آموزش فتوشاپ: ابزارهای انتخاب Lasso Tool

مدیران انجمن: MAYAPOWER, [EHSAN], شورای نظارت

ارسال پست
Moderator
Moderator
پست: 705
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱ مهر ۱۳۸۶, ۲:۱۳ ب.ظ
محل اقامت: Tehran
سپاس‌های ارسالی: 2377 بار
سپاس‌های دریافتی: 1893 بار

آموزش فتوشاپ: ابزارهای انتخاب Lasso Tool

پست توسط [EHSAN] »

  الله الرحمن  
آموزش ابزارهای فتوشاپ: جلسه سوم

آموزش سری ابزارهای Lasso Tool
تصویر . تصویر . تصویر

این ابزارها جهت انتخاب آزادانه تصویر بکار برده میشوند که شامل سه ابزار با ویژگی های مختلفی هستند که در ذیر به شرح آنها می‌پردازیم.
برای مشاهده همگی ابزارها بر روی آیکون Lasso Tool راست کلیک کنید:

 تصویر

  نوار اختیارات این ابزار تصویر Lasso Tool و تصویر Polygonal Lasso Tool همانند ابزار Marquee Tool می باشد. برای مشاهده اینجا را کلیک کنید
 
 
تصویر Lasso Tool:
روش استفاده از این ابزارها بدین شرح است که بر روی صفحه کلیک کرده و بدون رها کردن کلید موس مسیری رو که میخواین رسم کنید و در آخر کلید موس رو رها کنید تا سر و ته مسیر انتخابی شما به هم دیگه متصل بشن:

 تصویر 


تصویر Polygonal Lasso Tool:
این ابزار جهت انتخاب اشیایی که دارای لبه های صاف و مرتب هستند مناسب می‌باشد:

روش کار هم به این شکل هست که برای انتخاب هر بخش یکبار کلیک کنید تا فتوشاپ اون محل رو براتون نگه داره بعد یک گوشه دیگه از تصویرتون کلیک کنید بعد یک گوشه دیگه.... الی آخر..

اگر احیانا جایی اشتباه کلیک کردین نیازی نیست از اول شروع کنین فقط کافیه که کلید Delete رو یکبار فشار بدین (با اینکار نقطه انتخابی قبلیتون حذف میشه و میتونین دوباره کلیک کنید)

برای اینکه مسیری رو که رسم کردید ابتدا و انتهاش رو بهم بچسبونین کافیست دوبار کلیک کنید تا خوده فتوشاپ به صورت اتوماتیک دونقطه ابتدایی و انتهایی رو بهم متصل کنه!!

البته بهتر هست بر روی نقطه شروع یکبار کلیک کنید تا سرو ته مسیر بهم متصل بشن (وقتی موس رو بر روی نقطه شروع می‌برید یک دایره کوچک کنار موس نمایش داده میشه که این به معنی اینه که نقطه شروع و پایان رو بهم متصل میکنه.)

 تصویر 
تصویرMagnetic Lasso Tool:
این ابزار همونطوری که از اسمش پیداست یک ابزار مغناطیسی(آهنربایی) هست که خاصیت مغناطیسی اون کمک بسیار زیادی جهت انتخاب راحتتر تصاویر به ما میکنه.

برای اینکار از یک نقطه کلیک کنین و موس رو دور عکس بچرخونین!!! مشاهده میکنین که خودش لبه های تصویر رو نقطه گذاری میکنه!!

هرجا هم که دیدن اشتباه نقطه گذاشت کلید Delete رو بزنین و خودتون نقطه بزارین (یعنی کلیک کنین)

 تصویر 
شرح نوار اختیارات ابزار مغناطیسی:

 تصویر

  از گزینه هارو که توی آموزش قبلی شرح دادم. (اینجا کلیک کنین)
اینجا هم فقط گزینه های جدید رو شرح میدم:  Width:
تعیین کننده عرض محدوده‌ای است که در اون محدوده لبه هارو تشخیص میده و نقاط انتخابی رو اعمال می‌کنه. (مثلا شما بهش میگین در محدوده‌ای در حدود 10 پیکسل دنبال تغییرات رنگ باش و لبه هارو انتخاب کن)
در حین انجام کار میتونین با کلید های [ و ] این میزان رو به صورت دستی کم و زیاد کنید و یا اگر از قلم نوری (Tablet) استفاده میکنید با کم و زیاد کردن فشار قلم این امر امکان پذیر هست.

Contrast:
تعیین کننده تغییرات رنگی جهت انتخاب محدوده (مثلا توی عکس بالا ما رنگ سبز و آبی داشتیم که میخواستیم لبه رنگ سبز رو از آبی جدا کنه.. این گزینه مشخص میکنه که چند درصد تغییرات رنگی رو در نظر بگیره و انتخابش کنه!

Frequency:
در این قسمت شما میتونین حداکثر تا 100 عدد را وارد کنید. کارشم اینه که تعداد نقاط انتخابی رو که خوده فتوشاپ به صورت اتوماتیک میزاره رو کم و زیاد میکنین! (مثلا موس رو دور شکل حرکت میدین چندتا نقطه ایجاد کنه) این باعث انتخاب دقیقتر و بهتر میشه.

- یک کلید هم داره این ابزار که بدرد استفاده از قلم نوری میخوره (Tablet).
که اگر قلم نوری داشته باشین انتخاب و دور بری عکسها توی فتوشاپ خیلی ساده میشه.



نکته:
این ابزارهای انتخاب رو باید خیلی باهاشون تمرین کنین که قلقش دستتون بیاد.. اینو یادتون باشه مهارت یک فتوشاپیست رو از نحوه انتخاب تصاویر و سرعت عملش توی این کار تشخیص میدن!!   
 - این آموزش توسط مرکز نشر اعتقادات نوشته شده است و نشر آن فقط با اجازه مدیریت سایت امکان پذیر می‌باشد.  
نابرده رنچ گنج بدست نمیاد تصویر
ارسال پست

بازگشت به “آموزش و سوالات”