امام حسین علیه السلام در قرآن

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Iron
Iron
پست: 178
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۸۹, ۷:۱۳ ق.ظ
محل اقامت: ای کاش نجف
سپاس‌های ارسالی: 190 بار
سپاس‌های دریافتی: 385 بار
تماس:

Re: امام حسین علیه السلام در قرآن

پست توسط mamashli110 »

یا الله
سلام تصویر

ابتدا به علت این نوع نوشتن ببخشید .
دومآ شما گفتید :
" بحث ما درباره آیه "بوالدیه احساناً" بودکه آیا معصومین (ع) درباره والدیه چه فرموده اند بنده نوشتم آنچه از امام صادق (ع) درباره "والدیه "نقل شده اینستکه منظور ازآندو نبی اکرم (ص)و علی (ع) است وشما نوشتید {مقصود از « والدیه » حسن و حسین علیهماالسلام هستند بنا به نقل تفسیر قمی }و من پاسخ دادم که تفسیر قمی از ائمه ومعصومین (ع) نقل نکرده بلکه نظر خودش را نوشته "

این حقیر هم دلیلی را که شما فرمودید از معصومین نقل نکرده و نظر خود و شخصی را گذاشته ، حدیث را برای شما قرار دادم :

امام در کلام امام رضا علیه السلام
«الإمام الأنیسُ الرّفیق و الوالدُ الشّفیق و الأخ الشقیق و الأمّ البرّة بالولد الصّغیر و مفزع العباد فی الدّاهیة النّاد»
امام همدمی همداستان، پدری مهربان، برادری همراه و همتاست، مادری است که به کودک خردسالش سخت مهر می ورزد. پناه بندگان بی پناهی است که در سختی ها و رنجها و مصیبت های مرگبار راه جایی ندارند.




ولی شما همچنان بر روی حرف خود اسرار دارید که این کلام معصوم نیست ..........


علی مدد
پيامبر(ص) به على(ع) فرمود:
«انت منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى؛ ».
« تو نسبت به من، به منزله هارون از موسى هستى جز اين‌كه بعد از من پيامبرى نيست».




أللَّهُمَّ العَـن صَنَمي قُرَیشٍ وَجِبتَیهَا وَ طاغُـوتَیها وَ إفکَـیها وابنَـتَیهِمَا اللَّذَینِ خالَفا أمرَکَ وَ أنکَرا وَحـیَکَ

تصویر

[External Link Removed for Guests]
Iron
Iron
پست: 178
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۸۹, ۷:۱۳ ق.ظ
محل اقامت: ای کاش نجف
سپاس‌های ارسالی: 190 بار
سپاس‌های دریافتی: 385 بار
تماس:

Re: امام حسین علیه السلام در قرآن

پست توسط mamashli110 »

 بسم الله الرحمن الرحیم   
  علـی وشیـعة هم الفائزون 

جابر جعفی می گوید از امام باقر علیه السلام درباره قول خداوند عزوجل: « یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و امنو برسوله یؤتکم کفلین من رحمة »* پرسیدم.
حضرت فرمود: مراد از « کفلین » حسن و حسین است.
گفتم: مراد از « و یجعل لکم نوراً تمشون به » چیست؟
حضرت فرمود: یعنی برای شما پیشوایانی قرار می دهیم که به آنان اقتدا کنید.
سوره حدید، آیه 28.

توضیح: کفل به معنای نصیب و بده است و مراد از حرکت یا حرکت معنوی به سوی درجات قرب و کمالست و یا حرکت در قیامت مراد است.

از موسی بن جعفر علیه السلام درباره قول خداوند عزوجل: « فی بیوت اذن الله ان ترفع و یذکر فیها اسمه یسبح له فیها با لغدوٌ والآصال. . .»؛ (سوره نور، آیه 36) آمده است که :
مراد از « بیوت » خانه های آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم است؛ بین خانه علی و فاطمه و حسن و حسین و حمزه و جعفر علیهم السلام است.

منابع:
بحارالانوار، ج 23، ص 326، حدیث 6 - کنز جوامع الفوائد، ص 185

 قال رسول الله صلوات الله علیه: 
 ان الحسین باب من ابواب الجنة.  
  بى گمان حسین درى از درهاى بهشت است .   الحق 9/ 
پيامبر(ص) به على(ع) فرمود:
«انت منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى؛ ».
« تو نسبت به من، به منزله هارون از موسى هستى جز اين‌كه بعد از من پيامبرى نيست».




أللَّهُمَّ العَـن صَنَمي قُرَیشٍ وَجِبتَیهَا وَ طاغُـوتَیها وَ إفکَـیها وابنَـتَیهِمَا اللَّذَینِ خالَفا أمرَکَ وَ أنکَرا وَحـیَکَ

تصویر

[External Link Removed for Guests]
Iron
Iron
پست: 178
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۸۹, ۷:۱۳ ق.ظ
محل اقامت: ای کاش نجف
سپاس‌های ارسالی: 190 بار
سپاس‌های دریافتی: 385 بار
تماس:

Re: امام حسین علیه السلام در قرآن

پست توسط mamashli110 »

 بسم الله الرحمن الرحیم  لایبغضک یا علـی إلا منافق 


از امام باقر علیه السلام درباره قول خدای تعالی: « و کذلک جعلناکم امٌة وسطاً لتکونوا شهداء علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیداً »؛ (سوره بقره، آیه 143) آمده است که در هر زمان از ما شاهد و گواهی هست؛ علی بن ابی طالب «ع» در زمان خودش گواه و شاهد بر مردم بود و حسن علیه السلام در زمان خودش و حسین علیه السلام در زمان خودش و هر کسی از ما که مردم را به امر خدا فرا می خواند گواه و شاهد بر مردم زمان خودش است.

از امام موسی بن جعفر علیه السلام درباره آیات « ان الذین هم من خشیه ربهم مشفقون و الذین هم بایات ربهم یومنون. . . و هم لها سابقون »؛ (سوره مؤمنون، آیات 57 ـ 61) روایت شده است که این آیات درباره امیرالمؤمنین و فرزندانش علیهم السلام نازل شده است.

از موسی بن جعفر علیه السلام درباره قول خدای عزوجل: « قد افلح المؤمنون الذین هم فی صلاتهم خاشعون والذین هم عن اللغو معرضون. . . هم فیها خالدون »؛ (سوره مؤمنون، آیات 1 ـ 11) روایت شده است که این آیه درباره رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و درباره امیرالمؤمنین علیه السلام و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام نازل شده است.

منابع:
بحارالانوار، ج 23، ص 382، حدیث 74 - کنز جوامع الفوائد، ص 180
بحارالانوار، ج 23، ص 382، حدیث 74
بحار الانوار، ج 23، ص 337، حدیث 7 - تفسیر فرات، آیه 8.
پيامبر(ص) به على(ع) فرمود:
«انت منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى؛ ».
« تو نسبت به من، به منزله هارون از موسى هستى جز اين‌كه بعد از من پيامبرى نيست».




أللَّهُمَّ العَـن صَنَمي قُرَیشٍ وَجِبتَیهَا وَ طاغُـوتَیها وَ إفکَـیها وابنَـتَیهِمَا اللَّذَینِ خالَفا أمرَکَ وَ أنکَرا وَحـیَکَ

تصویر

[External Link Removed for Guests]
Iron
Iron
پست: 178
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۸۹, ۷:۱۳ ق.ظ
محل اقامت: ای کاش نجف
سپاس‌های ارسالی: 190 بار
سپاس‌های دریافتی: 385 بار
تماس:

Re: امام حسین علیه السلام در قرآن

پست توسط mamashli110 »

 بسم الله الرحمن الرحیم
لایبغضک یا علـی إلا منافق
 

از امام باقر علیه السلام درباره قول خدای تعالی؛ « امنا بالله و ما انزل علینا»؛ (سوره بقره، آیه 136) روایت شده است که:
پیامبر خدا از ضمیر « امنٌا »: « ما ایمان آوردیم » علی و فاطمه و حسن و حسین را قصد کرده است و بعد از اینها در ائمه علیهم السلام نیز جاری است یعنی ما به خدا و آنچه بر ما نازل شده است ایمان آوردیم .

پس از آن خدا درباره مردم می فرماید: « فان امنوا» این مردم اگر ایمان آوردند « بمثل ما انتم به » به مثل آنچه علی و فاطمه و حسن و حسین و امامان بعد از ایشان ایمان آوردند « فقد اهتدوا و ان تولوٌا فانٌما هم فی شقاق »؛ (سوره بقره، آیه 137 ) البته هدایت یافته اند و اگر سرپیچی کنند از حق جدا شده اند.

از امام صادق علیه السلام روایت شده است که مراد از « مقربون » در آیه شریفه « عیناً یشرب بهاالمقربون »؛ (سوره مطففین، آیه 28) رسول خدا و امیرالمؤمنین و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام است.

منابع:
بحار الانوار، ج 24، ص 5، حدیث 16 - تفسیر قمی، ص 716.
بحار الانوار، ج 23، ص 355، حدیث 6 - تفسیر عیاشی، ص 62
پيامبر(ص) به على(ع) فرمود:
«انت منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى؛ ».
« تو نسبت به من، به منزله هارون از موسى هستى جز اين‌كه بعد از من پيامبرى نيست».




أللَّهُمَّ العَـن صَنَمي قُرَیشٍ وَجِبتَیهَا وَ طاغُـوتَیها وَ إفکَـیها وابنَـتَیهِمَا اللَّذَینِ خالَفا أمرَکَ وَ أنکَرا وَحـیَکَ

تصویر

[External Link Removed for Guests]
Iron
Iron
پست: 178
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۸۹, ۷:۱۳ ق.ظ
محل اقامت: ای کاش نجف
سپاس‌های ارسالی: 190 بار
سپاس‌های دریافتی: 385 بار
تماس:

Re: امام حسین علیه السلام در قرآن

پست توسط mamashli110 »

 بسم الله الرحمن الرحیم


علـی و شیـعة هم الفائزون

  
از امام صادق علیه السلام روایت شده است که در آیه « و الشمس و ضحاها » مراد از « شمس » امیرالمؤمنین «ع» است و مراد از « ضحاها » قیام قائم علیه السلام است و در آیه « والقمر اذا تلاها » مراد حسن و حسین علیهما السلام است و در « والنهار اذا جلاها » مراد قیام قائم علیه السلام است.

در روایتی از امام باقر و امام صادق علیهم السلام آمده است که مراد از آیه« والشمس و ضحیها» رسول خدا و مراد از آیه « والقمر اذا تلیها » علی ابن ابی طالب «ع» است مراد از آیه « والنهار اذا جلیها » حسن و حسین و آل محمد صلی الله و علیه و آله است.

منابع:
بحار الانوار، ج 24، ص 74، حدیث 8 - مناقب آل ابی طالب، ج 1، ص 243
بحار الانوار، ج 24، ص 72، حدیث 6 - کنز جوامع الفوائد، ص 389
سوره شمس، آیه 1 ـ  
پيامبر(ص) به على(ع) فرمود:
«انت منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى؛ ».
« تو نسبت به من، به منزله هارون از موسى هستى جز اين‌كه بعد از من پيامبرى نيست».




أللَّهُمَّ العَـن صَنَمي قُرَیشٍ وَجِبتَیهَا وَ طاغُـوتَیها وَ إفکَـیها وابنَـتَیهِمَا اللَّذَینِ خالَفا أمرَکَ وَ أنکَرا وَحـیَکَ

تصویر

[External Link Removed for Guests]
Iron
Iron
پست: 178
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۸۹, ۷:۱۳ ق.ظ
محل اقامت: ای کاش نجف
سپاس‌های ارسالی: 190 بار
سپاس‌های دریافتی: 385 بار
تماس:

Re: امام حسین علیه السلام در قرآن

پست توسط mamashli110 »

 بسم الله الرحمن الرحیم
لایبغضک یا علـی إلا منافق
 
 

در روایتی از امام باقر علیه السلام درباره قول خدای تعالی: « والذین یحملون العرش و من حوله. . . » آمده است که مقصود محمد و علی و حسن و حسین و ابراهیم و اسماعیل و موسی و عیسی صلوات الله علیهم اجمعین هستند؛ یعنی کسانی که حمل کننده عرش « علم خدا » هستند که رسول خدا و اوصیای اویند و کسانی که اطراف عرش هستند یعنی ملائکه خداوند را ستایش می کنند و . . .

در روایتی دیگر آمده است: اما عرش خدا که همان علم اوست چهار تن از اولین و چهار تن از آخرین آن را حمل می کنند.
چهار تن اول عبارتند از: نوح و ابراهیم و موسی و عیسی علیهم السلام و اما چهار تن آخر: محمد و علی و حسن و حسین علیهم السلام هستند.

منابع:
بحارالانوار، ج 24، ص 90، حدیث 5 و 8 و 11 - کنز جوامع الفوائد، ص 351
سوره غافر، آیه 7  
پيامبر(ص) به على(ع) فرمود:
«انت منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى؛ ».
« تو نسبت به من، به منزله هارون از موسى هستى جز اين‌كه بعد از من پيامبرى نيست».




أللَّهُمَّ العَـن صَنَمي قُرَیشٍ وَجِبتَیهَا وَ طاغُـوتَیها وَ إفکَـیها وابنَـتَیهِمَا اللَّذَینِ خالَفا أمرَکَ وَ أنکَرا وَحـیَکَ

تصویر

[External Link Removed for Guests]
Iron
Iron
پست: 178
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۸۹, ۷:۱۳ ق.ظ
محل اقامت: ای کاش نجف
سپاس‌های ارسالی: 190 بار
سپاس‌های دریافتی: 385 بار
تماس:

Re: امام حسین علیه السلام در قرآن

پست توسط mamashli110 »

 بسم الله الرحمن الرحیم  
 
لافتــــــــــی الاعلـــی لاســــیف الاذوالفــــقـــــار
زینتـــوامجالســـکم بذکرعلــــی ابن ابی الطــــــــــالب 


از ابوذر درباره قول خدای عزوجل: « مرج البحرین یلتقیان بینهما برزخ لایبغیان یخرج منهما اللؤلؤ والمرجان » آمده است که:
« بحرین » علی و فاطمه (سلام الله علیها) هستند و « لؤلؤ و مرجان » حسن و حسین (علیهما السلام).
چه کسی همانند این چهار تن؛ علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام) سراغ دارد؟ آنها را جز مؤمن دوست نمی دارد و جز کافر با آنان دشمنی نمی کند پس با حب اهل بیت مؤمن باشید و با دشمن و بغض اهل بیت کافر نشوید که به آتش افکنده می شوید.
نکته: مضمون این روایت نیز از امام صادق علیه السلام آمده است.

ابن دواج می گوید: از امام صادق شنیدم که درباره آیه شریفه: « والتٌین و الزٌیتون » می فرمود: « تین » حسن است و « زیتون » حسین صلوات الله علیهما است.

منابع:
بحار الانوار، ج 24، ص 105، حدیث 3 - کنز جوامع الفوائد، ص 393.
بحار الانوار، ج 24، ص 98، حدیث 4و5 - کنز جوامع الفوائد، ص 366.
سوره الرحمن، آیات 19 ـ 22
سوره تین، آیه 1.
پيامبر(ص) به على(ع) فرمود:
«انت منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى؛ ».
« تو نسبت به من، به منزله هارون از موسى هستى جز اين‌كه بعد از من پيامبرى نيست».




أللَّهُمَّ العَـن صَنَمي قُرَیشٍ وَجِبتَیهَا وَ طاغُـوتَیها وَ إفکَـیها وابنَـتَیهِمَا اللَّذَینِ خالَفا أمرَکَ وَ أنکَرا وَحـیَکَ

تصویر

[External Link Removed for Guests]
Iron
Iron
پست: 178
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۸۹, ۷:۱۳ ق.ظ
محل اقامت: ای کاش نجف
سپاس‌های ارسالی: 190 بار
سپاس‌های دریافتی: 385 بار
تماس:

Re: امام حسین علیه السلام در قرآن

پست توسط mamashli110 »

 بسم الله الرحمن لرحیم
یا علی انت صراط المستقیم
 
 
 

از امام رضا علیه السلام سؤال شد: چگونه است که شما از آنچه در دل مردم است خبر می دهید؟
حضرت فرمود: آیا فرمایش پیامبر خدا به شما نرسیده است که فرمودند: « اتٌقوا فراسة المؤمن فانٌه ینظر بنور الله؟ » سوال کننده پاسخ داد: بله.

حضرت فرمود: هیچ مؤمنی نیست جز آنکه برای او فراست و زیرکی و تیزهوشی است، به اندازه ایمان و روشن بینی و دانشش با نور خدا می بیند « و به باطن افراد و اشیاء پی می برد » و خداوند آنچه را از این فراست در تمامی مؤمنان پراکنده ساخته است، همه را برای امامان ما جمع نموده است و در کتابش فرموده است: « ان فی ذلک لایات للمتوسٌمین ».

اولین از « متوسٌمین » رسول خدا صلی الله علیه و آله است، پس از آن علی بن ابی طالب و بعد از آن حسن و حسین و امامان از فرزندان حسین علیهم السلام تا روز قیامت هستند.

از سعید بن جبیر درباره قول خدای تعالی: « اولئک یجزون الغرفة بما صبروا و یُلَقٌو‍ ْن فیها تحیة و سلماً »؛ (آنها هستند که درجات عالی بهشت در برابر شکیبائیشان به آنان پاداش داده می شود؛ و در آن، با تحیٌت و سلام رو به رو می شوند.)
روایت شده است که مراد از این کسان علی بن ابی طالب و حسن و حسین و فاطمه علیهم السلام است.

منابع:
بحار الانوار، ج 24، ص 133، حدیث 1 - مناقب آل ابی طالب، ص 153
بحار الانوار، ج 24، ص 128، حدیث 13 - عیون الاخبار، ص 324
سوره حجر، آیه 75
سوره فرقان، آیه 75
پيامبر(ص) به على(ع) فرمود:
«انت منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى؛ ».
« تو نسبت به من، به منزله هارون از موسى هستى جز اين‌كه بعد از من پيامبرى نيست».




أللَّهُمَّ العَـن صَنَمي قُرَیشٍ وَجِبتَیهَا وَ طاغُـوتَیها وَ إفکَـیها وابنَـتَیهِمَا اللَّذَینِ خالَفا أمرَکَ وَ أنکَرا وَحـیَکَ

تصویر

[External Link Removed for Guests]
Iron
Iron
پست: 178
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۸۹, ۷:۱۳ ق.ظ
محل اقامت: ای کاش نجف
سپاس‌های ارسالی: 190 بار
سپاس‌های دریافتی: 385 بار
تماس:

Re: امام حسین علیه السلام در قرآن

پست توسط mamashli110 »

 بسم الله الرحمن الرحیم
ذکر علی عبادة
 



از امام صادق علیه السلام روایت شده است که حضرت درباره قول خدای تعالی: « و لقد عهدنا الی ادم من قبل فَنَسیَ » فرموده است: یعنی پیش از این از آدم در مورد کلماتی درباره محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین و امامان از نسل او عهد و پیمانی رفته بودیم، اما او فراموش کرد.

از امام صادق علیه السلام که درباره قول خدای عزوجل: « و اذا ابتلی ابراهیم ربٌه بکلمات فاتمهٌن » سؤال شد. که این کلمات چه بود؟
حضرت فرمود: این کلماتی بود که آدم علیه السلام آنها را از پروردگارش دریافت نمود و بر اثر آنها توبه اش پذیرفته شد.

حضرت آدم گفت: « اسألک بحق محمد و علی و فاطمة و الحسن و الحسین الاٌ تبت علٌی »؛ یعنی خدایا، تو را به حق محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین می خوانم که توبه مرا بپذیری و خداوند توبه اش را پذیرفت چرا که او بسیار توبه پذیر و مهربان است.

منابع:
بحارالانوار، ج 24، ص 176، حدیث 7 - بصائر الدرجات، ص 21
سوره طه، آیه 115.
سوره بقره، آیه 124.
پيامبر(ص) به على(ع) فرمود:
«انت منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى؛ ».
« تو نسبت به من، به منزله هارون از موسى هستى جز اين‌كه بعد از من پيامبرى نيست».




أللَّهُمَّ العَـن صَنَمي قُرَیشٍ وَجِبتَیهَا وَ طاغُـوتَیها وَ إفکَـیها وابنَـتَیهِمَا اللَّذَینِ خالَفا أمرَکَ وَ أنکَرا وَحـیَکَ

تصویر

[External Link Removed for Guests]
Iron
Iron
پست: 178
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۸۹, ۷:۱۳ ق.ظ
محل اقامت: ای کاش نجف
سپاس‌های ارسالی: 190 بار
سپاس‌های دریافتی: 385 بار
تماس:

Re: امام حسین علیه السلام در قرآن

پست توسط mamashli110 »

 بسم الله الرحمن الرحیم  
 
تصویرزینتـــوامجالســـکم بذکر علــــی ابن ابی الطــــــــــالب
تصویر  
 

از موسی بن جعفر علیه السلام روایت شده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله، امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را جمع کرد و در خانه را بر روی خود و آنها بست و فرمود: ای اهل من و اهل خدا، همانا خدای عزوجل به شما سلام می رساند و این جبرئیل است که در خانه با شماست می گوید: من دشمنان شما را موجب فتنه و امتحان و آزمایش برای شما قرار دادم در این باره چه می گویید؟

اهل بیت گفتند: ای رسول خدا ما بر امر خدا و آنچه از قضای او بر ما فرود می آید صبر می کنیم تا بر خدای عزوجل وارد شویم و ثواب گرانقدرش را به نهایت برسانیم؛ چه آن که از او شنیده ایم که همه خیر و خوبی را برای صابران مهیا فرموده است.

در این هنگام رسول خدا صلی الله و علیه و آله و سلم گریست به گونه ای که صدای گریه و ناله اش از بیرون خانه شنیده می شد. در همین وقت بود که این آیه نازل شد: « و جعلنا بعضکم لبعض فتنه اتصبرون و کان ربٌک بصیراً »؛ یعنی: « بعضی از شما را وسیله امتحان بعضی دیگر قرار دادیم، آیا صبر و شکیبایی می کنید « و از عهده امتحان بر می آیید »؟! و پروردگار تو همواره بصیر و بینا بوده است » و اهل بیت همان گونه که گفتند، شکیبایی می ورزند.

منابع:
بحار الانوار، ج 24، ص 219، حدیث 16 - کنز جوامع الفوائد، ص 190.
سوره فرقان، آیه 20  
پيامبر(ص) به على(ع) فرمود:
«انت منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى؛ ».
« تو نسبت به من، به منزله هارون از موسى هستى جز اين‌كه بعد از من پيامبرى نيست».




أللَّهُمَّ العَـن صَنَمي قُرَیشٍ وَجِبتَیهَا وَ طاغُـوتَیها وَ إفکَـیها وابنَـتَیهِمَا اللَّذَینِ خالَفا أمرَکَ وَ أنکَرا وَحـیَکَ

تصویر

[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “امام حسین‌ (علیه السّلام)”