<<<---- سنگسار ---->>>

مدیر انجمن: شورای نظارت

قفل شده
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 322
تاریخ عضویت: شنبه ۴ آبان ۱۳۸۷, ۱:۳۴ ب.ظ
محل اقامت: مشهد مقدس
سپاس‌های ارسالی: 845 بار
سپاس‌های دریافتی: 856 بار
تماس:

<<<---- سنگسار ---->>>

پست توسط HamidSHS »

سلام بر تمامي دوستان
خواستم ببينم در قرآن و اسلام حكمي براي سنگسار وجود داره ؟
اگر هست بي زحمت سند بدين چون بعضي مطالبي رو كه خونده بودم نوشته بودند كه "رَجم" به معناي سنگسار نيست .
دارم تحقيق ميكنم تصویر
منتظرم دوستان
ياعلي
 
تصویر 
Commander
Commander
پست: 2218
تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵, ۱۰:۰۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3085 بار
سپاس‌های دریافتی: 5884 بار
تماس:

Re: <<<---- سنگسار ---->>>

پست توسط محمد علي »

به نام خدا

با سلام

قبل از هر چیز لازم می دانم به طور کاملا مختصر توضیح دهم که در شریعت اسلام ، برای فهم قرآن ، نمی توان به قول لغوی و کتب لغت بسنده کرد .

چرا که قول لغوی حجت نیست(که در علم اصول فقه مفصلا به ان پرداخته شده است ) ،

و برای فهم قرآن باید به سنت مراجعه نمود (سوره نحل 44) ، بر این اساس آیات قرآن نیازمند تبیین پیامبر می باشد.

البته راهنما بودن لغت نامه ها را نفی نمی کنیم ، اما برداشت حکم از قرآن توسط کسی است که علم آن به او داده شده است .

لذا اگر در معنای لغت رجم از جمله گفته باشند راندن ، سنگ زدن و ... باید دید کدام معنا در مصداق عمل معصومین ظهور پیدا کرده است .


بطور خلاصه برای اینکه تا حدودی با چارچوب مسائل مطرح شده در سایت ذیل این موضوع آگاهی پیدا کنید ،

هم درباره استعمال لفظ رجم و نیز در مورد مثالی از اجرای حکم آن در زمان رسول خدا .ص ، و نیز فلسفه برخی احکام ....

مطالب زیر مفیدند :

110 نوشته شده: 


در کتاب شريف بحار الانوار جلد 60 صفحه 255 از سماعه نقل شده كه به امام ششم در رابطه با همين آيه گفتم، چگونه گويم؟
 َالَ تَقُولُ أَسْتَعِيذُ بِالسَّمِيعِ الْعَلِيمِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ

قَالَ إِنَّ الرَّجِيمَ أَخْبَثُ الشَّيَاطِينِ

قُلْتُ لِمَ يُسَمَّى الرَّجِيمَ

قَالَ لِأَنَّهُ يُرْجَمُ

قُلْتُ فَمَا يَنْفَلِتُ مِنْهَا شَيْ‏ءٌ

قَالَ لَا

قُلْتُ فَكَيْفَ سُمِّيَ الرَّجِيمَ وَ لَمْ يُرْجَمْ بَعْدُ

قَالَ يَكُونُ فِي الْعِلْمِ أَنَّهُ رَجِيمٌ



ايشان فرمود: بگو: استعيذ بالسميع العليم من الشيطان الرجيم،

فرمود رجيم پليدترين شيطانست،

گفتم: چرا او را رجيم خوانند؟

فرمود: چون سنگسار شود،

گفتم: هيچ از آن به در نرود؟

فرمود:خير

گفتم چگونه او را رجيم نامند و هنوز سنگسار نشده؟

فرمود: در علم گذشته كه او رجيم  
 



حيدرحيدر نوشته شده:نیز به نقل از کتاب المنتقی فی مولد المصطفی حدیث سنگسار شدن زن غامدی توسط رسول خداص را آورده است. او زن شوهرداری بود که زنا داد و پیامبر خداص دستور رجمش را داد. خالد بن ولید سنگی به سر آن زن انداخت به طوری که خون برگونه اش جاری شد و او را ناسزا گفت.پیامبرص ناسزاگویی اورا شنید. فرمود: ساکت باش! ای خالد دشنامش مده. سوگند به آنکه جانم در دست اوست. این زن چنان توبه ای کرد که اگر گمرکچی توبه کند خدا او را می آمرزد. (امالی صدوق ج۲۱ ص۳۶۷ ب۳۵ ح۲)



مائده آسمانی نوشته شده:  بسم الله الرحمن الرحیم
   
سلام علیکم

سیاست کیفری اسلام دارای دو نوع درمان برای دو مرحله ویژه از وضعیت جامعه است:


[COLOR=#0070c0]الف) پیش بینی مجازات‏های خفیف با شرایط اجرای آسان‏تر:
 


جرائمی که حاکی از وخامت شدید اوضاع اجتماعی نبوده و در شرایط عادی جامعه رخ میدهد، در این دسته قرار میگیرد.

این دسته از مجازات‏ها، جرائمی است که اختیارات قضات در این نوع جرائم وسیع‏تر بوده و میتوانند با در نظر گرفتن شخصیت مجرم و

اوضاع واحوال ارتکاب جرم، تصمیم مقتضی را در برخورد با وی اتّخاذ نمایند.(1)
 


 
ب) پیش بینی مجازات‏های شدید:

اعمال این مجازات‏ها منوط به شرایط و قیدهای فراوان است، به نحوی که گاه به ندرت فراهم میشود. این نوع مجازات ها از نوع درمان

های سخت است که تنها در شرایط خاص به کار گرفته می شوند.
  
این نوع درمان در جائی تجویز میشود که بزهکاری در آن به وضع حادّ و بغرنجی رسیده، پرده‏های عفت دریده شده و ارتکاب جرائم در ملأ

عام قبحی ندارد.

در کدام جامعه زنا واقع میشود، در حالی که چهار نفر مرد عادل شاهد وقوع آن باشند؟

چنین جامعه‏ای قطعاً دچار بیماری چنان شدیدی شده که مداوای آن از راه‏های عادی ممکن نیست و نیاز به شوک دارد.

در جامعه‏ای که خون بی گناهی را به ناحق بر زمین میریزند، کدام اهرم قوی میتواند از وقوع مجدد این بیماری خطرناک جلوگیری کند؟
  
گرفتن اموال مجرم، سلب آزادی او، اصلاح و در مان مجرم، یا سازگار کردن او با جامعه، همه این امور در جای خود لازم و مفید هستند،

اما برای حفظ امنیت و حیات جامعه کافی نیست.
  
اسلام، سلب زندگی مجرم را هدف قرار نداده است.


سیاست کیفری   بیش‏تر تهدید به مجازات است، تا اجرای آن، از این رو مثلا برای اجرای حد سرقت، شرایط فراوانی گذاشته که  

جمع شدن همه آن‏ها بسیار بعید است. همین طور در زنا، لواط و جرایم عفافی، شرایطی را بیان میکند که مشخص میکند هدف اسلام

بیش‏تر جلوگیری از اشاعه فحشا و علنی شدن بزهکاری در جامعه است تا اجرای مجازات. حد سنگسارنیز از این نوع مجازات می باشد.


بنا بر این شاید برخی از این مجازات ها مانند سنگسار، سنگین به نظر برسند ولی اسلام راه های اثبات آن را چنان محدود کرده است

که عملا بسیار به ندرت اتفاق می افتد. در عین این که وحشت از آن به عنوان یک عامل بازدارنده قوی و موثر روی افراد منحرف اثر خود را

خواهد گذاشت.
 


توجه به این نکته لازم است که حد سنگسار در جائی نیست که عمل زنای محصنه (زن شوهر دار) اتفاق افتد ، بلکه در جائی است که


 
به صورت علنی و آشکار اتفاق افتد ، به گونه ای که [HIGHLIGHT=#ffff00]چهار نفر با چشمان خود به شکل روشن و آشکار آن را دیده  باشند.  


در مورد اصل ثبوت زنا، بر اساس آیه
 15 سوره نساء ، شهادت چهار شاهد عادل شرط شده است.

از سوی دیگر برای شهادت شهود، شرایطی تعیین شده است از قبیل دیدن با چشم و تعیین چگونگی آن و عدم قناعت به قرائن و

هماهنگی شهادت شهود و مانند آن، که اثبات جرم را سخت تر می کند.
 


روشن است که با این شرایط تنها افراد بی باک و بی پروا که هیچ قید و بندی را نمی پذیرند ، مجرم شناخته می شوند و بدیهی است

که باید قانون با این چنین اشخاصی برخورد سخت و نهائی داشته و به شدیدترین مجازات گرفتار شوند تا عبرت دیگران گردند و جامعه

سالم بماند.
 
از نکات پیش معلوم می شود که پس از اثبات جرم، به هر طریقی که شده ، باید مجازات اجراء شود و در هنگام اجرای مجازات که مربوط

به اجتماع می شود ، نباید عاطفه، محبت و احساسات جایگزین عقل و سلامت جامعه شود، بلکه تا آن جا که پای مجازات الهی در میان


[COLOR=#7030a0]است و به مصلحت عامه بشریت است باید حکم اجراء شود، چنان که خداوند متعال در حکم زنای غیرمحصنه می فرماید:
   «هر یک از زن و مرد زناکار را   تازیانه بزنید و نباید رافت (و محبت کاذب) نسبت به آن دو شما را از اجرای     الهی مانع شود، اگر به خدا و روز جزا ایمان دارید، و باید گروهی از مومنان مجازاتشان را مشاهده کنند.(2)  

بنابراین اجرای حکم سنگسار با عدالت الهی منافاتی ندارد زیرا هم چنان که گفتیم این نوع مجازات ها بیشتر نقش عوامل باز دارنده را

دارند تا این نوع جرائم شیوع پیدا نکند ودر عمل هم شارع مقدس در حد امکان از اجرای چنین مجازاتی خودداری می کند ، چون معمولا

شرایط تحقق آن به وجود نمی آید مگر این که جامعه به وضع حادی رسیده باشد که در این صورت چاره ای جز انجام حدود و مجازات

های اسلامی نیست. مانند بریدن دست یا پای عفونی یا شیمی درمانی سخت برای مریضی که راههای سبک تر را طی کرده ، اما

نتیجه ای نداده است . روشن است که بریدن یک عضو از بدن اگرچه بسیار سخت است ، اما برای سلامت کل بدن و عدم سرایت

عفونت به بخش های دیگر بدن لازم و ضروری است.


پى نوشت‏ها
1) کتاب نقد، ش 15 - 14، ص 143 - 140 .

2) سوره نور آیه 20 .  



:razz:
[External Link Removed for Guests]

 
[External Link Removed for Guests] 
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 322
تاریخ عضویت: شنبه ۴ آبان ۱۳۸۷, ۱:۳۴ ب.ظ
محل اقامت: مشهد مقدس
سپاس‌های ارسالی: 845 بار
سپاس‌های دریافتی: 856 بار
تماس:

Re: <<<---- سنگسار ---->>>

پست توسط HamidSHS »

خيلي ممنونم :D
بسيار عالي بود :razz:
راستي اگر در قرآن آيه اي درباره سنگسار داريم هم بزاريد چون لازم ميشه
ياعلي :razz:
 
تصویر 
New Member
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸, ۶:۵۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: <<<---- سنگسار ---->>>

پست توسط mina pakdel »

aaaaaaaaaaa cheeeee bahal az in be bad har chi soal daram inja mitoonam behesh beresam تصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرbabaa kheili ba halin. yani u neshastin oonja faghat be soal j midin ya sistem otomat j mide?

mishe begin tarrahe asliye in site kiye?chan saleshe? va madrakesh chiye?



سلام
لطفاً حتماً بصورت فارسی تایپ کنید
قوانین سایت را نیز مطالعه نمایید
باتشکر
Advance Member
Advance Member
پست: 331
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۸, ۱۲:۵۹ ق.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 218 بار
سپاس‌های دریافتی: 311 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام . :D جسارتا بنده هنوز متوجه نشدم که علمای اسلام مجازاتِ سنگسار رو از کجا آورده اند ؟ از قرآن کریم ؟ یا از سنتِ رسول ص یا از احادیث ؟ در ضرورتِ سنگین بودنِ مجازاتِ زن شوهردار (محصنه) و مردِ زن دار شکی نیست چون عده ای به خاطرِ بی ایمانی به خدا دست از فساد و فحشا بر نمی دارند مگر از ترسِ مجازات سنگین مثلِ مرگ اما سوال اینجاست : چه کسی تعیین کرده که مرگِ زناکارِ محصنه را با سنگسار او انجام دهند نه با دار زدنش یا تیربارانش ؟ از مطالب شما اینجور پیداست که پیامبر ص بودند که اولین بار فرمان به سنگسار دادند . درسته ؟ با تشکر از وقتتون
 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Senior Member
Senior Member
پست: 120
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹, ۶:۲۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 219 بار
سپاس‌های دریافتی: 467 بار

Re: <<<---- سنگسار ---->>>

پست توسط soldier young »

با سلام
اینگونه که من متوجه شدم ما نباید به معنی لغوی قران توجه کنیم چون ممکن است انگونه که هست نباشد و ما به اشتباه بیافتیم.
پس می توانم بپرسم برای چی زیر ایات قران ترجمه فارسی انرا می نویسند اگر معنی ان با ظاهر کلماتی که می بینیم فرق می کند؟
دوما ایا بهتر نیست دیگر ما مسلمانان قران نخریم و برویم بجایش تفسیر قران را بخریم چون ما که متوجه مطالب و خواستهای ان از روی معنی نمی شویم؟
پس ایا بهتر نبود خدا اصلا قران را نازل نمی کرد و می گفت به همان سخنان رسول خدا و ائمه اکتفا کنید تا تفسیر به رای اصلا بوجود نمی امد؟
برداشت من اینگونه بود که این راه حلی مناسب برای حل اختلافات مسلمانان در عصر حاضر است تا تشدد اراء به کل حل شود.
امیدوارم دوستان با بلندنظری جواب این سوالات من را بدهند و سوء تعبیر نشود در نیت پشت این سوالات.
Junior Member
Junior Member
پست: 43
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۹, ۷:۴۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 308 بار
سپاس‌های دریافتی: 45 بار

Re: <<<---- سنگسار ---->>>

پست توسط dingo »

من فکر می کنم اگر چه قران ملاک اسلام است ولی باید برای فهمیدن ان از صحبتهای پیامبر و ائمه معصومین و علما کمک گرفت تا ان را درست بفهمیم ولی درک و شعور خود را هم باید در این میان فراموش نکنیم و ارتقا بدهیم تا در مسائل روزمره بتوانیم ازش کمک بگیریم مثل وقایع پارسال ایران که قضاوت سخت شده بود.
Advance Member
Advance Member
پست: 331
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۸, ۱۲:۵۹ ق.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 218 بار
سپاس‌های دریافتی: 311 بار

Re: <<<---- سنگسار ---->>>

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

دوستان سلام . جوابِ سوالِ بنده ی مخلص رو اگر میدونین به بنده هم بگین : چه کسی اولین بار در تاریخ اسلام دستور به قتلِ زن و مردِ متاهلِ زنا کار رو داد ؟ با تشکر
 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Advance Member
Advance Member
پست: 331
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۸, ۱۲:۵۹ ق.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 218 بار
سپاس‌های دریافتی: 311 بار

Re: <<<---- سنگسار ---->>>

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام. منظورم از قتل , سنگسار هست . با تشکر از توجهتون :D
 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Advance Member
Advance Member
پست: 331
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۸, ۱۲:۵۹ ق.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 218 بار
سپاس‌های دریافتی: 311 بار

Re: <<<---- سنگسار ---->>>

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

dingo نوشته شده:من فکر می کنم اگر چه قران ملاک اسلام است ولی باید برای فهمیدن ان از صحبتهای پیامبر و ائمه معصومین و علما کمک گرفت تا ان را درست بفهمیم ولی درک و شعور خود را هم باید در این میان فراموش نکنیم و ارتقا بدهیم تا در مسائل روزمره بتوانیم ازش کمک بگیریم مثل وقایع پارسال ایران که قضاوت سخت شده بود.
سلام . حتی اطاعت از پبامبر و اولی الامر هم اطاعت از خداست چون خود خداوند در قران کریم میفرماید از خدا و پیامبر و اولی الامر پیروی کنید یعنی اول خدا دوم پیامبر ص سوم اولی الامر .
 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
قفل شده

بازگشت به “پرسش و پاسخ”