توليد نرم افزار «در حريم کوثر» در سالروز تولد حضرت زهرا (س)

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 12
تاریخ عضویت: جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۸۶, ۱:۴۹ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 19 بار

توليد نرم افزار «در حريم کوثر» در سالروز تولد حضرت زهرا (س)

پست توسط javad_hosseiny »

 مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج) نرم افزار « در حريم کوثر» را درباره حضرت زهرا سلام الله عليها توليد كرد. 
در آستانه ميلاد با سعادت حضرت زهرا (س) مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج) نرم افزار «در حريم کوثر » را توليد کرد، معاونت اطلاع رساني مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج) در شهر قم اعلام کرد اين نرم افزار در سلسله نرم افزارهاي مذهبي معرفي اهل بيت بوده و در حقيقت كامل ترين نرم افزار راجع به حضرت زهرا (س) مي باشد

معاونت اطلاع رساني موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج) بيان كردند وقتى به سيره ائمه اطهارعليهم السلام بنگريم يك وجه مشترك را به وضوح درمى يابيم و آن اينكه امامان معصوم عليهم السلام با شنيدن نام مقدس فاطمه زهراعليهاالسلام و آن بانوي کوثر سر تعظيم فرود آورده و از آن وجود گرامى با تكريم و تجليل ياد مى كرده اند.

آثار منظوم و مآثر منثور گذشتگان كه در شان حضرت فاطمه عليهاالسلام به سلك نظم و به رشته تحرير درآمده بر تارك تاريخ ادب و فرهنگ بشرى مى درخشد و ابنيه اى كه به نام مبارك آن جناب مسمى گشته همچنان تقدس و شكوه ستودنى و جلال و عظمت مثال زدنى خودرا حفظ كرده و در رهگذر وقايع ايام و اعصار و در پس حوادث بى شمار روزگار باقى و پابر جا مانده است.

با توجه به توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات، برماست که همگام با عصر حاضر به دفاع از کيان ديني خويش قيام نموده و با استفاده از ابزارهاي کارآمد به احياي فرهنگ فاطمي برآييم.

در عرصه آثار نرم افزاري پيش از اين آثار متعددى همچون : ام ابيها، ريحانه النبي، ريحانه رسول ، ريحانه و ... در خصوص زندگانى حضرت فاطمه عليهاالسلام به ارباب معرفت و شيفتگان ولايت عرضه شده است. ليكن اكنون اين نرم افزار (در حريم کوثر) در هيئتى دلپذير و در قالب يك برنامه چند رسانه اى - به طور خاص- بانوى بزرگ اسلام حضرت فاطمه عليهاالسلام را محور و موضوع كار خود قرار داده و به ارائه ابعاد گوناگون شخصيت آن حضرت پرداخته است، باشد كه با احاطه و جامعيت اين نرم افزار نسبت به موارد مشابه، مرجعي جامع و كامل در اختيار محققان و انديشمندان حوزه و دانشگاه و اساتيد فن قرار داده و براي «يوم الحسرت» خويش، پيش فرصتي آماده نموده باشيم.

ايشان ويژگي هاي مهم اين لوح فشرده را بصورت ذيل بيان فرمودند:

ـ پرسمان
نزديک به 250 پرسش و پاسخ پيرامون مسائل مختلف؛ از قبيل: زندگي نامه، ازدواج، شهادت، شبهات و ... به صورت دسته‌بندي و فهرست گذاري شده. (گروه، موضوع کلي و موضوع خاص)
ـ كتابخانه ديجيتالى
220 عنوان کتاب و 330 عنوان مقاله، پيرامون شخصيت حضرت زهرا سلام الله عليها
ـ کتابشناسي
از ديگر ويژگى‌هاى اين برنامه معرفى بيش از 2000 عنوان كتاب درباره حضرت زهرا (س) به زبان فارسى، عربى، پشتو، انگليسي و... است؛ تا زمينه‌ تحقيق بيشتري فراروي محققان و پژوهشگران باز نمايد.
ـ اشعار
مجموعه اي بيش از 230 قطعه شعر مرتبط با حضرت زهرا (س) به صورت غزل، قصيده و دوبيتي، شعر نو
ـ سيره (زندگي نامه، حکايات، فضائل، سخنان)
معرفي کامل زندگي نامه آن حضرت از ولادت تا شهادت، مجموعه حکاياتي از حضرت زهرا (س) ، فهرستي از فضائل حضرت زهرا سلام الله عليها و همچنين مجموعه کاملي از سخنان و احاديث آن صديقه طاهره
ـ گالري تصاوير
گالرى متنوعى شامل بيش از 270 تصوير مربوط به حضرت زهرا (س)‌ شامل: ويژه‌نامه‌هاي ولادت، ازدواج، شهادت که داراي قابليت‌هاي ذخيره، چاپ، نمايش به صورت اسلايدي و همچنين انتخاب تصاوير به عنوان تصوير زمينه ويندوز مي‌باشد.
ـ نوا و نما
مجموعه صوتي کامل و جالبي از ادعيه منتسب به حضرت زهرا (س) با متن، مولودي(16 مورد به مدت 2:30 ساعت) ، نواي عشق ( 32 مورد به مدت 2:40 ساعت)، مرثيه سرائي (85 مورد به مدت 7 ساعت)، روضه خواني (15 مورد شامل 3 ساعت)، کليپ هاي تصويري ، سخنراني‌ها (46 مورد از عالمان و واعظان جليل‌القدر (شخصيت‌هايي همچون: آيت الله دکتر حسيني قزويني، حجت الاسلام و المسلمين فاطمي نيا، حجت الاسلام و المسلمين اثني عشري، مرحوم حاج کافي، حجت الاسلام پناهيان، آيت الله وحيد خراساني، آيت الله مکارم شيرازي (به مدت 43 ساعت) و...

* - معرفي کاملي از سايت ها و منابع معتبر اينترنتي که راجع به حضرت زهرا (س) تحقيق و فعاليت مي کنند.(بيش از 24 مورد)
* - معرفي کاملي نسبت به نرم افزارهايي که تاکنون راجع به حضرت زهرا (س) توليد شده است ( 10 مورد)

امکانات
1 ـ انواع جستجو در تمامى بخش ها و ليست ها با تعيين دامنه.
2 ـ نمايش ليست واژه ها.
3 ـ نمايش ليست سؤالات و كتابخانه بشكل موضوعى.
4 ـ نمايش ليست موضوعات و ريز موضوعات همراه با نمايش سوالات در هر قسمت.
5 ـ امكانات جانبى مانند:
الف) ياداشت بردارى وامكان انتقال آن به برنامه ها و محيط هاي ديگر
ب ) چاپ .
6 ـ امكان تعيين دامنه در نمايش ليست ها و جستجوها.
7 ـ نمايش صوت وتصوير همراه با موضوع در قسمت نوا ونما.
8 ـ نمايش متن كتابها در قسمت كتابخانه.
9 ـ نمايش فهرست عناوين وموضوعات هر كتاب در قسمت كتابخانه و انتقال به صفحه مربوطه.
10- امکانات همچون ذخيره، چاپ و انتخاب به عنوان تصوير زمينه ويندوز در بخش گالري تصاوير

  عمومي موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج) 
ارسال پست

بازگشت به “نرم افزارهای اسلامی”