خدای وهابیت نمی تواند همه جا باشد! / سه نقطه

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Member
Member
پست: 99
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶, ۱۱:۰۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 252 بار
سپاس‌های دریافتی: 125 بار

خدای وهابیت نمی تواند همه جا باشد! / سه نقطه

پست توسط حسن2568 »

  وهابیت نمی تواند همه جا باشد! / سه    دقت در نظرات علمای فرقه وهابی کارگشایی برای دستیابی به مبانی اعتقادی وهابیت است. سایت [External Link Removed for Guests] با نقل نظر علمای وهابیت گزارشی از اعتقاد این فرقه را در مورد صفات خداوند ارائه کرده است. 

     هيأت عالى افتاى سعودى پرسيده شده: از نظر شرعى حكم كسى كه معتقد است كه خداوند همه جا وجود دارد چيست؟ و چگونه مى شود به او پاسخ داد؟

هيأت جواب داد: عقيده اهل سنّت اين است كه خداوند بالاى عرش قرار گرفته، و در درون جهان نيست بلكه خارج از اين عالم مى باشد.

ودليل بر علوّ خداوند و بالا بودن او از مخلوقات، همان نزول قرآن از طرف اوست، و مسلّم است كه نزول همواره از بالا به پايين صورت مى گيرد، همانطورى كه در قرآن نيز آمده است: (وَأَنزَلْنَآ إِلَيْكَ الْكِتَـبَ بِالْحَقِّ ...): ما قرآن را به سوى تو به حق نازل نموديم.

تا آنجا كه مى نويسند: رسول گرامى(صلى الله عليه وآله وسلم) از كنيزى كه مى خواستند آزاد نمايند پرسيد: خداوند كجاست؟ پاسخ داد: در آسمان ها است. حضرت پرسيد: من، چه كسى هستم؟ پاسخ داد: پيامبر خدا.

آنگاه حضرت به صاحب آن كنيز فرمود: او شخص با ايمانى است، و مى توانى وى را در راه خدا آزاد نمايى.

و همچنين رسول اكرم(صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود: من امين كسى هستم كه در آسمان هاست، و اخبار آسمان هر صبح و شب به اطلاع من مى رسد.

آن گاه هيأت عالى افتاى سعودى مى نويسد:
هر كس معتقد باشد كه خداوند همه جا هست، قائل به حلول و دخول خداوند در درون عالم شده، بايد به چنين فردى با دليل ثابت كرد كه خداوند بر بالاى عرش قرار دارد، و خارج از جهان مى باشد، و اگر نپذيرفت او كافر و مرتدّ و خارج از اسلام است
فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلميّة والإفتاء: 3/216 ـ 218.)).     [External Link Removed for Guests]     
باآزمايش hla وثبت نام در پايگاه پيوند مغز استخوان كشور در بيمارستان شريعتي شانس زندگي را در بيماران سرطان خون و... افزايش دهيد [External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “وهابیت”