خداشناسی

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Senior Member
Senior Member
پست: 128
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۴:۱۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 52 بار
سپاس‌های دریافتی: 137 بار

ن

پست توسط حامد صارم »

سلام
خیلی زود عصبانی می شی !!!!!!!!! :vahshat:
بالاخره این قرآن که شما می فر مایید احتیاج به تفسیر دارد یا ندارد ؟؟؟
نفرموده :
ذالک القرآن
بلکه فرموده ذالک الکتاب
آیا بین این دو فرقی نیست ؟
چه کسی باید این تفاوت را برای ما مشخص کند ؟؟؟
Junior Member
Junior Member
پست: 29
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸, ۱۰:۰۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7 بار
سپاس‌های دریافتی: 9 بار

Re: خداشناسی

پست توسط شکیبا »

با سلام در پاسخ دوستمان آقاي حامد صارم لازم مي دانم بنويسم انتظار پاسخ مناسبتري از شما را داشتم



فكر مي كنم زياد به چرا و چگونه ها فكر كنيد ولي در پاسخ به مسائل واضح در پاسخ مي مانيد

من عصباني نشدم اما ازمطلبي كه نوشته بوديد واقعا تعجب كردم)
فكر زياد گاه انسان را به خطا مي كشاند مراقب باشيد تصویر(بخشيد مثل شما از شكلكها استفاده كردم)



بله در مورد قرآن كريم نه شما اجازه داريد و نه من كه از پيش خودمان تفسير كنيم من از شما خواستم كتاب مرجعتان را بنويسيد من در تفسير نمونه و تفسير نور كه كتاب مورد علاقه ام مي باشد و مطالعه آن را به دوستان توصيه مي كنم
كتا ب را به معني قرآن ديدم و آقاي Mohsen1001ضمن اتشكر از شما اجازه دهيد حالا كه بحث به تفسيرقرآن كريم كشيده شد به احترام كلام خدا تا نتيجه نگرفته ايم در اين قسمت بمانيم دوباره مي پرسم آقاي صارم كتاب تفسير مرجع شما چيست (اگر كتاب تفسيري هست)در غير اينصورت چرا از پيش خود كلام خدا را تفسير مي كنيد

با تشكر
Senior Member
Senior Member
پست: 128
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۴:۱۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 52 بار
سپاس‌های دریافتی: 137 بار

Re: خداشناسی

پست توسط حامد صارم »

سلام
جواب شما را در تاپیک " تفسیر به رای " می دهم

سوال اصلی این تاپیک که اگر خواستیید آن را جواب دهیید

خداوند کی و چه موقع عالم را خلق کرده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Senior Member
Senior Member
پست: 128
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۴:۱۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 52 بار
سپاس‌های دریافتی: 137 بار

تفسیر به رای

پست توسط حامد صارم »

بحث تا اینجا رسید(در تاپیک خدا شناسی) که ما حق
ندارییم از خودمان تفسییر کنیم

خوب شما چرا الکتاب را به قرآن تفسیر کرده ایید ؟؟؟؟
اگر من گفتم الکتاب در ایه دوم سوره بقره یعنی علی علیه السلام این در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است
پس من از خودم تفسیر نکردم
تصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویر
ولادت امام رضا مبارک
تصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویر
Junior Member
Junior Member
پست: 29
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸, ۱۰:۰۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7 بار
سپاس‌های دریافتی: 9 بار

Re: تفسیر به رای

پست توسط شکیبا »

بسم الله الرحمن الرحيم


نويسندگان تفسير الميزان و تفسير نور و تفسير نمونه كتاب را به معني قرآن تفسير كرده اند


اگر مي خواهيد در مورد كلام خداوند بنويسيد بنويسيد خيلي محتاط تر باشيد صحبت از كلام خداست نام كتاب مرجعتان را بنويسيدوگرنه جرا نمينويسيد اشتباه كردم آيا تفسير الميزان را قبول نداريد شما در بحث خداشناسي مطلبي نوشتيد كه همانجا به حرمت كلام خدا موظف به تصحيح آن بوديد
Junior Member
Junior Member
پست: 29
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸, ۱۰:۰۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7 بار
سپاس‌های دریافتی: 9 بار

Re: خداشناسی

پست توسط شکیبا »

بسم الله الرحمن الرحيم

با سلام بحث ديگري بوداما به جايي رسيد كه به حرمت كلام خدا بايد درنگ مي كرديد در آن تايپيك هم نوشتم چرا كتاب مرجعتان را كه نويسندگان تفسير الميزان و تفسير نور و تفسير نمونه به آن استناد نكردند نمي نويسيد بحث به كلام خداوند كشيده شد بايد حرمت كلام خداوند را نگه داريم
خداوند هر موقع حكمتش اقتضا كرده آفرينش را آغاز كرده پاسخ اين سوال در محدوده دانش بشري نيست آغاز آفرينش تاريخ روز رستاخيز همه براساس حكمت خداوند است بياييد به جاي اين چراها كه پاسخ آن به حكمت خداوند بر مي گردد در اين آيات تامل كنيم (ترجمه را نوشتم)


سوره 3 آيه 191 همانان كه خداوند را(در همه احوال)ايستاده و نشسته و به پهلو آرميده ياد مي كنند و در آفرينش آسمانها و زمين مي انديشند(كه) پروردگارا اينها را بيهوده نيافريده اي منزهي تو پس مارا از عذاب آتش دوزخ ذر امان دار


[همان] كسى است كه آسمانها را بدون ستونهايى كه آنها را ببينيد برافراشت آنگاه بر عرش استيلا يافت و خورشيد و ماه را رام گردانيد هر كدام براى مدتى معين به سير خود ادامه مى‏دهند [خداوند] در كار [آفرينش] تدبير مى‏كند و آيات [خود] را به روشنى بيان مى‏نمايد اميد كه شما به لقاى پروردگارتان يقين حاصل كنيد

ش 37- سوره: 2 , آیه: 29
اوست آن كسى كه آنچه در زمين است همه را براى شما آفريد سپس به [آفرينش] آسمان پرداخت و هفت آسمان را استوار كرد و او به هر چيزى داناست

ش 38- سوره: 41 , آیه: 11
سپس آهنگ [آفرينش] آسمان كرد و آن بخارى بود پس به آن و به زمين فرمود خواه يا ناخواه بياييد آن دو گفتند فرمان‏پذير آمديم

ش 39- سوره: 29 , آیه: 44
خداوند آسمانها و زمين را به حق آفريد قطعا در اين [آفرينش] براى مؤمنان عبرتى است




به اميد رستگاري بندگان خداوند
Senior Member
Senior Member
پست: 128
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۴:۱۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 52 بار
سپاس‌های دریافتی: 137 بار

Re: تفسیر به رای

پست توسط حامد صارم »

سلام
کجای حرف من بی حرمتی بود که باید آن را تصحیح می کردم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منبع:

تفسیر قمی
تفسیر تاویل الایات


تأويل‏الآيات‏الظاهرة 33 سورة البقرة و ما فيها من الآيات البينات في الأئمة الهداة ..... ص : 33
قال علي بن إبراهيم رحمه الله عن أبيه عن محمد بن أبي عمير عن جميل بن صالح عن المفضل عن جابر عن أبي جعفر ع أنه قال الم و كل حرف في القرآن منقطعة من حروف اسم الله الأعظم الذي يؤلفه الرسول و الإمام ع فيدعو به فيجاب قال قلت قوله ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ فقال الكتاب أمير المؤمنين ع لا شك فيه أنه إمام هُدىً لِلْمُتَّقِينَ فالآيتان لشيعتنا هم المتقون و الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ و هو البعث و النشور و قيام القائم ع و الرجعة وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ قال مما علمناهم من القرآن يتلون

تفسیر برهان


310/ [1]- أبو الحسن علي بن إبراهيم بن هاشم، قال: حدثني أبي، عن يحيى بن أبي عمران، عن يونس، عن سعدان بن مسلم، عن أبي بصير، عن أبي عبد الله (عليه السلام)، قال: «الكتاب: علي (عليه السلام) لا شك فيه». هُدىً لِلْمُتَّقِينَ قال: «بيان لشيعتنا».

سوال من هم چنان باقی است :
چه کسی می تواند قران را تفسیر کند ؟؟؟؟؟ من یا شمایا المیزان یا نمونه یا نور یا ؟؟؟


مطلب دیگه :
من چرا با ید تفسیر المیزان را قبول کنم ؟؟؟؟؟(اگر به هیچ سوالی جواب ندادی اینو جواب بده -خواهش-)
یا علی
Junior Member
Junior Member
پست: 29
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸, ۱۰:۰۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7 بار
سپاس‌های دریافتی: 9 بار

Re: تفسیر به رای

پست توسط شکیبا »

به نام خدا

چندين سري پاسخ نوشتم اما همينكه روي ارسال كليك كردم حذف شد
بگذريم خودتان براي قضاوت كافي هستيد پاسخ هاي خودتان را بررسي كنيد خوب زودتر نام كتاب مرجعتان را مي نوشتيد (به جاي آن پاسخ هاي نامناسب) خوب اگر تفسير الميزان را كه از افتخارات ماست قبول نداريد لااقل در مورد آن انديشه كرده ايدحتما تمام مطالب آن را خوانده ايد پس حتما روي تمام قرآن تامل كرده ايد پس خوشا به حالتان اگر با تفسير الميزان قرآن را خواده ايد اگر موفق به اين كار نشديد لطف كنيد بنويسيد من تفسير اين آيه را از الميزان قبول ندارم نوشته اول آبان شما كه اكنون از اين مبحث جاشده و در مبحث خداشناسي هست را دوباره بخوانيد (براي اينكه يادتان بيايد با عبارت دعوا سر يك سال زودتر يا ديرتر نيست شروع شده بود)در مورد ذات حق اگر سوالي داريم بايد مواظب طرز بيانمان باشيم
Senior Member
Senior Member
پست: 114
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۳:۱۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 41 بار
سپاس‌های دریافتی: 72 بار

Re: تفسیر به رای

پست توسط سارا/سینا »

سلام
بالاخره معلوم نشد چرا باید المیزان را قبول داشته باشیم

ملاک برای قبول یا رد یک تفسیر چیست ؟؟؟


به چه دلیل یا ملاکی المیزان افتخار شیعه است

لطفا راهنمایی کنیید

حامد صارم
Junior Member
Junior Member
پست: 29
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸, ۱۰:۰۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7 بار
سپاس‌های دریافتی: 9 بار

Re: تفسیر به رای

پست توسط شکیبا »

با سلام

هر كس عقيده خودش را دارد كسي نمي تواند كسي را اجبا به عقيده خاصي و يا كتاب خاصي كند خداوند هر كس را از طريقي هدايت مي كند من با كتاب تفسير نور و نمونه جلو مي روم چون سبك نوشته آنها را دوست دارم مهم اين است كه به قرآن نز ديك شويم اما نمي گويم كتاب تفسي قمي و غيره را قبول ندارم چون در مورد آنها تحقيق نكرده ام و مطالعه نكرده ام اما شما كه به صراحت مي گوييد كتاب تفسير الميزان را قبول نداريد لطف كنيد ما را هم راهنمايي كنيد تا به نقاط ضعف اين كتاب پي ببرم كتابي كه من هر موقع سوالي داشتم به آن مراجعه كردم و از تامل فراوان نويسنده آن در قرآن كريم شگفت زده شدم كسي شما را مجبور به پذيرفتن كتاب خاصي نمي كند اما وقتي كتابي را رد مي كنيد بهتر نيست دليلتان را هم بنويسيد اميدوارم همه ما به قرآن نزديك شويم گاه با خواندن خود قرآن و تامل حتي در يك آيه شايد براي ما موثرتر از خواندن تمام كتاب تفسير باشد مسلماناني كه در ابتداي اسلام در كنار پيامبر در جنگها شركت كردند شايد چند سالي از نزول قرآن نمي گذشت و آنها لياقت مقام والاي شهادت را يافتند آنها با قسمتي از كلام خدا آشنا بودند اما در عمق دل و جانشان چنان نشست كه عاشق خدا شدند و پس از شهادت آنها نزول قرآن ادامه داشت و من و شما امروز با اين برترين كتاب در دستمان مي خواهيد به جاي آنكه به هدايت فكر كنيم بحث در انديشه هاي مختلف دانشمندان اسلامي كنيم خوب نظر ها متفاوت است اصل اين است كه از قرآن بياموزيم نه اينكه قرآن بدست روي عقيده خاصي پافشاري كنيم با توجه به نظر هاي متفاوت هر كس بنا به به عقل و انديشه اش تفسير خاصي را مي پذيرد مهم آن است كه قرآن در دل ما بنشيند از ادامه اين بحث معذورم در اين قسمت خدانگهدار
ارسال پست

بازگشت به “تفسیر”