اسلام یا ؟

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸, ۳:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

اسلام یا ؟

پست توسط قلب سلیم »

به نظر شما علل گرایش به مسیحیت و یهودیت در ایران بین بعضی از جوونای ما چیه؟
New Member
New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸, ۳:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: اسلام یا ؟

پست توسط قلب سلیم »

علل گرایش برخی افراد به مسیحیت
انسان در مسیر زندگی خویش در پیچ و خم ها و مشکلات فراروی آن بطرف بسیاری از چیزهایی که در اطراف خویش می بیند متمایل می شود که برخی از این امور در عمق جان او نفوذ می کند و ماندگار می شود و برخی در میان مدت از بین می رود و اما برخی از آنها حالت تسکین دهنده دارد و بعد از گذشت مدت کوتاهی به فراموش سپرده می شود و حتی فرد آنچنان از آن متنفر می شود گه انگار هیچگاه بسوی آن متمایل نشده بود.
ما در این مقام بر آنیم که کنکاشی در علل و چرایی گرایش برخی افراد به دین منحرف شده مسیحیت بنماییم تا جنبه های مختلف آن آشکار شود.
1 – فقر اقتصادی در کنار وعده های مالی مسکن ، اتومبیل مدل بالا ، شغل مناسب و...برای گروندگان و مبلغین دین مسیحی ، که هر کدام از موارد مذکور از بزرگترین معضلات جوامع جهانی می باشند.
مبلغین مسیحی نیز از این رهگذر سعی دارند عده ای را تور نمایند ولی به این نکته توجه ندارند که با آشکار شدن دروغین بودن این وعده ها ، نه تنها این افراد از مسیحی بودن خویش پشیمان می شوند بلکه تبدیل به یک گوی آتشین نفرت از مسیحیت می شوند.
2 – داشتن عناد ومشکل سیاسی با حکومت متبوعه خویش و نداشتن جایگاه مردمی مثل برخی اعضاء گروهکهای تروریستی مثل منافقین ، که البته این گزینه نیز طولی نمی کشد که با تغییراتی در اوضاع سیاسی دست ازاین موضع سیاسی-دینی خویش برمی دارند و آنچه می ماند آبروی بر باد رفته مسیحیت می باشد.
3 – نداشتن شخصیت و هویت ثابت و لا اوبالیگری و عدم پایبندی به اصول اسلامی – انسانی و یافتن شرایط مناسب در مسیحیت در سایه نبود شریعت منسجم و کارا و هدایتگر
4 – نداشتن شناخت صحیح از اسلام و نتیجتا اغفال شدن توسط تبلیغات رسانه ای مسیحیت با محوریت اینکه مسیحیت دین محبت! ونجات! است ، اما این قصه نیز زیاد کشدار نیست و افراد بعد از کسب اطلاعات ملموس از عملکرد و اوضاع درونی پاپ وکلیسا و مسیحیان و عدم پاسخگو بودن مسیحیت در مقابل ذهن پرسشگر و قلب فهیم و وجدان بیدار افراد به آغوش پرمهر اسلام باز می گردند و کشیش و کلیسا بعنوان خاطره ا ی ملال آور و گاها خنده دار در ذهنشان جلوه گر می شود.
Iron
Iron
پست: 199
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۸, ۱۱:۵۴ ق.ظ
محل اقامت: اصفهان
سپاس‌های ارسالی: 456 بار
سپاس‌های دریافتی: 371 بار

Re: اسلام یا ؟

پست توسط divoone110 »

 


با سلام به همه دوستان
ضمن تشکر از جناب قلب سلیم که به این موضوع پرداختند و نکاتی رو یادآور شدند باید بزرگترین عامل رو در درون خود مسلمین جستجو کرد.
متاسفانه خیل کثیری از مسلمانان ایران دین اسلام رو بصورت موروثی پذیرفتند و اصطلاحا از لحظه تولد مسلمان دنیا اومدند.
این افراد با کمبود اسلام شناسی روبرو هستند.بسیار جای تاسف هست که بسیاری از ما ، قادر نیستند از اصول دینشون در حد خیلی ساده هم دفاع کنند یا حتی کمی در مورد اونا توضیح بدند. خیلی ها هنوز فکر میکنند توحید یعنی اینکه خدا یکیه، نبوت یعنی حضرت محمد صلی الله علیه و آله، معاد هم یعنی بهشت و جهنم.
گرایش به ادیان دیگه یک زنگ خطره برای ما.ادیان دیگه هم تبلیغ میکنند و حق تبلیغ دارند.این ما هستیم که اینقدر کم کاری کردیم و پایه های عقاید رو در دل مسلمین محکم نکردیم و حتی بسیاری از افراد از کوچکترین آموزشها دور بودند که به این سادگی دیگران در ما نفوذ میکنند.
بحث خیلی بیشتر و مفصله.خلاصه کلام اینکه ما داریم چوب کم کاری خودمون رو میخوریم.ما سستی کردیم .اونا کار شاقی انجام ندادند.
از ماست که بر ماست.
چه خوبه راهکارهای حل این غفلت و جهل مزمن رو بررسی کنیم و بینیم هر کدوم از ما در جامعه چه وظیفه ای داریم و نقش خودمون رو بشناسیم.



 

در کوچه های شهر و در انظار مردمان

دیوانه وار نعــــره زنــــم رو به آسمـــان

آن دم که خواست حب علی از دلم رود

ای خالق جهان به دمی جان من ستان

[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “نقد سایر اندیشه ها”