فاصله گرفتن از مجالس سخنراني، آسيب هيأت هاي مذهبي است

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Administrator
Administrator
پست: 2244
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵, ۱۱:۵۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 10691 بار
سپاس‌های دریافتی: 5476 بار
تماس:

فاصله گرفتن از مجالس سخنراني، آسيب هيأت هاي مذهبي است

پست توسط Mohsen1001 »

رسا، سرويس فرهنگي ـ مشاور رئيس جمهور در امور روحانيون توجه بيش از حد به مداحي و فاصله گرفتن از مجالس سخنراني را از آسيب‌هاي هيأت هاي مذهبي خواند.

حجت‌الاسلام ناصر سقاي بي‌ريا، مشاور رئيس جمهور در امور روحانيون در گفت‌ و گو با خبرنگار رسا، اقبال جوانان به هيأت هاي مذهبي در ايام محرم را فرصتي مغتنم براي انتقال مفاهيم اسلامي خواند و گفت: آنچه در هيأت هاي ما بروز دارد، شعارهاي عاشوراست و طبق آيات قرآن کسي که شعائر الهي را تعظيم کند از تقواي قلبش نشأت گرفته است.

وي افزود: مبلغان اسلامي در اين ايام ريشه‌هاي فکري نهضت عاشورا را بيان مي‌کنند و جوانان نيز به بهانه شرکت در مجالس حسيني با مفاهيم ناب اهل بيت (ع) آشنا مي‌شوند.
مشاور رئيس جمهور، توجه بيش از حد به مداحي و فاصله گرفتن از مجالس سخنراني را از آسيب‌هاي هيأت هاي مذهبي خواند و گفت: مبلغان محرم بايستي با نو کردن قالب‌هاي سخنراني و انتقال پيام‌ عاشورا که همان حق‌طلبي است، کام تشنه بشريت را سيراب سازند.

حجت‌الاسلام بي‌ريا خاطرنشان کرد: مبارزه با ظواهر عزاداري امام حسين (ع) مانند: سينه‌زني، زنجيرزني و علم برافراشتن را نيز عقيده اي افراطي و باطل دانست.
ارسال پست

بازگشت به “مناسبت و یادواره”