آسان ترین راه ها ، راه خداست

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Junior Member
Junior Member
پست: 43
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸, ۹:۳۱ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 35 بار

آسان ترین راه ها ، راه خداست

پست توسط m_salehy »

آسان ترین راه ها ، راه خداست

* [COLOR=#c00000]  اسلام در یک کلام ، دین مطابق با فطرت و مذاق بشر است
. قبل از آنکه تواسلام را بپذیري ، اسلام تو را در برگرفته است . - مصباح الهدی – 330

* آسان ترین راه ها ، راه خداست ، چون مطابق با مذاق و فطرت بشر است . احکام الهی بر اي فرد فطر ي گواراتر است از آب خنک بر اي تشنه کام در گرماي ظهر صحراي حجاز .

این نفس دجال بشر است که بر اي اینکه آزاد باشد ، دائم منفی بافی می کند و راه را مشکل و محال می داند . مثلا می گوید ما کجا و اهل بیت : کجا ؟ ما کجا ورب الارباب کجا ؟

بعضی ها چون خودشان در گردنه گیر کرده اند ، می گویند راه بسته است و راه خدا را می بندند . بیچاره خودش گیر کرده است ؛ اما سلمان ها رفتند و رسیدند و به مقام منا اهل البیت1 راه یافتند. - مصباح الهدی – 331

* خلیفه ي عباسی بر اي به شهادت رساندن امام ( ع ) یکی از مأمور انش را احضارکرد و از او پرسید در راه من حاضر ي از چه چیزت بگذري ؟ گفت از همه ي مالم . خلیفه گفت : نه ، برو . بعد دوباره احضارش کرد و همان سؤال را پرسید ، گفت از همه ي مالم و جانم . خلیفه گفت : نه ، برو . باز احضارش کرد و همان سؤال را کرد ، گفت از مالم و جانم و دینم . خلیفه گفت: حالا شد . پس برو و امام را به شهادت برسان .

در دستگاه ظلمه اگر کسی بخواهد مقبول واقع شود ، باید از دینش بگذرد . ما دردستگاه خوبان اگر حاضر نباشیم در راه آنها از دینمان بگذر یم ، چطور انتظار مقبول واقع شدن دار یم ؟ دوست اهل بیت ، د ینی جز محبت خدا و خو بان خدا ندارد : یا دین من لا دین له 2 : اي دین کسی که دینی ندارد .

نکند مقدس مآبی ها ما را از خوبان خدا جدا کند . - مصباح الهدی –   
منبع : عارفانه های دولابی از کتاب " مصباح الهدی – مهدی طیب – ص 330 - 340 "

1- حضرت رسول ( ص ) - المناقب، ج 1، ص 85.

محمد صالحی – 14/3/89
[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “خدا شناسی”