مژده به مدافعان شیعه در برابر اهل خلاف

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Bronze
Bronze
پست: 280
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۶, ۳:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 303 بار
سپاس‌های دریافتی: 794 بار

مژده به مدافعان شیعه در برابر اهل خلاف

پست توسط amoonaser »

 بسم رب الحسین علیه السلام

سلام بر شما

این روایت را تقدیم می کنم به همه دوستان و اساتیدی که در راه دفاع از اهل بیت علیهم السلام قدم بر می دارند تا شبهات نواصب و اهل خلاف بر دل شیعیان تاثیر نگذارد .


" وقال جعفر بن محمد عليهما السلام : من كان همه في كسر النواصب عن المساكين الموالين لنا أهل البيت يكسرهم عنهم ، ويكشف عن مخازيهم ويبين عوراتهم ويفخم أمر محمد وآله صلى الله عليه وآله ، جعل الله همة أملاك الجنان في بناء قصوره ودوره ، يستعمل بكل حرف من
حروف حججه على أعداء الله أكثر من [ عدد ] أهل الدنيا أملاكا ، قوة كل واحد تفضل عن حمل السماوات والأرضين ، فكم من بناء ، وكم من [ نعمة ، وكم من ] قصور لا يعرف قدرها إلا رب العالمين
"


( امام حسن عسکری به نقل از امام صادق علیه السلام می فرمایند : کسی که اهتمام ورزد در شکست دادن نواصب که در برابر شیعیان جبهه گیری کرده اند و برای ما اهل بیت جوانمردی و مروت به خرج دهد، آنها را از ( مقصودشان در اغوای ) ضعفای شیعه باز دارد و در برابر شیعه آنها را خرد نماید و پرده از رسوایی های آنها بردارد و عیبهای آنها را واضح و روشن بیان نماید ، و امر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و خاندانش را تمجید نموده و بستاید ، خداوند همت فرشتگان بهشتی را در ساختن خانه ها و کاخ های او قرار دهد .

به عدد هر حرفی که در برابر دشمنان به کار برد ، خدا فرشتگانی - بیش از تعداد مردم دنیا - را برای او بکار گیرد . بسا قصرهایی که ارزش آن را جز پروردگار جهانیان نداند
)

 
 
تفسیر منسوب به امام عسکری علیه السلام ص 349 - 350
الاحتجاج ص 19
الصراط المستقیم ج 3 ص 58
بحارالانوار ج 2 ص 10 - ج 8 ص 180
 

 

[SIZE=200]یا علی ع
  
جدا شده از خدا

جدا شده از رسول

جدا شده از کتاب

[COLOR=Blue]هر که ز حیدر جداست
 
Member
Member
پست: 92
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۲۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 31 بار
سپاس‌های دریافتی: 25 بار

Re: مژده به مدافعان شیعه در برابر اهل خلاف

پست توسط ياس من »

قران می فرماید:

وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ كَذَلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِم مَّرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ ﴿۱۰۸﴾
Member
Member
پست: 92
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۲۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 31 بار
سپاس‌های دریافتی: 25 بار

Re: مژده به مدافعان شیعه در برابر اهل خلاف

پست توسط ياس من »

قران می فرماید:

إِنَّ الَّذينَ جآءُو بِالاِْفْكِ عُصْبَةٌ مِنْكُمْ لا تَحْسَبُوهُ شَرًّا لَكُمْ بَلْ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ لِكُلِّ امْرِىًء مِنْهُمْ مَا اكْتَسَبَ مِنَ الاِْثْمِ وَ الَّذى تَوَلّى كِبْرَهُ مِنْهُمْ لَهُ عَذابٌ عَظيمٌ َوْلاآ إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بِأَنْفُسِهِمْ خَيْرًا وَ قالُوا هذآ إِفْكٌ مُبينٌ لَوْلا جآءُو عَلَيْهِ بِأَرْبَعَةِ شُهَدآءَ فَاِذْ لَمْ يَأْتُوا بِالشُّهَدآءِ فَأُولئآِكَ عِنْدَ اللّهِ هُمُ الْكاذِبُونَ (نور/11 – 13)
Bronze
Bronze
پست: 280
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۶, ۳:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 303 بار
سپاس‌های دریافتی: 794 بار

Re: مژده به مدافعان شیعه در برابر اهل خلاف

پست توسط amoonaser »

ياس من نوشته شده:
مرگ بر ضد ولایت فقیه



بسم رب الحسین علیه السلام

سلام بر شما

کاربر یاس من

تا حالا کتاب استفتاآ آیت الله خامنه ای را خوانده ای ؟؟؟

بگذار برایت از آنجا مطالبی را بیان کنم شاید علمت زیاد شود ......


آیت الله خامنه ای در " اجوبه الاستفتاءآت " ج 1 ص 23 می گوید :

" ولاية الفقيه في قيادة المجتمع وإدارة المسائل الاجتماعية في كل عصر وزمان من أركان المذهب الحق الاثني عشري ، ولها جذور في أصل الإمامة "

ولايت فقيه در رهبرى جامعه اسلامى و اداره امور اجتماعى ملت اسلامى در هر عصر و زمان از ارکان مذهب حقّه اثنى‏ عشرى است که ريشه در اصل امامت دارد


وی این ولایت را امری منشعب از " امامت " می داند و از ارکان مذهب شیعه می داند !!!

اهل سنت اصلا " امامت " را قبول ندارند .... پس چگونه می شود که ولایت فقیه را قبول کنند ؟؟؟!!!!

اهل وحدت از طرفی با اهل سنت داعیه برادری دارند ، و از طرف دیگر بر آنها " مرگ " می فرستند !!!!

به نظر شما این تناقض را چگونه باید حل کرد ؟؟؟

*******************************

گویا آیت الله خمینی خیلی بیشتر از این قوم می دانست که در کتاب " المکاسب المحرمه " ج 1 ص 250 - 251 چنین می گوید :

والانصاف أن الناظر في الروايات لا ينبغي أن يرتاب في قصورها عن اثبات حرمة غيبتهم ، بل لا ينبغي أن يرتاب في أن الظاهر من مجموعها اختصاصها بغيبة المؤمن الموالي لأئمة الحق ( ع ) ....... فلا شبهة في عدم احترامهم بل هو من ضروري المذهب كما قال المحققون ،
بل الناظر في الأخبار الكثيرة في الأبواب المتفرقة لا يرتاب في جواز هتكهم والوقيعة فيهم ، بل الأئمة المعصومون ، أكثروا في الطعن واللعن عليهم وذكر مسائيهم .
فعن أبي حمزة عن أبي جعفر عليه السلام قال : قلت له : إن بعض أصحابنا يفترون ويقذفون من خالفهم فقال الكف عنهم أجمل ثم قال يا با حمزة إن الناس كلهم أولاد بغاة ما خلا شيعتنا ( الخ ) . والظاهر منها جواز الافتراء والقذف عليهم ... "


"انصاف آن است كه كسى كه به اين روايات بنگرد نبايد شك كند كه اين روايات از اثبات حرمت غيبت آنان قصور دارد ، بلكه نبايد شك كند كه آنچه از مجموع آنها ظاهر مى شود آن است كه روايات حرمت غيبت اختصاص به غيبت مؤمن اهل ولايت امامان حق عليهم السلام دارد . . .
[HIGHLIGHT=#ffff00]بنابر اين شبهه اى در نامحترم بودن اهل خلاف وجود ندارد ، بلكه اين از ضروريات مذهب شيعه   چنان كه محققان گفته اند . بلكه از اين بالاتر ، كسى كه در اخبار بسيارى كه در ابواب مختلف وارد شده بنگرد شك نمى برد در جواز هتك حرمت و بدگويى نسبت به آنان ، بلكه ائمه معصومين بسيار بر آنان طعن و لعن مى كردند و زشتيهاى آنان را بر می شمردند .
ابوحمزه گويد : به امام باقر عليه السلام گفتم : ( برخى از ياران ما بر مخالفشان افترا مى بندند و نسبتهاى ناروايى به آنان مى دهند ، فرمود : خوددارى از آنان بهتر است . سپس فرمود : اى اباحمزه ، مردم همه فرزندان نامشروعند بجز شيعيان ما ) . ظاهر اين روايت جواز نسبت ناروا و افتراى بر آنان است . "


******


وأما الأخبار فما اشتملت على المؤمن فكذلك ، وما اشتملت على الأخ لا تشملهم أيضا لعدم الأخوة بيننا وبينهم بعد وجوب البراءة عنهم وعن مذهبهم وعن أئمتهم ، كما تدل عليه الأخبار واقتضته أصول المذهب ، وما اشتملت على المسلم فالغالب منها مشتمل على ما يوجبه ظاهرا في المؤمن "

" و اما اخبارى كه مشتمل بر احكام برادرى است شامل آنان نمى شود ، زيرا پس از لزوم بيزارى جستن از آنان و از مذهب و پيشوايانشان كه اخبار بر آن دلالت دارد و اصول مذهب مقتضى آن است [HIGHLIGHT=#ffff00]ديگر برادرى ميان ما و آنان ( اهل تسنن ) وجود   . و آن رواياتى كه مشتمل بر ( حقوق ) مسلم است بيشتر آنها مشتمل بر چيزى است كه موجب مى شود آن را درباره مؤمن بدانيم ( نه هر مسلمانى ) "



******

إن هذه الرواية كرواية عبد الله بن سنان قال : قال أبو عبد الله عليه السلام : الغيبة أن تقول في أخيك ما قد ستره الله عليه ، وغيرهما مما فسرت الغيبة حاكمة على سائر الروايات ، فإنها في مقام تفسيرها اعتبرت الأخوة فيها ، فغيرنا ليسوا بإخواننا وإن كانوا مسلمين فتكون تلك الروايات مفسرة للمسلم المأخوذ في سايرها ، بأن حرمة الغيبة مخصوصة بمسلم له أخوة اسلامية ايمانية مع الآخر .

این روایت همانند روایت عبد الله بن سنان است که می گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمود: (( غیبت آن است که در مورد برادرت بگوئی آن چه خداوند بر او پوشانده است. )) و غیر این دو روایت که غیبت را تفسیر کرده و بر روایات دیگر حاکم می باشند. این احادیث در مقام تفسیر اخوت هستند، [HIGHLIGHT=#ffff00]پس غیر ما برادر ما نیست اگرچه مسلمان  . و این روایات مسلمانی که در سایر روایات گفته شده است را تفسیر می کند. لذا حرمت غیبت مخصوص به مسلمانی است که اخوت اسلامی ایمانی با دیگری داشته باشد.


******

فکر کنم با این توضیحات ، تکلیف تکرار مکررات بیان شده از جانب تو برای بقیه مشخص می شود !!!

در هر صورت مژده باد بر مدافعان حریم اهل بیت علیهم السلام در مقابل اهل خلاف !!


یا علی ع
جدا شده از خدا

جدا شده از رسول

جدا شده از کتاب

[COLOR=Blue]هر که ز حیدر جداست
 
ارسال پست

بازگشت به “وهابیت”