرا مجرور نشده؟
3.چرا رئوسکم مجرور شده در صورتی که مفعول است و می دانیم کل مفعول منصوب؟؟
با تشکر
التماس دعا
وضو از لحاظ کلامی...
مدیر انجمن: شورای نظارت
-
- پست: 16
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۸ دی ۱۳۸۸, ۱۲:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3 بار
- سپاسهای دریافتی: 8 بار
-
- پست: 2503
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸۶, ۳:۰۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7581 بار
- سپاسهای دریافتی: 6236 بار
- تماس:
Re: وضو از لحاظ کلامی...
به نام خدا
سلام علیکم
پاسخ سوال شما در تاپیک زیر مفصل داده شده .
شکل واقعی وضو در کتاب و سنت
موفق و موید باشید
سلام علیکم
پاسخ سوال شما در تاپیک زیر مفصل داده شده .
شکل واقعی وضو در کتاب و سنت
موفق و موید باشید
-
- پست: 16
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۸ دی ۱۳۸۸, ۱۲:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3 بار
- سپاسهای دریافتی: 8 بار
Re: وضو از لحاظ کلامی...
با سلام مجدد من در این مورد شک ندارم حتی اینم آدرس ها در مورد مسح :1 . مسند احمد: ج1، ص109، حديث 489.
2 . كنز العمّال: ج9، ص436، حديث 26863.
3 . همان: ص451، حديث 26922.
4 . همان، ص448، حديث 26908.
5 . همان: ص429، حديث 26822.
6 . مسند احمد: ج1، ص153، شماره 739 و ص 183، شماره 91.
7 . سنن ابن ماجه: ج1، ص156، شماره 460; سنن نسائى: ج2، ص226.
8 . صحيح بخارى: ج1، ص23، حديث 1.
9 . سنن ابن ماجه: ج1، حديث 460.
10 . تفسير طبرى: ج6، ص86، المعجم الكبير: ج1، ص221 شماره 603.
11 . المستدرك حاكم: ج1، ص241.
12 . الدرّ المنثور: ج3، ص29.
13 . الخصائص الكبرى: ج1، ص94.
14 . اسد الغابه: ج5، ص156.
15-سيماى عقايد شيعه،ص 370.
اما بحث من این است که چطور برئوسکم هم مجرور است و هم محلا منصوب
2 . كنز العمّال: ج9، ص436، حديث 26863.
3 . همان: ص451، حديث 26922.
4 . همان، ص448، حديث 26908.
5 . همان: ص429، حديث 26822.
6 . مسند احمد: ج1، ص153، شماره 739 و ص 183، شماره 91.
7 . سنن ابن ماجه: ج1، ص156، شماره 460; سنن نسائى: ج2، ص226.
8 . صحيح بخارى: ج1، ص23، حديث 1.
9 . سنن ابن ماجه: ج1، حديث 460.
10 . تفسير طبرى: ج6، ص86، المعجم الكبير: ج1، ص221 شماره 603.
11 . المستدرك حاكم: ج1، ص241.
12 . الدرّ المنثور: ج3، ص29.
13 . الخصائص الكبرى: ج1، ص94.
14 . اسد الغابه: ج5، ص156.
15-سيماى عقايد شيعه،ص 370.
اما بحث من این است که چطور برئوسکم هم مجرور است و هم محلا منصوب
-
- پست: 16
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۸ دی ۱۳۸۸, ۱۲:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3 بار
- سپاسهای دریافتی: 8 بار
Re: وضو از لحاظ کلامی...
به نام خدا
سلام دوستان خسته نباشید طاعات وعبادات شما قبول
اول یه سوال
در کتاب " حق با کیست" تدوین ابوالفضل بهرام پور این توضیح داده شده:
چون «برئوسکم » محلا منصوب است پس «ارجلکم » به محل آن یعنی «وامسحو» عطف شده
حال سوال من این است که چطور یه کلمه(«برئوسکم ») هم مجرور به حرف جر باء است و هم محلا منصوب؟
سلام دوستان خسته نباشید طاعات وعبادات شما قبول
اول یه سوال
در کتاب " حق با کیست" تدوین ابوالفضل بهرام پور این توضیح داده شده:
چون «برئوسکم » محلا منصوب است پس «ارجلکم » به محل آن یعنی «وامسحو» عطف شده
حال سوال من این است که چطور یه کلمه(«برئوسکم ») هم مجرور به حرف جر باء است و هم محلا منصوب؟