یک شبه جدید و خفن

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۸۸, ۱۲:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

یک شبه جدید و خفن

پست توسط majidsoftdj »

به نام خدا
با سلام و ضمن قبولي طاعات و عبادات شما

يكي از شبكه هاي وهابي شبهاتي در مورد زيازت جامعه‏

در زيارت جامعه كبيره از قول امام هادي ع مي خوانيم:

<وَ اِيابُ الْخَلْقِ اِلَيْكُمْ، وَحِسابُهُمْ عَلَيْكُمْ، وَفَصْلُ الْخِطابِ عِنْدَكُمْ،>

اما در سوره مباركه غاشيه در آيات 25 و 26 مي خوانيم:

إِنَّ إِلَيْنا إِيابَهُمْ (25)

ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنا حِسابَهُمْ (26)

كه با توجه به آيات قبلي ضمير "نا" به خداوند متعال بر مي گردد

اما در حديثي در جلد 7 صفحه 263 كتاب بحار النوار حديث 19 از قول امام صادق ع مي خوانيم:
19- ما، [الأمالي للشيخ الطوسي‏] أَبُو الْقَاسِمِ بْنُ شِبْلِ بْنِ أَسَدٍ عَنْ ظَفْرِ بْنِ حُمْدُونٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَحْمَدَ التَّمِيمِيِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ وَكَلَنَا اللَّهُ بِحِسَابِ شِيعَتِنَا فَمَا كَانَ لِلَّهِ سَأَلْنَا اللَّهَ أَنْ يَهَبَهُ لَنَا فَهُوَ لَهُمْ وَ مَا كَانَ لَنَا فَهُوَ لَهُمْ ثُمَّ قَرَأَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع إِنَّ إِلَيْنا إِيابَهُمْ ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنا حِسابَهُم‏


لطفا جواب اين شبه را با برهان قوي و مجادله احسن(مناظره از طريق خود قرآن و كتب خودشان ) بدهيد با تشكر
New Member
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۸۸, ۱۲:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: یک شبه جدید و خفن

پست توسط majidsoftdj »

البته سایت آقای قزوینی یعنی valiasr-aj.com یه پاسخ به من داده خوب است ولی بیشتر جواب می خوام پاسخ سایت ولی عصر عج :
با سلام

دوست گرامي

ترديدي نيست كه حساب قيامت به دست خداوند است ؛ اما خداوند به وسيله چه چيزي و چه كسي اين حساب و كتاب را انجام مي‌دهد؟

ترديدي نيست كه روزي دهنده خداوند است ؛‌ اما اين روزي را به وسيله چه كساني به دست بندگانش مي‌رساند؟ روزي دهنده خداوند است ؛ اما واسطه فيض حجت خداوند است؛ چنانچه در آيه 39 سوره نساء خطاب به حضرت سليمان مي‌فرمايد:

هذا عَطاؤُنا فَامْنُنْ أَوْ أَمْسِكْ بِغَيْرِ حِسابٍ .

(و به او گفتيم:) اين عطاى ما است، به هر كس مى‏خواهى (و صلاح مى‏بينى) ببخش، و از هر كس مى‏خواهى امساك كن، و حسابى بر تو نيست (تو امين هستى)!.

در قيامت نيز حساب و كتاب با خداوند است ؛ اما خداوند اين كار را به وسيله اهل بيت عليهم السلام انجام مي‌دهد ، آن‌ها موكلان خداوند در حساب و كتاب قيامت هستند . پس هيچ تناقضي بين آيه و اين روايات نيست .

معناي «قسيم النار والجنة» كه به اميرمؤمنان عليه السلام گفته مي‌شود نيز همين است ، او است كه دوستان خود را به بهشت و دشمنانش را به جهنم خواهد فرستاد .

____________________________________________

در صد شبه برایم رفع شد اما
در مورد
<وَ اِيابُ الْخَلْقِ اِلَيْكُمْ
و فصل الخطااب عندکم
که در زیات جامعه است
که بازگشت شما بسوی ماست و فصل الخطاب نزد ماست کمی مشکل دارم
Member
Member
پست: 65
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۳:۵۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 26 بار
سپاس‌های دریافتی: 76 بار

Re: یک شبه جدید و خفن

پست توسط reza141414 »

سلام
من متوجه نشدم مشکل کجاست...
خودتون زیبا فرمودین...اون آیه شریفه که فمودین در کنار اون حدیث امام صادق علیه السلام دقیقا همون مطلبی هست که در جامعه کبیره اومده...
مشکل رو میشه بیشتر توضیح بدین...
از مطلبی که فرمویدین استفاده کردم...
New Member
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۸۸, ۱۲:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: یک شبه جدید و خفن

پست توسط majidsoftdj »

  به نام خدا 
اما جواب دوم پست:
راستش دوستان به لطف خدا و توکل بر او و وسیله قرار دادن مولی علی ع درپیشگاه خداوند در شب 19هم ماه رمضان ناگهان به یاد آیه 247 سوره بقرهافتادم

:در انتهای آیه خداوند می فرماید:"وَاللَّهُ يؤْتِي مُلْكَهُ مَنْ يشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ(البقرة/247)"
[FONT=simplified arabic]<<خدا حكومت الهى( [FONT=simplified arabic]حكومتش) [FONT=simplified arabic] را به هر كس بخواهد مى بخشد و احسان خداوند، وسيع است؛ و (از لياقت افراد براي منصب‌ها) آگاه است.» 

حال از آن فرد وهابی که در ماهوار این چنین دروغ می بافد و حق و باطل رابا هم می آمیزد و جرات گذاشتن یک خط تلفن و پخش کردن صدای شیعیان را ندارداین سوال را می پرسم:

آیا حکومت الهی بالا تر است یا حساب رسی به اعمال مگر نه این است که حساب رسی به اعمال جزئی از حکومت الهی است؟؟؟

آیا حکومت الهی بالا تر است یا بازگشت افراد به سویش مگر نه این است که بازگشت افراد به سویش جزئی از حکومت الهی است؟؟؟

و در ضمن الله تبارک وتعالی آن خدایی است که با بخشیدن چیزی به کسی هرگزاز قدرتش کم نمی شود و اهل بیت علیهم السلام هرگز مستقل از قدرت او عملنمی کنند بلکه تمام این ها فضائلی است که خداوند به آن ها داده است.

اما در مورد این قسمت از زیارت جامعه کبیره که امام هادی ع می فر مایند و" فصل الخطاب عندکم"

این فرد وهابی خیلی روی این قسمت مانور رفت و به این مضمون گفت:«فصلالخطاب تنها نزد خداست و به هیچ کس نمی دهد زیرا فصل الخطاب یعنی نتیجه وپایان کار » از این

فرد متعصب این سوال را دارم آیا آیه شریفه ی 20 سوره صاد را ندیدیه است که خداوند متعال فرموده است :

وَشَدَدْنَا مُلْكَهُ وَآتَينَاهُ الْحِكْمَةَ وَفَصْلَ الْخِطَابِ(ص/20)

و حکومت او را استحکام بخشيديم، (هم) دانش به او داديم و (هم) داوري عادلانه!

پس اعطای فصل الخطاب نیز از جانب خداوند صورت می گیرد و در ضمن الله تبارک وتعالی آن خدایی است که با بخشیدن چیزی به کسی هرگزاز قدرتش کم نمی شود و اهل

بیت علیهم السلام هرگز مستقل از قدرت او عملنمی کنند بلکه تمام این ها فضائلی است که خداوند به آن ها داده است.

و حال شاید در مقابل این پرسش ها بگویند که مگر اهل بیت علهم السلام از پیامبران برتند :

ما می گوییم مقام اهل ع بیت از مقام پیامبری عامه و نه خاصه بالا تر است(پیامبری خاصه حضرت محمد ص که خاتم پیامبران شد و این مقامی است که به هیچیک از پیامبران

داده نشده)

واما دلیل ما بر این حرف آن است که در آیه مباهله حضرت علی ع به منزله نفسپیامبر ص معرفی شده اند و چون پیامبر ما حضرت محمد صاز تمامی پیامبرانافضل است پس

علی ع نیز ا تمامی پیامبران عامه افضل است آیه مباهله :

فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْتَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَاوَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْلَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(آل عمران/61)

هرگاه بعد از علم و دانشي که (در باره مسيح) به تو رسيده، (باز) کساني باتو به محاجه و ستيز برخيزند، به آنها بگو: «بياييد ما فرزندان خود را دعوتکنيم، شما هم فرزندان خود

را؛ ما زنان خويش را دعوت نماييم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خوددعوت کنيم، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله کنيم؛ و لعنت خدا را بردروغگويان قرار دهيم.

بنا به آنچه تمامی مفسرین دو فرقه (شیعه و سنی) مانند سنی متعصب فخر رازیدر تفسیر کبیر ذیل این آیه وسیوطی مفسر معروف اهل سنت در درالمنثور وثعلبی و قرطبی و

مسلم ابن حجاج در صیحیش و کلیه مفسرین در ذیل این آیه نوشته اند که پیامبردر روز مباهله تنها امیر المومنین ع و حضرت زهرا س وحسن ابن علی ع و حسینابن علی ع را با

خود بردند حال سوال من این است:

آیا حضرت علی ع جزء ابنا(فرزاندان پیامبر) هستند؟(نعذو بالله)

آیا حضرت علی ع جزءنساء(زنان پیامبر) هستند؟(نعذو بالله)

پس معلوم شد حضرن علی ع جزء انفسنا هستند و اگر کسی بگویید پیامبر نعذوبالله حضرت علی را همین طور همراه خود برده پس نعذو بالله به پیامبر نسبتنفهمیدن آیه را داده

زیرا در آیه صحبت از کس دیگری نشده و تنها گفته شده فرزندان و زنان و نفسها(حتی یک نفر از متعصبین این حرف را نزده اما از این وهابی ها هر کاری برمیاد حتی بمب بستن

به کمر و قتل نفس و بچه های بیگناه و زنان بی دفاع این قدر فکر ندارندکه نوزادانی که در آن جا هستند قدرت تکلم ندارند تا چه رسد به شرک؟؟!!!)

پس نتیجه این می شود که هیچ شرک و غلوی در سخنان اهل بیت صورت نگرفته است.

ان شا الله و با تو کل بر خدا در بحث بعدی به رفع شبهاتی که در مورد متعه(ازدواج موقت) در برنامهی این شبکه وهابی است می پردازم

[HIGHLIGHT=#000003] [HIGHLIGHT=#c3d69b]الَّذِينَ يسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَالَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُوالْأَلْبَابِ(الزمر/18) 
[HIGHLIGHT=#c3d69b]همان کساني که سخنان را مي‌شنوند و از نيکوترين آنها پيروي مي‌کنند؛ آنان کساني هستند که خدا هدايتشان کرده، و آنها خردمندانند. 
 

التماس دعا






New Member
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۸۸, ۱۲:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: یک شبه جدید و خفن

پست توسط majidsoftdj »

در ضمن در مورد برتری امامت نسبت به پیامبری عامه آیه ابتلا 124 بقره را نیز می تواند مثال زد

«و اذا ابتلى ابراهيم ربه بكلمات فاتمهن قال انى جاعلك للناس اماماً قال و من ذريتى قال لاينال عهدى الظالمين» در اين آيه صحبت از مقام و مرتبه جديد براى ابراهيم (ع) شده يعنى امامت و اين غير از نبوت است چون نبوت را قبل از وعده امامت كه در اين آيه اشاره شده است داشته بود; اين آيه مربوط به اواخر عمر حضرت ابراهيم (ع) است بدليل اينكه سخن از ذريه (فرزندان) خود به ميان آورده و خبر ولادت و فرزند دار شدن را ملائك در اواخر عمر حضرت ابراهيم(ع) آوردند «يا ويلتا أألد و انا عجوز و هذا بعلى شيخاً ان هذا لشىء عجيب» علاوه بر دليل سابق آيه ى مورد بحث مى گويد وقتى ابراهيم از عهده تمام امتحانات موفق برآمد مقام امامت را به او داديم و شكى نيست كه ابراهيم (ع) در جريان امتحانات نظير شكستن بت ها، هجرت به مكه و ذبح حضرت اسماعيل مقام نبوت را داشته

پس مشخص می شود که مقام امامت از پیامبری پیامبری عامه و نه خاصه بالاتر است چون حضرت ابراهیم ع با موفقت گذراندن امتحانات مقامش را ترفیع داده شد و امام شد . پس امامت از پیامبری عامه و نه خاصه بالاتر است
New Member
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۸۸, ۱۲:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: یک شبه جدید و خفن

پست توسط majidsoftdj »

جواب سوم از طرف دفتر آیت الله محمدصادق شیرازی: اينگونه شبهات معمولا دليل اين استکه آگاهى قرآنى کم است ـ اگر نگوئيم از روى عناد و دشمنى باشد ـ قرآن مجيد آيات فراوانى دارد که نشان مى‌دهد خيلى از کارها مانند قبض روح و غيره به ملائکه موکول شده مثلاً در آيه‌اى مى‌فرمايد: «الله يتوفى الانفس؛ خدا است که قبض روح مى‌کند» زمر/42 و در آيه ديگر مى‌فرمايد: «توفته رسلنا؛ فرستادگان ما آنان را قبض روح مى‌کنند» انعام/61 يعنى خداى متعال قبض روح را اراده مى‌کند و توسط فرشتگان و ملک الموت اجرا مى‌گردد، قيامت را هم نيز خدا برپا مى‌کند و توسط رسول خدا و اهل بيت آن حضرت اجرا مى‌گردد، و مسلّم است که رسول خدا و اهل بيت آن حضرت از ملائکه اشرف و أفضل هستند و لذا مى‌بينيم که آيات کريمه سوره مبارکه غاشيه «ان الينا ايابهم ثم ان علينا حسابهم» با ضمير جمع آمده و اهل بيت رسول هم که رسول خدا آنان را همتاى قرآن مجيد و مفسر آن به امر خدا معرّفى نموده فرمودند: مراد از اين آيات ما هستيم ـ تفسير قمى: ج2 ص419 ـ .



تذکر: تمامی استفتائات از طرف دفتر حضرت آيت الله العظمى سيد صادق شيرازى دام ظله پاسخ داده می‌شود.
24/رمضان المبارک/1431 هـ
ارسال پست

بازگشت به “پرسش و پاسخ”