من تازه مسلمون شدم كمكم كنيد

مدیر انجمن: شورای نظارت

قفل شده
Junior Member
Junior Member
پست: 21
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۸, ۵:۲۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: من تازه مسلمون شدم كمكم كنيد

پست توسط منتظر1116 »

سلام
تبريك ميگم بهتون التماس دعا
خيلي خوب فارسي صحبت ميكنيد بدون ايراد
Iron
Iron
پست: 135
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶, ۷:۱۵ ب.ظ
محل اقامت: london
سپاس‌های ارسالی: 281 بار
سپاس‌های دریافتی: 334 بار
تماس:

Re: من تازه مسلمون شدم كمكم كنيد

پست توسط mohammad.moein »

فارسیتون از من بهتره! :razz:

ولی‌ من انگلیسی‌ بلدم اگر کمکی‌ خواستید تو زبان شاید بتونم کمکتون کنم! :-)
تصویر
Iron
Iron
پست: 135
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶, ۷:۱۵ ب.ظ
محل اقامت: london
سپاس‌های ارسالی: 281 بار
سپاس‌های دریافتی: 334 بار
تماس:

Re: من تازه مسلمون شدم كمكم كنيد

پست توسط mohammad.moein »

ftkh نوشته شده:خيلي ممنون از محبتاتون
واقعا خوش حالم كرديد
ولي من گيج شدم
شما گفتيد اصول دين
من حتي معني اصول را هم نميدانم
خواهشا به من بگوييد
متشكر


Foundations of religion
تصویر
Junior Member
Junior Member
پست: 20
تاریخ عضویت: شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹, ۱۱:۰۸ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 16 بار

Re: من تازه مسلمون شدم كمكم كنيد

پست توسط گل پسر »

786

خواهرم اصول جمع اصل هست . در اسلام یک سری مسائل اساسی وجود داره که بهشون اصل می گن و هر مسلمانی باید اول ملتزم به این مسائل بشه تا راه رو اشتباه نره.

این اصول عبارتند از : توحید ( یگانگی خداوند ) ، معاد ( آخرت و حشر و برانگیخته شدن موجودات ) ، نبوت ( پيامبری حضرت محمد(ص) )

شیعه به دو اصل دیگه هم اعتقاد دارندکه عبارتند از : عدل ( عدالت داشتن ) و امامت ( 12 فرد نمونه و الگو که آنها را پيشوا و امام می ناميم که باید این بزرگان را بشناسید و به آنها معرفت پیدا کنید تا راه را گم نکنید و این خیلی خیلی مهم است). البته معمولاً اینها را جزء فروع می دانند اما تفاوت شیعه با سایر فرق و مذاهب در همین است.

این مفهوم اصول ، توصيه می کنم با توحید شروع بفرمایید اول خدا را بشناسید بعد کم کم وارد سایر مسائل بشوید البته فرمایش دوستان هم صحیح است اگر با یک عالم شیعه ارتباط برقرار کنید بسیار خوب است. مسائل عملی واجب مثل نماز و روزه و خمس و ... را هم بیاموزید و عمل کنید.

التماس دعا داریم.
Member
Member
پست: 64
تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۸۸, ۸:۵۱ ب.ظ
محل اقامت: تهران - تجریش
سپاس‌های ارسالی: 51 بار
سپاس‌های دریافتی: 94 بار
تماس:

Re: من تازه مسلمون شدم كمكم كنيد

پست توسط seraj33 »

سلام.
همونطوری که می دونین هر دینی یک سری باور ها و عقایدی داره و به واسطه آن باور ها یک سری اعمال و رفتار و باید و نباید هایی.
به این باور ها در اسلام اصول دین می گویند ، که همونطوری که دوستان اشاره کردند ، در شیعه 5 اصل است.
که یه توضیح بسسسسسسسسسسسیار مختصر میشه اینکه:
"این عالَم خالق و خدایی دارد ، که این خدا همه را آفریده و همه چیز به دست اوست ، این خدا پیامبری را فرستاده که این پیامبر از طریق وحی و فرشته ای کلام خداوند را به ما می رساند ، و خداوند بعد از مرگ انسان ها را دوباره زنده می کند ، و جزای کار های خوب و بد آنها را می دهد ، و خداوند عادل است و وعده ای که داده را خُلف نمی کند ، و خداوند 12 امام و پیشوا را هم به وسیله پیامبرش منصوب کرده که اطاعت از آنها واجب است و آنها از هر گونه اشتباه و کار ناپسندی از طرف خدا حفظ شده اند"
که البته هر کدوم از جملات بالا مقدار بسیار زیادی توضیح داره تا کاملا به صورت عقلانی اثبات بشه.
همونطوری که احتمالا می دونین برای اسلام آوردن فقط گفتم شهادتین (أشهد أن لا اله الا الله و أشهد آنَّ محمدا رسول الله) (شهادت میدهم که خدایی جز خداوند یکتا نیست و شهادت می دهم که محمد (ص) فرستاده خدا است)کفایت می کند ، که البته همین 2 شهادت یعنی باور و ایمان آوردن به 2 تا از اصول. که باید بعد از اثبات شدن آنها آنرا پذیرفت و به آن ایمان آورد.
اما من هم توصیه می کنم که حتی شده به صورت ویدئو چت یا وُیس چت با یک عالِم ارتباط برقرار کنید تا بهتر شما را راهنمایی کنه و روش فرا گرفتن عقائد رو هم بهتون بگه و سوال هاتون و هم جواب بده.
از دوستان می خوام که یکی لطف کنه لینکی برای توضیح اصول دین بگذارن.
اما در مورد باید ها و نباید ها.
شیعه معتقد است که تا وقتی که دسترسی امام دارد خود امام باید ها و نباید ها را از قرآن یا... استخراج کرده و می گوید ، اما هم اکنون که امام دوازدهم ما از دید ما غائب اند و نمی توانیم مستقیم دستورات دین را از ایشان بگیریم باید از طریق سخنان گذشته امامان و آیات قرآن و... ، خودمان باید این باید و نباید ها را تشخیص بدهیم که این تشخیص نیاز به مقدار زیادی درس خواندن ، وقت گذاشتن و... ، برای یاد گیری و استخراج آنها از منابع مذکور است ، که همه مردم نمی توانند وقت خود را برای آن بگذارند ، به همین دلیل مردمی که سراغ یادگیری این مسئل نمی روند موظف اند عالم ترین فرد به این مسائل را که عادل نیز باشد (اوامر الهی را انجام دهد از جمله اینکه دروغ نگوید) بیابند و باید ها و نباید ها را از او بپرسند. ، که اسم این عالم را مرجع تقلید آن فرد می گذارند ، و مرجع تقلید هم به طور معمول در کتابی به نام توضیح المسائل باید ها و نباید ها را برای مقلدین خود توضیح می دهد.
یا علی
 اللهم عجل لولیک الفرج...    
Senior Member
Senior Member
پست: 120
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹, ۶:۲۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 219 بار
سپاس‌های دریافتی: 467 بار

Re: من تازه مسلمون شدم كمكم كنيد

پست توسط soldier young »

دوست من بهترین راه برای تو خواندن قران با ترجه زبان مادری ات است که کاملترین سخن در حوزه دین از سوی صاحب ان یعنی خدا است به شرطی که معانی ان را با تامل و بدون عجله بخوانی و بدون هیچ پیش زمینه ذهنی .
و هر چیز را همان موقع نفهمیدی دلیلی بر غلط بودن ان نکته نیست بلکه علم تو کم بوده و به معنای واقعی ان پی نبرده ای.
خود من تاکنون 6 بار قران را با معنی فارسی و با تامل زیاد خوانده ام ولی هر دفعه که ان را دوباره می خوانم مطالب جدیدی که انگار قبلا در ان نبوده پیدا می کنم که به نظر من معجزه قران همین است که هرکس به اندازه دانشش از ان بهره مند می شود.
قفل شده

بازگشت به “پرسش و پاسخ”