کافر از نظر قرآن به چه کسی گفته میشود؟

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹, ۲:۱۳ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 10 بار

Re: کافر از نظر قرآن به چه کسی گفته میشود؟

پست توسط مسلم12 »

درود
دوست گرامی نظر تو در مورد این ایه از قران چیست((ای پیغمبر برای چه آن را که خدا بر تو حلال فرموده تو بر خود حرام می کنی تا زنانت را از خود خوشنود سازی در صورتی که خدا بسیار امرزنده و مهربان است)(تحریم 1)غیر از اینست که پیامبر اسلام اشتباهی مرتکب شده و خداوند به او تذکر داده که چرا حلال خدا را بر خود حرام می کنی.این موضوع به غیر معصوم بودن پیامبر اشاره دارد که پیامبر عاری از اشتباه نیست ولی من معتقدم که پیامبر و ائمه مرتکب گناه نمی شوند ولی می توانند مانند دیگر انسانها اشتباه کنند.اینکه می گویید ائمه معصوم هستند مثل اینست که می گویید نمی توانند مرتکب گناهی شوند اگر خداوند به من هم این قدرت را می داد مرتکب گناه نمی شدم باید گفت که ائمه می توانند گناه انجام دهند ولی انجام نمی دهند ولی مانند تمام ابنای بشر مرتکب اشتباه می شوند.
پیامبر گفته من بشری هستم مانند تمام شما ولی تفاوت من با شما اینست که به من وحی می شود ولی به شما نمی شود.
Advance Member
Advance Member
پست: 214
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹, ۹:۳۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72 بار
سپاس‌های دریافتی: 227 بار

Re: کافر از نظر قرآن به چه کسی گفته میشود؟

پست توسط sh.ahmad »

سلام برادرگرامی 1-نوشتی "پیامبر اسلام اشتباهی مرتکب شده و خداوند به او تذکر داده که چرا حلال خدا را بر خود حرام می کنی.این موضوع به غیر معصوم بودن پیامبر اشاره دارد"
پاسخ اولا:انسان میتواندچیزمباحی رامانندگوشت گاوبرخودحرام کرده ونخورد
ثانیا:برخی ازمفسرین بزرگوارشیعه گفته اند
نبی مکرم ص دراین موردمرتکب ترک اولی شدند یعنی بهتربوداین کارانجام نشود
ثالثا:قبلا وحیی نازل نشده بودکه ترک این کاربهتر است ویا انجامش درست نیست .درنتیجه این عمل پیامبر ص دلالت برعدم عصمت نمیکند
2-بازنوشتی "من معتقدم که پیامبر و ائمه مرتکب گناه نمی شوند ولی می توانند مانند دیگر انسانها اشتباه کنند."
پاسخ:اشتباه دیگران حتی علماء با تقوی به علت جهل وندانستن حکم الهی است ولی درنبی مکرم ص وائمه اطهارکه عالم به حکم واقعی همه احکام هستنداین سخن باطل وغلط است.
3-نوشتید "اینکه می گویید ائمه معصوم هستند مثل اینست که می گویید نمی توانند مرتکب گناهی شوند"
پاسخ:متاسفانه معنی عصمت رانمیدانید معنی عصمت این نیست که نمی توانند مرتکب گناهی شوندبلکه چون حقیقت گناه ومعصیت ونافرمانی الهی رامیدانند ومیفهمندمرتکب آن نمیشوندوهیچ اجباری درکارنیست ،مثل دکترکه حقیقت یک داروی سمی رامیداندو یاتاثیربدموادمخدررامیفهمدبا اینکه میتواند انجام دهد، انجام نداده ومرتکب نمیشود.
بازهم سعی کنیدباتحقیق و مطالعه و پذیرش سخن درست ومنطقی به حقیقت برسید،هرمطلبی که موردقبول شماقرار گرفت بنویسید تابه بحث دیگری بپردازیم درطریق حق موفق باشیدوالسلام.
اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایة رسولک (ص) وامیرالمؤمنین واولاده الطیبین الطاهرین المعصومین (ع)
New Member
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹, ۲:۱۳ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 10 بار

Re: کافر از نظر قرآن به چه کسی گفته میشود؟

پست توسط مسلم12 »

درود
برادر گرامی این آیه طبق مطالعات من درباره کنیز حفصه یعنی ماریه است که حضرت محمد(ص) در نبود حفصه با او خلوت کرده بود و وقتی حفصه مطلع می شود بر حضرت محمد ایراد می گیرد که چرا با کنیز من خلوت کرده ای و حضرت محمد برای خشنودی حفصه می گوید که من از این به بعد ماریه را بر خود حرام کردم.این قضیه باعث می شود خداوند وحی بفرستد که چرا برای خشنودی زنانت حلال خدا را بر خود حرام می کنی.این آیه به نظر من بیشتر از اینکه بر حلال یا حرام بودن کار حضرت محمد دلالت داشته باشد بر این اساس نازل شده که چرا حضرت محمد برای غیر خدا فعالیتی انجام می دهد یعنی برای خشنودی زنانش فعالیتی انجام داده نه برای خشنودی خداوند این هم تفسیر دیگری است بر این ایه که به نظرم آمد.
نظر شما درباره نامه حضرت علی به منذربن الجاورد چیست؟در این نامه امام علی چنین می گوید:((همانا شایستگی بدرت مرا نسبت به تو خوشبین و گمان کردم همانند بدرت می باشی و راه او را می روی ناگهان به من خبر دادندکه در هوابرستی چیزی فروگذار نکرده ای...))در این نامه امام علی به اشتباه خود اذعان می کند و می گوید که گمان می کردم همانند بدرت هستی ولی اشتباه کردم.سخنی واضحتر از این سخن مولا علی وجود دارد که بگوید ائمه هم مانند دیگر انسانها مرتکب اشتباه در زندگی می شوند.عرض کردم و باز هم می گویم دلایل معصومیت حضرت محمد و ائمه باید از قران و نهج البلاغه و دیگر کتب معتبر شیعه باشد نظری که خود ائمه درباره خودشان گفته اند را باید در نظر گرفت نه سخنان کسانی که به ائمه صفاتی را چسبانده اند.
درباره معنی عصمت من یکی از مواردی که شاید در نظر بعضی از مردم وجود داشته باشد را مطرح کردم.بعضی از مردم ائمه و بیامبر را فوق بشر تصور می کنند و فکر می کنند که ائمه از بقیه انسانها متمایزند ولی به اعتقاد من آنها هم مانند همه انسانها بوده اند.باز هم می گویم من با شما معتقدم که ائمه گناه مرتکب نمی شوند ولی هنوز قانع نشدم که ائمه مرتکب اشتباه نمی شوند.کلمه معصوم حتی یک بار هم در قران و نهج البلاغه تکرار نشده است حال چطور استدلال می کنید که ائمه عاری از اشتباه بوده اند؟
Advance Member
Advance Member
پست: 214
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹, ۹:۳۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72 بار
سپاس‌های دریافتی: 227 بار

Re: کافر از نظر قرآن به چه کسی گفته میشود؟

پست توسط sh.ahmad »

سلام برادرگرامی اولانوشتید"به نظر من بیشتر از اینکه بر حلال یا حرام بودن کار حضرت محمد دلالت داشته باشد بر این اساس نازل شده که چرا حضرت محمد برای غیر خدا فعالیتی انجام می دهد یعنی برای خشنودی زنانش فعالیتی انجام داده "
پاسخ:1-اظهارنظرها بایدمستندبه قرآن وفرمایشات پیامبر ص وائمه اطهارباشدنه نظرشخصی
2-اگرپیامبرص یا ائمه ع یامومنین برای رضایت وخشنودی همسرشان کاری انجام دهنداشکال داشته وخطا میباشد؟هرگز
ثانیا:گفتید"نامه حضرت علی به منذربن الجاورد،در این نامه امام علی به اشتباه خود اذعان می کند و می گوید که گمان می کردم همانند بدرت هستی ولی اشتباه کردم"
پاسخ:1-چرانسبت خلاف ودروغ به حضرت علی ع میدهید؟!استغفاروتوبه کن
2-حضرت علی ع مانندهمه مومنین که بایدبه مسلمانهاحسن ظن داشته باشندبه آن شخص حسن ظن داشتندمخصوصاکه پدرش مردی شایسته بوده، آیاحسن ظن خطا واشتباه است؟!واقعا ازشماتعجب میکنم .
ضمنامنذربن الجاوردنیست بلکه منذربن الجاروداست.
ثالثا: بازنوشتید"عرض کردم و باز هم می گویم دلایل معصومیت حضرت محمد و ائمه باید از قران و نهج البلاغه و دیگر کتب معتبر شیعه باشد"
پاسخ :درمقالات قبلی ازقرآن کریم آیه تطهیر وآیه اولی الامرراذکرکردم که درآن دستوربه پیروی ازرسول اکرم ص وائمه اطهارآمده، پاسخ شما به این دوآیه قرآن چیست؟باصراحت جواب دهید.
همچنین "نوشتم عصمت انبیاء مخصوصا نبی مکرم اسلام موردقبول همه مسلمانان وعلماء شیعه وسنی میباشد".وشماهیچ پاسخی ندادید
اگرمیخواهیدبحث ادامه پیداکنداول به این مواردجواب دهیدواگرجوابی نداریدمنصفانه بپذیریدکه ارزش انسان به پذیرش حق است درطریق حق موفق باشیدوالسلام.
اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایة رسولک (ص) وامیرالمؤمنین واولاده الطیبین الطاهرین المعصومین (ع)
New Member
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹, ۲:۱۳ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 10 بار

Re: کافر از نظر قرآن به چه کسی گفته میشود؟

پست توسط مسلم12 »

درود
مگر تمام تفاسیری که از قران نوشته اند همه نظر پیامبر و ائمه بوده و هیچ نظر شخصی در مورد قران نداشته اند که من حتما باید استناد به ائمه و پیامبر کنم.
گفته اید از گفته خود توبه کنید اگر نمی دانید بدانید توبه از معصیت می کنند نه از معرفت مگر من گناهی مرتکب شده ام که توبه کنم سخنی از امام علی اوردم و نتیجه ای گرفتم شما باید در جواب من بنویسید توبه کنید؟!
کسی نگفت حسن ظن اشتباه و خطا است من می گویم با توجه به علم غیبی که شما به ائمه منسوب می کنید امام علی در هیچ موردی مثل انتخاب فرماندهان و کارگزاران خود نباید مرتکب اشتباه شوند اگر پدر کسی آدم خوبیست که نباید نتیجه گرفت پسر او هم آدم خوبی است.
من در نوشته های قبلی حدیث معروفی از پیامبر آوردم سلمان منا اهل بیتنا مگر شما نظر خود را در مورد این حدیث اوردید که من نظر خود را در مورد دو آیه قران بیاورم.من گفتم این حدیث چنین می رساند که در خانه اهل بیت بر روی همه باز است و همه می توانند جزو اهل بیت باشند ولی در درجه ای پایین تر از پیامبر و ائمه.استناد به سخن انها همان اندازه معتبر است که استناد به سخن پیامبر و ائمه.کسی مثل مولانا به نظر من جزو اهل بیت است و مورد توجه خاص خداوند قرار داشته است.
خداوند در ایه تطهیر گفته من پلیدی ها را از شما پاک می کنم.به نظر شما پلیدی چیست همان گناهی است که انسانها مرتکب می شوند ولی چون ائمه مورد توجه خاص خداوند قرار دارند به گناه دست نمی زنند این هم همان سخن من است که ائمه مرتکب گناه نمی شوند ولی این ایه به این موضوع اشاره نمی کند که در موارد کوچک زندگی مثل انتخاب فرماندهان و کارگزاران و ...خود دچار اشتباه نمی شوند انها هم مانند دیگر انسانها دچار اشتباه می شوند مثل قضیه امام علی که خود اذعان داشت من اشتباه کردم که تو را با پدرت مقایسه کردم و نتیجه گرفتم تو هم آدم خوبی هستی.ایا این ایات بر این موضوع اشاره دارد که ائمه عالم بالغیب هستند ایا به این موضوع اشاره دارد که خداوند تمام آفرینش را برای ائمه و پیامبر ساخته است.ایا این آیات به موضوعاتی که در جامعه کبیر مطرح شده و به ائمه نسبت داده اند اشاره دارد یا این آیات به این اشاره دارد که خداوند تمام آفرینش را با نور پنج تن آفریده است و ...بسی موارد دیگر که در نظر بعضی از ما وجود دارد ولی در قران وجود ندارد اگر قرار است که کسی توبه کند باید کسای که دارای چنین نظراتی هستند نه من!
Advance Member
Advance Member
پست: 214
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹, ۹:۳۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72 بار
سپاس‌های دریافتی: 227 بار

Re: امامت وعلم علی ع وفرزندانش

پست توسط sh.ahmad »

سلام
نوشتید"توبه از معصیت می کنند نه از معرفت مگر من گناهی مرتکب شده ام که توبه کنم سخنی از امام علی اوردم و نتیجه ای گرفتم شما باید در جواب من بنویسید توبه کنید؟!".ودر این نامه امام علی به اشتباه خود اذعان می کند" وایا این ایات بر این موضوع اشاره دارد که ائمه عالم بالغیب هستند"
پاسخ:1-اولادراین نامه از نهج البلاغه حضرت علی ع نفرمودکه من اشتباه کردم ولی شما مینویسی امام علی به اشتباه خود اذعان می کندآیااین نسبت دروغ نیست ونبایدازدروغ وخلاف گوئی توبه کرد؟!
2-نتیجه ای که گرفتیداشتباه است ، علم غیب دراین مورد نداشتن غیرازارتکاب خطا واشتباه است ، ایندوراباهم خلط وقاطی کردید.
3-علم غیب مطلق مخصوص پروردگار عالم است حتی پیامبر اکرم ص علم غیب مطلق نداشته وعالم به همه چیزنیست .
گفتید:"من در نوشته های قبلی حدیث معروفی از پیامبر آوردم سلمان منا اهل بیتنا"
پاسخ:1-این مطلب رسول اکرم ص ارتباطی به آیه تطهیرنداردآن آیه باتوجه به روایات متواترمخصوص پنج نفس مقدس است حتی شامل زنان نبی مکرم ص نمیشود.قدری مطالعه کرده وروایات رابخوانیدتادیگران راباآن بزرگواران یکی ندانید
2-فرمایش آنحضرت نسبت به سلمان مثل این است که ما میگوئیم فلان شخص ازخودمان است ،یافلانی ازماخانواده است
نوشتید"کسی مثل مولانا به نظر من جزو اهل بیت است و مورد توجه خاص خداوند قرار داشته است."
پاسخ:شماکه ادعامیکنیدشیعه هستیدچگونه مولوی سنی رابرحق میدانید؟!
سنی امامت ائمه شیعه راقبول نداشته.وامامت خلفاءثلاثه غاصب راقبول دارد، واقعاجای تعجب است.
سوال :آیاشما امامت علی ع ویازده فرزندش رابه واسطه نصب وانتصاب الهی قبول داریدیا نه ،باصراحت پاسخ دهید.درطریق حق موفق باشیدوالسلام.
اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایة رسولک (ص) وامیرالمؤمنین واولاده الطیبین الطاهرین المعصومین (ع)
Iron
Iron
پست: 378
تاریخ عضویت: جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹, ۴:۴۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 906 بار
سپاس‌های دریافتی: 413 بار

Re: کافر از نظر قرآن به چه کسی گفته میشود؟

پست توسط ع ل ی »

با سلام عرض ادب
همه جوابهاي داده شده عال بود
بنده حقير هم مي گويم منكران ولايت حضرت اميرالمومنين علي عليه السلام هم كافرند. لابد من
چون كسي كه بتواند منكر مولا شود منكر همه است حتي خداوند باري تعالي
التماس دعاعاجزانه از خوانندگان عزيز! كه دعا بفرمايند بنده سراپا تقصير هم از محبان و دوستداران و شيعيان اهلبيت عليهم السلام باشم. انشاءالله
خير وسعادت و سلامت دنيا و آخرت نصيب شما و خانواده هاي محترمتان باد.
خداوند نگهدارتان باد.
يا علي (ع)
[HIGHLIGHT=#ff0000][HIGHLIGHT=#92d050][HIGHLIGHT=#ff0000]الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين    
[HIGHLIGHT=#ff0000][HIGHLIGHT=#92d050] 
[HIGHLIGHT=#92d050] 
 [HIGHLIGHT=#92d050][HIGHLIGHT=#ff0000] حضرت علي ابن ابيطالب عليه السلام
 


 
New Member
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹, ۲:۱۳ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 10 بار

Re: کافر از نظر قرآن به چه کسی گفته میشود؟

پست توسط مسلم12 »

درود
در نامه امام علی آمده که(( من گمان می کردم تو مانند پدرت هستی...))این گمان کردن یعنی چه؟یعنی اینکه امام علی مانند دیگر انسانها درباره اشخاص گمانی دارد و احتمال اینکه این
گمان اشتباه باشد وجود دارد مانند سایر ابنای بشر که در مورد دوستان و دشمنان خود گمانی دارند و شاید احتمالاتشان اشتباه باشد منظور من هم همین است امام علی ممکن است در مورد بعضی از انسانها گمانی اشتباه داشته باشد و دوست را دشمن و دشمن را دوست تلقی کند آیا از این نامه امام علی نمی توان چنین نتیجه ای گرفت؟
من هنوز تعریف درستی از علم غیب در ذهن خود ندارم.اینکه می گویید ائمه عالم بالغیب هستند یعنی چه؟آیا عالم بالغیب بودن ائمه خط قرمزی دارد یا ندارد.
مگر پیامبر با یاران خود تعارف داشته اند که و مانند دیگر افراد سخنانشان تعارف است.اگر این طور باشد سخنان پیامبر درباره امام علی را باید تعارف بدانیم مثل این سخن که مثل من و تو ای علی مانند مثل موسی و هارون است ...علمای شیعه از این حدیث استفاده فراوان برده اند حال اگر علمای سنی بگویند پیامبر چنین سخنی را به تعارف گفته اند و منظوری نداشته اند را ما باید چگونه جواب بدهیم.خداوند در قران می گوید که پیامبر از روی هوای نفس خود سخن نمی گوید و سخنش حجت است و ما باید بر روی تمام سخنان پیامبر دقت کنیم و نتیجه گیری کنیم.
درباره مولانا باید بگویم مذهب او نه سنی بود نه شیعه نه...مذهب او مذهب عشق بود((ملت عشق ز ملتها جداست/عاشقان را ملت و مذهب خداست))مولانا چنان روح بزرگی داشته است که روح او در قالب کوچکی مثل الفاظ سنی و شیعه جای نمی گیرد به علاوه مولانا مخصوص ملیت مشخصی نیست او مال تمام ابنای بشر است.
توصیفاتی که او از امام علی و امام حسین دارد به قول مرحوم مطهری هیچ شاعر شیعه مذهبی از امام علی و امام حسین ندارد.او به ظاهر سنی مذهب بود چون در خانواده سنی ها رشد کرده است.
Advance Member
Advance Member
پست: 214
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹, ۹:۳۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72 بار
سپاس‌های دریافتی: 227 بار

Re: کافر از نظر قرآن به چه کسی گفته میشود؟

پست توسط sh.ahmad »

سلام
اگرمیخواهی به بحث ادامه دهیم سوال اصلی من را پاسخ دهید
پرسیدم: آیا امامت علی ع ویازده فرزندش رابه واسطه نصب وانتصاب الهی قبول داریدیا نه ؟باصراحت وصداقت پاسخ بده، والابحث مانتیجه چندانی نخواهدداشت.
والسلام علی من اتبع الهدی.
اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایة رسولک (ص) وامیرالمؤمنین واولاده الطیبین الطاهرین المعصومین (ع)
New Member
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹, ۲:۱۳ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 10 بار

Re: کافر از نظر قرآن به چه کسی گفته میشود؟

پست توسط مسلم12 »

درود
با صراحت مي گويم امام علي به نظر من اعلم علماي زمان خود بود و به خاطر همين خداوند او را از طرف پيامبر منصوب به خلافت كرد ولي منصوب بودن از طرف خداوند براي امر خلافت كافي نيست.راي مردم هم طبق گفته امام علي حجت است.شايد كسي عالم ترين انسان در زمان خود باشد ولي مردم قدر حضور او را ندانند و به او راي ندهند يا مقام والاي او در اذهان كوچك مردم جاي نگيرد.
روح بزرگ امام علي براي اذهان كوچك مردم عصرش تحمل ناپذير بود امام علي عدالت محض و قران مجسم بود و اين براي مردم تحمل ناپذير است و به خاطر همين در لحظات آخر عمر خود وقتي پيامبر را در خواب ديد به او گفت كه امت تو بر من ستمهاي فراواني كردند.
باز روح بزرگ امام حسين براي مردم عصرش تحمل ناپذير بود در جبهه امام حسين صداقت محض بود ولي در جبهه مخالف دروغ محض و مكر محض بود و به خاطر همين امام حسين به ظاهر شكست خورد.اميدوارم تصويري كه در ذهن من از ائمه وجود دارد را به خوبي درك كرده باشيد به اعتقاد من امام علي اعلم علماي زمان خود بود پس چه خداوند او را منصوب مي كرد چه نمي كرد بر مردم بود كه او را به اميري منصوب مي كردند.
ارسال پست

بازگشت به “قرآن مجید”