حدیث کساء

مدیر انجمن: شورای نظارت

قفل شده
Bronze
Bronze
پست: 280
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۶, ۳:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 303 بار
سپاس‌های دریافتی: 794 بار

Re: حدیث کساء

پست توسط amoonaser »

  رب الحسین علیه  

  بر  

  احمد  

 *** سخن مرحوم علامه امینی مشخص شد که اصلا بر آن منوالی نیست که شما بیان کرده اید و لذا اطاله کلام در مورد آن بی فایده خواهد بود . 

 *** اینکه مرحوم کاشف الغطاء چه گفته اند در این موضوع حداکثر از باب شاهد می تواند مفید باشد زیرا بحث ما امری است بر اساس روایات اهل بیت علیهم السلام .... گذشته از اینکه بحث سب نمودن امری است که بسیاری از فقها و علما نیز سخنانی دارند که قطعا باعث تعجب شما خواهد شد .... 

  احساس می کنم که استاد عبدالحسین عزیز در این باب وارد خواهند شد - در تاپیک مناظره - لذا ترجیح می دهم که بیان نظرات علما بر عهده ایشان باشد . 


 *** در باب کلام آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز ان شاء الله در طی تاپیکی جداگانه به بیان شواهد آن روایت عامه در روایات شیعی خواهم پرداخت .... هر کَسی که با منهج آیت الله وحید آشنا باشد ( و از عنایت ایشان بر عقاید اهل خلاف مطلع باشد ) می داند که سیره ایشان چیست ! 


 *** در باب معنای سب نیز گویا شما هنوز تعریفی صحیح از سب ندارید .... 

  کلمه یا عبارتی که باعث هتک حرمت،نقص کرامت،عیب جویی و اهانت شخصی "از نظر عرفی" بشود،سب محسوب میگردد.حضرت آیت الله العظمی خوئی در این رابطه میفرمایند: 

 الظاهر من العرف واللغة اعتبار الإهانة والتعيير في مفهوم السب وكونه تنقيصا على المسبوب، وأنه متحد مع الشتم، وعلى هذا يدخل فيه كل ما يوجب إهانة المسبوب وهتكه كالقذف والتوصيف بالوضيع واللاشيء، والحمار والكلب والخنزير والكافر والمرتد والأبرص والأجذم والأعور وغير ذلك من الألفاظ الموجبة للنقص والإهانة  

  هر آنچه عرفا به قصد اهانت و عیب جویی و تنقیص بر شخص مسبوب(آنکه فحش میخورد!)باشد و عرفا اهانت محسوب گردد،همچون قذف و وصف او به پستی و خر و سگ و خوک و کافر و مرتد و مبتلای به فلان بیماری و...از الفاظی که موجب نقص و اهانت میباشند،این سب است.
 
 (مصباح الفقاهة ج1 ص441) 

  تشخیص سب عرفی است. در هر حال سب هر عبارت و حرفی است که باعث بی احترامی و اهانت به چیزی شود.
یک راه خوب برای تشخیص سب این است که خودمان را جای مسبوب بگذاریم!مثلا وقتی به شخصی میگوییم احمق،لحظه ای جایمان را عوض کنیم و اگر خودمان احمق را بی احترامی برای خود میدانستیم بفهمیم که این حرف سب است.مثلا چنانچه اینجا کسی بنویسند جناب آقای فلان این سب نیست،هیچ کس هم از آن ناراحت نمیشود،اما اگر اعضای دیگر را با لفظ مردک فلان فلان شده صدا بکند این را عرف بی احترامی حساب میکند و لذا سب است. 


  کنم با این مطالب مشخص باشد که در آیا " کذاب " سب می باشد یا خیر ؟؟؟ و یا در نزد عرب ، صدا زدن یک نفر به اسم مادرش ، تنقیض مقام او و سب می باشد و یا خیر !!!! اندکی تامل بفرمایید . 


 *** در باب سخن امام سجاد علیه السلام نیز بیان کردم که ماخذ کلام اصلا برای شیعه نیست و لذا برداشت اعتقادی از آن - آنهم با داشتن معارض در نزد شیعه - قطعا مقبول ارباب علم نیست .
(( و البته این ضعف اهل وحدت - همانهایی که شما از قول آنها نقل کرده اید - می باشد که برای اثبات مرام خود به احادیث مخالفان شیعه تمسک می جویند )) 

  از اینکه روایات امام سجاد علیه السلام در مورد آن دو نفر ملعون ، شامل لعن می باشد و قطعا اینقدر اهل فضل هستید که لعن از سب نمودن بالاتر و بدتر می باشد .... 

  ضمن سخن محمد جواد مغنیه در باب کراهت نداشتن صحابه ( علی الاطلاق ) در نزد شیعه سخنی غلط می باشد و اصلا ریشه اعتقادی در نزد شیعه ندارد .... خنده دار است که ما در زیارت عاشورا - چه در نسخه تقیه ای و چه در نسخه صحیح - صحابه ای همچون معاویه را لعن می کنیم ولی وی می گوید که شیعه ، صحابه را مورد کراهت قرار نمی دهد !!!! (( بماند که در بسیاری از ادعیه معتبره اهل بیت علیهم السلام ، نه تنها گروهی از صحابه ، بلکه اهل خلاف نیز مورد طعن اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته اند )) 

  بهترین حالت می توان گفت که نظر وی ، در باب صحابه مومن بوده است که این سخن مطابق عقیده شیعه است و در غیر اینصورت سخنی غلط است . 


 *** در باب سب بر خلفا ( که البته 3 نمونه از آنها بیان شد ) ان شاء الله مطالب مفید و کامل را استاد عبدالحسین عزیز بیان خواهند نمود ...... 

  همین 3 روایت دقیقا موید سخن ما می باشد ! گذشته از اینکه روایت صحیحه داود بن سرحان نیز خیلی با معنا می باشد !!! 


 *** بنده از موضوع خارج نشده ام ؛ بلکه شما اشاره ای به تاپیک کتاب سلیم کردید و بنده نیز برخی مطالب آن را بیان کردم ..... در هر صورت دوستان بروند و تاپیک را مطالعه بفرمایند تا صدق سخنان طرفین ظاهر شود ان شاء الله . 




  دعا

[SIZE=200]یا علی ع

  
جدا شده از خدا

جدا شده از رسول

جدا شده از کتاب

[COLOR=Blue]هر که ز حیدر جداست
 
Bronze
Bronze
پست: 280
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۶, ۳:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 303 بار
سپاس‌های دریافتی: 794 بار

Re: حدیث کساء

پست توسط amoonaser »

  رب الحسین علیه  

  بر  

  می دانند که معاویه ( علیه الهاویه ) چقدر در نزد اهل خلاف محبوب می باشد تا جایی که او را " خال المومنین " ( دایی مومنان ) می دانند ..... 

  بد نیست که سخن امیرالمومنین علیه السلام در مورد او را بخوانیم . 

  نامه آن حضرت است به معاويه در پاسخ او 
 اما بعد، نامه تو به من رسيد. در آن نامه ياد آور شده‏اى كه خدا، محمّد (ص) را براى دين خويش اختيار نمود و او را به كسانى از يارانش كه تأييدشان كرد يارى فرمود. همانا روزگار چيزى شگفت از تو بر ما نهان داشت، خبر دادنت از احسان خدا به ما و نعمت نبوت كه چتر آن را بر سر ما برافراشت. در اين يادآورى چونان كسى هستى كه خرما به هجر رساند، يا آن كه آموزگار خود را به مسابقت خواند، و گمان بردى كه برترين مردم در اسلام فلانند و فلان .
اگر آنچه گفته‏اى از هر جهت درست باشد تو را چه بهره از آن؟ و اگر نادرست بود، تو را از آن چه زيان؟ تو را بدين چه كار كه چه كسى برتر است و كه فروتر؟ و كه رعيّت و كه رهبر؟[HIGHLIGHT=#ffff00]  [COLOR=#0070c0][HIGHLIGHT=#ffff00]آزادشدگان و فرزندان آزادشدگان را چه رسد به فرق نهادن ميان نخستين مهاجران و ترتيب رتبت آنان و شناساندن درجه ‏هاى  
[HIGHLIGHT=#ffff00].  هرگز!

[HIGHLIGHT=#ffff00]«آوازى است نارسا» و گفتارى است نه به سزا كه محكومى به داورى نشيند، و نادانى، خود را صدر مجلس عالمان ببيند .

اى مرد! چرا خود نمى‏نشينى؟ و كوتاه دستى خويش را نمى‏بينى؟ و آن را كه با قدر تو سازگار است نمى‏ گزينى؟ تو را چه زيان از اين كه چه كسى شكست خورد؟ و چه سود از اين كه گوى پيروزى را برد؟

  
 [HIGHLIGHT=#ffff00]تو در بيابان گمراهى   و از راه راست رويگردان، و من آنچه مى‏ گويم نه براى آگاهانيدن توست، كه آن نزد تو پيداست، بلكه گفته من به خاطر يادآورى‏ نعمت خداست. نمى‏ بينى مردمى از مهاجران را در راه خدا شهيد نمودند، و همگان از فضيلتى بر خوردار بودند ..... - [HIGHLIGHT=#ffff00]و ما و شما را در يك رتبت در نمى‏ آرد-. شما چگونه و كجا با ما برابريد!  كه از ميان ما پيامبر (ص) برخاست، و دروغزن- ابو جهل- از شماست، و اسد اللّه از ما و اسد الاحلاف از شما، و از ماست دو سيّد جوانان اهل بهشت و از شماست كودكانى كه نصيب آنان آتش گرديد، و از ماست بهترين زنان جهان و از شماست آن كه هيزم كشد براى دوزخيان. و بيش از اين ما را فضيلتهاست و [HIGHLIGHT=#ffff00]شما را   
.....




  اساس سیره امیرالمومنین علیه السلام بود که بی بی زینب کبری سلام الله علیها در مجلس یزید لعین چنین فرمودند : 

   
 امن العدل [HIGHLIGHT=#ffff00]يا بن الطّ  تخديرك حرائرك و امائك و سوقك بنات رسول اللَّه سبايا، قد هتكت ستورهنّ و ابديت وجوههنّ، تحدوا بهنّ الاعداء من بلد الى بلد و يستشرفهنّ اهل المناهل و المناقل و يتصفّح وجوههنّ القريب و البعيد، و الدنىّ و الشّريف، ليس معهنّ من رجالهنّ ولىّ و لا من حماتهنّ حمىّ  ،

[COLOR=#0070c0][HIGHLIGHT=#ffff00]اى پسر كسانى كه جدّمان (پيامبر صلى اللَّه عليه و آله و سلم در فتح مكّه) اسيرشان كرد و سپس آنها را آزاد  ، آيا از عدالت است كه تو زنان و كنيزان خود را پشت پرده بنشانى و دختران رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله و سلم را به صورت اسير به اين سو و آن سو بكشانى، پرده آنان را بدرّى و روى آنان را بگشايى تا دشمنان آنان را از شهرى به شهرى ببرند و بومى و غريب چشم به آنها دوزند و نزديك و دور، شريف و پست، چهره آنها را بنگرند، از مردان آنها نه پرستارى مانده است و نه ياورى و نه نگهدار و كمك كننده‏ اى؟


آیا به نظر دوستان ، لفظ " الطلقاء " از مصادیق سب می باشد و یا تعریف و تمجید است ؟؟؟؟


[SIZE=200]یا علی ع

   
جدا شده از خدا

جدا شده از رسول

جدا شده از کتاب

[COLOR=Blue]هر که ز حیدر جداست
 
Advance Member
Advance Member
پست: 214
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹, ۹:۳۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72 بار
سپاس‌های دریافتی: 227 بار

Re:حدیث سب ودشنام به صحابه

پست توسط sh.ahmad »

سلام علیکم برادرمحترم ،چندنکته بازهم بی دقتی کردید!
1-نوشتید"اینکه مرحوم کاشف الغطاء چه گفته اند در این موضوع حداکثر از باب شاهد می تواند مفید باشد زیرا بحث ما امری است بر اساس روایات اهل بیت علیهم السلام ..."
پاسخ:علامه کاشف الغطاء سب نکردن رابر اساس روایات فرموده است ،ایشان میگویند""امامان ماازاهل بیت رسالت سب وشتم رابرماحرام کرده اند"
2- در باره روایت آیت ا... وحید خراسانی گفتید: "در طی تاپیکی جداگانه به بیان شواهد آن روایت عامه در روایات شیعی خواهم پرداخت .... هر کَسی که با منهج آیت الله وحید آشنا باشد ( و از عنایت ایشان بر عقاید اهل خلاف مطلع باشد ) می داند که سیره ایشان چیست"
پاسخ:چرادرآینده و به جای دیگر ارجاع میدهید؟،معلوم میشودنمیخواهید به نتیجه ای برسیم و جوابی هم ندارید که بنویسید،حداقل انصاف داشته و سخن منطقی رابپذیرید.
3-درباره سب به نقل ازآیه ا...خوئی نوشتید"بنابرین هر آنچه عرفا به قصد اهانت و عیب جویی و تنقیص بر شخص مسبوب(آنکه فحش میخورد!)باشد و عرفا اهانت محسوب گردد،همچون قذف و وصف او به پستی و خر و سگ و خوک و کافر و مرتد و مبتلای به فلان بیماری و...از الفاظی که موجب نقص و اهانت میباشند،این سب است".
پاسخ:شما مرادایشان رامتوجه نشدیدوواقعا ازشماتعجب کردم
کسیکه دین اسلام راقبول ندارداگربگوئیم ای کافر سب نیست ،مسلمانیکه ازاسلام برگردداگر به او بگوئیم ای مرتد سب نیست.
ولی اگربه مسلمان ومومنی بگوئیم ای کافر ای مرتداین سب است،چون برخلاف واقع وبه جهت نقص و اهانت کردن به او گفته ایم . وهمچنین اگربگوئیم ای خر و سگ و خوک اینها سب است چون برای اهانت کردن به او چنین کلماتی رابکار برده ایم ولی درواقع او خر ،سگ،وخوک نیست، بیشتر دقت کنید.واگرازبنده نمیپذیریدبه تفسرعلامه طباطبائی ذیل آیه ولاتسبوا الذین یدعون من دون ا... مراجعه کنید.
4-نوشتید:"فکر کنم با این مطالب مشخص باشد که در آیا " کذاب " سب می باشد یا خیر ؟"و"در باب سب بر خلفا ( که البته 3 نمونه از آنها بیان شد )"
پاسخ :کذاب سب نیست چون ادعای دروغ میکند و دروغ میگوید.
اگربه کسیکه زیاد دروغ میگویدبگوئیم ای کذاب این سب است؟هرگز ، بلکه واقعیتی راگفته ایم، وهمچنین یابن صحاک ویابن السوداء سب نیست واقعیتی رافرموده اند.
5-نوشتید:"گذشته از اینکه روایت صحیحه داود بن سرحان نیز خیلی با معنا می باشد"
پاسخ :آیاشامیان ناصبی اهل بدعت نبودند؟ولی امیرالمومنین درنهج البلاغه به شیعیان میفرماید:"انی کرهت لکم ان تکونواسبابین"من کراهت دارم (ونمی پسندم) که شما سباب وفحاش باشید،وبعد میفرماید به جای سب ودشنام بگوئیدپروردگارا ازریختن خون ما وآنها جلوگیری کن ،پس روایت داود بن سرحان خیلی تخصیص میخورد وهمه راشامل نمیشود.
7-بازگفتید:"گذشته از اینکه روایات امام سجاد علیه السلام در مورد آن دو نفر ملعون ، شامل لعن می باشد"
پاسخ :لعن مانعی ندارد ،سب وفحش را معصومین ع نهی کرده اندازموضوع بحث خارج نشوید.،
8-بازهم تذکرمیدهم هرمطلب وسخن راکه منطقی میدانیدبپذیریدوالا خودتان پاسخ دهید،بگذاریدبعدازاین بحث طولانی به نتیجه مثبتی برسیم وبه دیگران که ازاهانت ودروغ واتهام زدن پروائی ندارند ارجاع ندهید.
آیا دربحث اخوت اسلامی که درآن سایت مطرح شدوشما درجریان بودیدمن نسبت خلاف به آیه ا...خوئی دادم ؟بنده نوشتم ایشان (آیه ا...خوئی) میفرماید:"اخوانناالاشاعره وهم اکثرالمسلمین عددا"برادران اشاعره ماکه ازنظرتعداد بیشترمسلمانهاهستند.(البیان ص 433) شمالااقل حق رابگوئیدواگردرست میگویم دفاعی بکنید.آیاحاضریدبرای رضای حق تعالی حقیقت رابگوئید؟وملاحظه رفاقت رانکنید.
موفق باشید والسلام.
اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایة رسولک (ص) وامیرالمؤمنین واولاده الطیبین الطاهرین المعصومین (ع)
Bronze
Bronze
پست: 280
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۶, ۳:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 303 بار
سپاس‌های دریافتی: 794 بار

Re: حدیث کساء

پست توسط amoonaser »

بسم رب الحسین علیه السلام

سلام بر شما

جناب احمد عزیز


*** بنده باز هم عرض می کنم که سخن مرحوم کاشف الغطاء می تواند از باب شاهد باشد ولی وقتی روایتی داریم که معصوم علیه السلام فردی با نام " احمق " ؛ " لکع " صدا می کنند قطعا روایت اولی به سخن مرحوم کاشف الغطاء می باشد ......

*** در باب سخن آیت الله وحید نیز کمی صبر نمایید ...... هدف بنده صرفا جواب دادن به شما نیست بلکه روشن شدن گروهی از مطالب است ..... در ضمن آیت الله وحید از کتب دیگر ادیان نیز در باب اثبات امام زمان عج استفاده کرده اند ، پس حتما می توانیم از کتب نصارا و یهود نیز نقل روایت کنیم ؟؟؟!!!


*** تعریف سب کاملا واضح است .....

وقتی برخی افراد با شما آنچنان که باب میل شما نبود صحبت کردند ، شما این حرفها را توهین حساب کردید !!!!! (( در حالی که چه بسا واقعیت کلام ایشان نیز معلوم بود ولی شما این سخنان را بعنوان توهین حساب نمودید ))

حال چگونه می شود که " کذاب " سب حساب نمی شود ؟؟؟

اگر بنده شما را دروغگو خطاب کنم ، آیا این سخن سبب شادی شما می شود و یا می فرمایید که خب ! واقعیتی را بیان کرده است !! ؛ و یا ناراحت می شوید و داد و بیداد راه می اندازید که به من توهین شده است ؟؟؟؟


اگر شما در عرب ؛ کسی را به نام مادرش و یا جده اش صدا کنید ، این امر یکی از بدترین توهین ها به او می باشد ( البته ممکن است آشنا نباشد و سبره عرب را ندانید ) .

در روایت آمده است که بین عمرو بن عثمان بن عفان و اسامه بن زید بحثی در می گیرد و عمرو به اسامه می گوید : یا ابن السوداء ما اطغاک ؟ ( ای پسر زن سیاه ! چه کسی ظالم تر و سرکش تر بر تو می باشد ؟)

اسامه می گوید : انت اطغی منی و لم تعیرنی بامی و امی والله خیر من امک ... ( تو بر من سرکش تر هستی و مرا بواسطه مادرم سرزنش نکن که به خدا قسم مادرم از مادر تو بهتر است ... )


این سخن نشان می دهد که عبارت " ابن السوداء " در نزد عرب اصلا دوست داشتنی نبوده است و توهین محسوب می شده است !!!!


مثلا وقتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم به افرادی فرمودند : الوزغ بن الوزغ !!! آیا این سخن مصداق توهین به آن فرد بوده و یا واقعا آن دو نفر قورباغه بودند ؟؟؟!!!!



*** در باب سخن امام سجاد علیه السلام نیز اینقدر خود را به تکلف نیندازید ....... شما بحث دفاع امام سجاد علیه السلام از خلفا را مطرح کردید آنهم به صورت ابتر ( از باب عدم توهین به آنها -- آنهم بر اساس روایات اهل خلاف و نه عقیده شیعه ) ولی ما نشان دادیم که این روایت در تعارض با روایات شیعه از امام سجاد علیه السلام در باب لعن خلفا می باشد ......

هر عاقلی می داند که لعن اعم از سب می باشد و به مراتب بالاتر از آن است .....

در روایت داریم که امام سجاد علیه السلام قسم یاد می کنند که آن دو نفر - اولی و دومی - کافر و مشرک هستند !!!!

آیا اطلاق " کافر " و " مشرک " به مسلمان ظاهری ، سب و توهین می باشد و یا خیر ؟؟؟!!!!



*** در باب سخن امیرالمومنین علیه السلام نیز بهتر ابتدا سخن را صحیح بیان فرمایید : انی اکره لکم ان تکونوا سبابین ( انی کرهت لکم از کجا آمده است ؟؟؟ لطفا سند آن را بدهید !!! )

گذشته از اینکه در باب فقه نمی توانید به این روایت امیرالمومنین علیه السلام استناد نمایید ( همچنان که مرحوم خوئی در مجلد اول شرح عروه بیان می فرمایند که نهج البلاغه نمی تواند بعنوان مدرک اخذ فقه استفاده شود ) زیرا روایت اصول کافی هم به لحاظ سند و هم به لحاظ متن بسیار قوی تر می باشد .....

در باب این مطلب نهج البلاغه ، استاد عبدالحسین عزیز سخن جالبی دارند :

در نهج البلاغه می خوانیم که علی علیه السلام به جمعی از یارانش که پیروان معاویه را در ایام جنگ صفین دشنام می دادند میفرماید:
انی اکره لکم ان تکونوا سبابین و لکنکم لو وصفتم اعمالهم و ذکرتهم حالهم لکان اصوب فی القول و ابلغ فی العذر؛

نقد و بررسی:
از ناحیه سند:
این روایت ضعیف السند و مرسل است.لذا نمیتوان به آن در چنین موردی استناد کرد،خصوصا که روایات صحیحه خلاف مضمون آن وجود دارند.

متن روایت:
متن روایت نه تنها دلالتی بر نفی و رد سب ندارد،بلکه تایید سب است:

اولا:
حضرت میفرمایند " اصوب فی القول و ابلغ فی العذر " ، و " اصوب" و " ابلغ " افعل تفضیل هستند،و در افعل تفضیل،خصوصیت مربوطه هم در مفضل وجود دارد هم در مفضل علیه،اما از آنجا که در یکی بیش از دیگری است،او بر دیگری برتری داده می شود.مثلا دو نفر مجتهد هر دو دارای علم هستند،اما از انجا که علم یکی بیش از دیگری است او "اعلم" از آن یکی میباشد.
وقتی حضرت میفرمایند " اصوب و ابلغ " ،به این معنی است که هم در سب،و هم در وصف اعمال و ذکر حال،در هر دوی اینها هم "صواب" است و هم "بلاغ"،اما به اقتضای ظرف مکان،دومی بیش از اولی است!
لذا روایت تایید سب است،نه نفی سب!

ثانیا:
حضرت میفرمایند "سبابین"،و "سباب" صیغه مبالغه است و نهی از "سباب" بودن هیچ دلالتی بر نهی از "ساب" بودن ندارد،گرچه بالعکسش صادق است.لذا انچه مورد نهی-آنهم برای زمان و مکانی خاص-قرار گرفته نهی از "بسیار فحش دادن" است نه "مطلق فحش دادن".

ثالثا:
کلمه "اکره" هیچ دلالتی بر حرمت ندارد،الا اینکه همراه قرینه باشد،و در روایت هیچ قرینه ای وجود ندارد،و نهی حضرت نیز ارشادی است نه مولوی،چرا که فرموده اند فلو وصفتم اعمالهم و ذکرتهم حالهم.....بدین ترتیب که مضمون روایت ارشاد به اهمیت وصف حال در آن شرایط است،نه بیان مرجوحیت سب.

رابعا:
ظاهر روایت این است که حکم متوجه مخاطبین است که حضرت با عبارت "لکم" از آنها یاد کرده اند،و این به دلیل ظرف زمانی و مکانی است که لحظه جنگ است و در زمان جنگ سب کردن جایگاهی ندارد.


پس هیچ تخصیصی بر صحیحه داود بن سرحان نیست و این سخن شما از عدم دقت شما می باشد !!!!



*** در باب برادری نیز قبلا صحبت کرده ایم ..... خیلی هم این سخنان را بدون علم به فحوای آن بیان نفرمایید .... در قرآن داریم : وَ إِلى‏ مَدْيَنَ أَخاهُمْ شُعَيْباً ؛ پس حتما حضرت شعیب علیه السلام با کفار شهر خود برادر بوده اند ؟؟؟؟!!!!

ملاحظه رفاقت و غیره نیز از اوهام شما می باشد و ریشه واقعی ندارد ...... آرامش خود را حفظ کنید تصویر


التماس دعا

یا علی ع
جدا شده از خدا

جدا شده از رسول

جدا شده از کتاب

[COLOR=Blue]هر که ز حیدر جداست
 
Advance Member
Advance Member
پست: 214
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹, ۹:۳۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72 بار
سپاس‌های دریافتی: 227 بار

Re:حدیث سب ودشنام به صحابه

پست توسط sh.ahmad »

سلام علیکم برادرمحترم ،چندنکته دیگر
1-نوشتید:"تعریف سب کاملا واضح است"
وهر عاقلی می داند که لعن اعم از سب می باشد و به مراتب بالاتر از آن است"
و"معصوم علیه السلام فردی با نام " احمق " ؛ " لکع " صدا می کنند قطعا روایت اولی به سخن مرحوم کاشف الغطاء می باشد"
پاسخ "علامه طباطبائی بعدازذکرمواردی ازلعن ونفرین در قرآن ولعن کردن نبی اکرم ص بعض صنادیدقریش را میگوید"این لعنها ونفرین ها دعا (علیه مخالفان) هستند و غیرازفحش وشتم میباشند.
وهمچنین میفرماید "وقاروخلق عظیم نبی اکرم ص منع میکردایشان راازتفوه به فحش که آن ازگفتارلغو است" .
[COLOR=#000000]ایشان مینویسد اما آیه "عتل بعد ذلک زنیم "بعد ازهمه اینها آن شخص (تکذیب کننده پیامبر) پرخور بدنام و بیحیای بدخلق است.علامه طباطبائی میگویداین آیه بیان حقیقت کرده، (سب وفحشی درکار نیست) .(المیزان ج7ص324).
نتیجه قرآن و نبی اکرم لعن کافران و مشرکین را فرموده اند ولی فحش وسب نکردند واگرجائی ازپستی ومذمت کسی سخنی به میان آمده بیان حقیقت بوده نه فحش وسب.
بنابراین حدیثی که ازمعصوم نقل کردیدآگرسندش صحیح باشدبیان حقیقت است نه فحش وسب
علامه امینی مینویسد"حسبک قول رسول ا..ص سباب المسلم فسوق "سب مسلمان فسق است.(الغدیرج10/ص267)وهمچنین آیه ا...سبحانی این حدیث راتاییدکرده اند.
یکی ازوصیتهای پیامبر اکرم ،عن ابی جعفر ع قال النبی ص "لاتسبوا فتکسبوا العداوه"دشنام وسب نکنید پس موجب عداوت ودشمنی میگردد.(وسائل ج8 /س610)آیاائمه ع باوجوداین احادیث مسلمانی راسب میکردند؟هرگز
2-گفتید"اگر بنده شما را دروغگو خطاب کنم ، آیا این سخن سبب شادی شما می شود و یا می فرمایید که خب ! واقعیتی را بیان کرده است !! ؛ و یا ناراحت می شوید و داد و بیداد راه می اندازید که به من توهین شده است؟"
پاسخ :اگرواقعا من دروغ گفته باشم وشما ثابت کنید
سب وفحش نیست ،حتی اگرمن ناراحت شوم .
تعجب است ازشما چرااینقدرضعیف استدلال میکنید.
3-گفتید"( انی کرهت لکم از کجا آمده است ؟؟؟ لطفا سند آن را بدهید" !!!
پاسخ :کرهت لکم درکتا ب الغدیرعلامه امینی ازعلی ع نقل شده ولی درنهج البلاغه همان طورکه نوشتیداکره لکم آمده است.
4-نوشتید"پیامبر اکرم ص به افرادی فرمودند : الوزغ بن الوزغ !!! آیا این سخن مصداق توهین به آن فرد بوده و یا واقعا آن دو نفر قورباغه بودند "؟
آنهانه مسلمان ومومن بودندونه ازاصحاب پیامبراکرم ص .
5-ازدیگری نقل کردید"حضرت میفرمایند "سبابین"،و "سباب" صیغه مبالغه است و نهی از "سباب" بودن هیچ دلالتی بر نهی از "ساب" بودن ندارد"، "لذاروایت تایید سب است،نه نفی سب!"
پاسخ:این سخن برخلاف فرمایش علی ع است ،
حضرت علی ع درتوضیح میفرمایند"قلتم مکان سبکم ایاهم اللهم احقن دمائناودمائهم"به جای سب ودشنام بگوئیدپروردگارا ازریختن خون ما وآنها جلوگیری کن.
وهمچنین حضرت فرمود "اکره لکم ان تکونوا سبابین "من کراهت دارم (ونمی پسندم) که شما سباب وفحاش باشید،آیافرمایش علی ع تاییدفحش وسب است؟!
هیچ عالمی وعاقلی چنین برداشتی ازفرمایش امیرالمومنین نکرده است،اگرازعلماءومراجع کسانی رامیشناسیدکه بگویندعلی ع درنهج البلاغه سب وفحش راتاییدکرده نام ببرید.
6-بعدازنقل چند حدیث ازامام سجاد ع گفتید"آیا اطلاق " کافر " و " مشرک " به مسلمان ظاهری ، سب و توهین می باشد و یا خیر "
پاسخ :همه این روایات مرسل وبی سندهستند وبه گفته علماءبزرگ رجال حدیث روایت مرسل بی اعتباراست.
7-درباره نقل حدیث آیه ا...وحیددرباره اصحاب مهدی ع ازاهل سنت پاسخ ندادیدودرتاپیک دیگرنیز که مطرح کردیدبه سوال اصلی بنده جواب نداده وبه مطالب فرعی پرداخته ایدکه درهمانجا جواب رامینویسم.
8-گفتید"ملاحظه رفاقت و غیره نیز از اوهام شما می باشد و ریشه واقعی ندارد".
پاسخ:ثابت کردیدکه به جهت مرید بودن ورفاقت حاضرنیستیدوشهامت نداریدحقیقت رابگوئید،مهم نیست آنها که بحث مارا دیده و یا به کتاب بیان آیه ا...خوئی مراجعه کنندمیداندچه کسی دروغ میگوید واتهام میزند.
سعی کنیدبادقت مطالب را خوانده و سخن درست ومنطقی رابپذیرید،ضمنا مختصر ومفیدبنویسیدوپاسخ دهید،بحث خسته کننده شده بگذاریدبه نتیجه ای برسیم.
موفق باشیدوالسلام.
اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایة رسولک (ص) وامیرالمؤمنین واولاده الطیبین الطاهرین المعصومین (ع)
Junior Member
Junior Member
پست: 41
تاریخ عضویت: جمعه ۶ خرداد ۱۳۹۰, ۱۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 135 بار

Re: حدیث کساء

پست توسط عبدالحسین2 »

ياس من نوشته شده:
ع ل ی نوشته شده:با سلام
تمام آیه قرآن همین است

تمام حرف یزدان این چنین است

به کوری دو چشم اهل وهاب

فقط حیدر امیرالمؤمنین است

:-: یا علی :-:
در پاسخ بعضي افراد كه از لعن دشمنان اهلبيت ناراحت ميشوند در قرآن و احاديث زيادي در مورد لعن وجود دارد منتهي براي تفسير آيات و روايت نياز به معلم دانا و خبره داريم و چون از ابتدا آنان فقط شعارشان حسبنالله كتاب الله بود اكنون نمي توانند به اين تفاسير دست يابند و معني و مفهوم واقعي بعضي از كلمات قرآن را دقيق بفهمند .
موفق باشيد.
اللهم العن جبت والطاغوت


قران صریحاً فرموده است واین ایه جزء ایات متشابهات نیست که تفسیر بخواهد

وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ



بسمه تعالی شانه

خانم دکتر ،

به دلیل عدم رعایت قوانین تالار ، مناظره با شما تا اطلاع ثانوی ممنوع شده و بحث هایی که گفتگو در آنها جریان داشت قفل گشته است . اکنون آمده و قصد به هم ریختن این بحث را دارید ؟

شکر خدا همه متوجه شدند که علت حذف عضویت شما در تالار عقاید اسلامی نیز همین رفتار ناپسند بوده است .

در هر حال بنده در تاپیکی مستقل پیرامون رد شبهات برائت ، پاسخ شبهات شما و دیگران را خواهم داد ( از جمله در خصوص همین آیه ) و اگر سخن علمی دارید می توانید مطرح بفرمایید و در غیر این صورت نیز مدیریت این تالار مجددا مطابق قوانین پاسخگوی رفتارهای غیر علمی شما خواهد بود .

والسلام .
Iron
Iron
پست: 378
تاریخ عضویت: جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹, ۴:۴۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 906 بار
سپاس‌های دریافتی: 413 بار

Re: حدیث کساء

پست توسط ع ل ی »

با سلام خدمت همه دوستداران اهلبيت عليهم السلام

ضمن عرض تسليت به ساحت مقدس حضرت اياصالح المهدي (عج) شهادت دهمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت امام هادي (ع)

با اجازه از منكران لعن دشمنان اهلبيت عليهم السلام

اللهم العن جبت والطاغوت هزار بار تا روز قيامت تا ابد

فرمايش مولايم حضرت علي بن ابطالب (ع) تنها امير المومنين كون و مكان براي دوستداران اهلبيت عليهم السلام

قال امیر المومنین علی بن ابیطالب علیه السلام
«از خداوند می خواهم تا خوبیها و احسان و رحمت واسعه اش شامل حال شما شود»

يا علي مرتضي ادركني
[HIGHLIGHT=#ff0000][HIGHLIGHT=#92d050][HIGHLIGHT=#ff0000]الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين    
[HIGHLIGHT=#ff0000][HIGHLIGHT=#92d050] 
[HIGHLIGHT=#92d050] 
 [HIGHLIGHT=#92d050][HIGHLIGHT=#ff0000] حضرت علي ابن ابيطالب عليه السلام
 


 
Junior Member
Junior Member
پست: 41
تاریخ عضویت: جمعه ۶ خرداد ۱۳۹۰, ۱۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 135 بار

Re: حدیث کساء

پست توسط عبدالحسین2 »

ياس من نوشته شده:سلام علیک

از اقای عبد الحسین سوال دارم :

نظر شما درباره این حدیث چیست؟

علامه کاشف الغطاءکه ازعلماءومراجع بزرگ شیعه است میفرماید:



"  ماازاهل بیت رسالت سب وشتم رابرماحرام کرده اندبنابراین خلفاءراشدین ..را سب نمیکنیم." (بهشت برین ص76)



بسمه تعالی شانه

سلام علیکم

بنده حدیثی نمی بینم . کدام حدیث منظور شماست ؟!

اگر هم منظورتان از حدیث ! سخن کاشف الغطاست ، باید عرض شود که این سخن در تضاد کامل با روایات معصومین علیهم السلام است که ما را به سب و دشنام به برخی از اهل ضلال دستور داده اند ( که بارزترین مصداقش همان حکام غاصب هستند ) . لذا چنین سخنی به هیچ عنوان مقبول نیبست .
Junior Member
Junior Member
پست: 41
تاریخ عضویت: جمعه ۶ خرداد ۱۳۹۰, ۱۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 135 بار

Re: حدیث کساء

پست توسط عبدالحسین2 »

آیا میدانید ناقل نوشته کیست ؟

اوعلامه کاشف الغطاءکه ازعلماءومراجع بزرگ شیعه است

.
.
.
او دروغ نمی گوید وسخنی از روی باد هوا تلفظ نمی کند او حقیقت را بر زبان جاری ساخت والا از مراجع بزرگ شیعه نمی شد



بسمه تعالی شانه

1 - شما نوشتید حدیث و در مطلب مذکور حدیثی در کار نیست .

2 - یک سوال ساده : در موارد متعددی که نظر مراجع تقلید با برخی نظرات کاشف الغطاء مخالفت داشته باشد ، کدام یک دروغ می گویند و از روی باد هوا تلفظ کرده اند ؟! و کدام یک مرجعیتش ساقط است ؟
ملاحظه می کنید که شبهات شما چقدر کودکانه است ؟ سخنی که از کاشف الغطاء نقل شده اگر صحیح هم باشد در تضاد کامل با دستورات صریح معصومین علیهم السلام است و فاقد کوچکترین ارزشی خواهد بود .
Advance Member
Advance Member
پست: 214
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹, ۹:۳۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72 بار
سپاس‌های دریافتی: 227 بار

Re: حدیث کساء

پست توسط sh.ahmad »

سلام بریاس من خواهرمحترم ، دررابطه بابحث وگفتگوی شما
باآقای عبدالحسین لطفادرتاپیکی جداگانه مباحثه کنیدوبگذاریدبحث ما به نتیجه ای برسد واین تاپیک قفل یاحذف نشود.
ضمناازبحث کردن باایشان به نتیجه مثبتی نخواهیدرسید.
باتشکرازشماموفق باشیدوالسلام.
اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایة رسولک (ص) وامیرالمؤمنین واولاده الطیبین الطاهرین المعصومین (ع)
قفل شده

بازگشت به “شعر”