مصاحبه اي جالب درباره عقايد يك گروه وهابي

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Junior Member
Junior Member
پست: 49
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۸:۲۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 13 بار
سپاس‌های دریافتی: 48 بار
تماس:

مصاحبه اي جالب درباره عقايد يك گروه وهابي

پست توسط ali-farahani »

مصاحبه جالب درباره هويت و عقايد يك گروه تروريستي :

در 25 اسفندماه 84 در میانه جاده زابل – زاهدان، تاسوکی، فاجعهتروریستی دلخراشی رخ داد که در آن بیست و دو تن از مسافرین عبوری در حالیکه دستها و چشمان آنها بسته شده بود، توسط گروه موسوم به جندالله به فیضشهادت نایل آمدند. هفت نفر نیز مجروح و هفت نفر ديگر نیز به گروگان گرفتهشدند که یک نفر در اسارت به شهادت رسید و شش تن دیگر بتدریج در طیدویست روز آزاد شدند.
آنچه در پی می آید بخشهايی از مصاحبه با «رضا لک زایی» دانشجویی است که پنج ماه در اسارت این گروه بود:


*پرسش: گروهی که شما را به گروگان گرفته بود، چه کسانی بودند و چه افکاری داشتند؟

گروه ، اعتقادات ضد شیعی داشتند. می گفتند: شیعه معتقد به تحریف قرآناست. شیعه کافر، مشرک و نجس است و از این رو معتقد بودند کشتن شیعه ثوابزیادی دارد. بر اساس چهار حرف شیعه می گفتند: شین آن یعنی شیطان، یایشیعنی یهودی، عینش یعنی عیسوی و هایش یعنی هندو . می گفتند بدترین دشمناسلام و قرآن شیعه است و به دلیل لعن صحابه و توسل به اهل بیت و زیارتقبور امامان و امام زادگان [علیهم السلام]، کافر است. همچنین درباره امامخمینی می گفتند او در کتابش آنها می گفتند در کشف الاسرار دچار غلوّ شده وگفته: اهل بیت بر ذره ذره ي عالم، ولایت تکوینی دارند و مقامشان ازفرشتگان و پیامبران بالاتر است و به حلیّت خون و مال سنی ها فتوا داده! ونیز به صیغه كردن دختر دو ساله!!
درباره تحریف قرآن به حدیثی از يك كتاب شيعي استناد می کردند که: قرآنهفده هزار آیه دارد ولی از قرآن فعلی حذف شده است و [امام] مهدی آن قرآنرا می آورد. همچنین مي¬ گفتند عامل کشتار مسلمانان در حمله مغول به ایران،خواجه نصیر بود و این که شهادت حضرت زهرا (س) صحت ندارد و علمای شیعه آنرا جعل کرده اند. این گروه وهابیت را هم قبول داشتند. من از یکی از آنهادر این باره پرسیدم. او گفت وهابیت را ما قبول داریم، اما آنها کمیتندروتر هستند .
درباره مطالبی که عرض شد، به زبان فارسی کتاب در اختیار داشتند.«شناخت راهزن» و «صحابه معیار حق و دین» دو تا از این کتاب هاست، که توسطگروهی به نام حزب الفرقان اهل سنت ایران که تا جایی که من فهمیدم بیرون ازمرز است (پاکستان) با کیفیت خوبی منتشر شده بود.


*پرسش: آیا آنها افراطی بودند و در عکس العمل به عملکرد شیعیان تندرو به وجود آمده اند؟

می توانم بگویم یکی از عوامل به وجود آمدن چنین گروه هایی عمل کردبرخی شیعیان است که رفتارهای تند و افراطی دارند. مثلاً آنها به بارگاهیکه برای ابولؤلؤ در کاشان ساخته شده، یا سخنرانی ای که آقای دانشمند درسال 1380 در زاهدان ایراد کرده و به خلفا اهانت شده بود اعتراض داشتند.عمرکُشان یکی دیگر از دلایل ناراحتی آنها بود؛ تخریب مسجدی در مشهد، فروشکتابی که به خلفا توهین کرده بود، در نمایشگاه زاهدان؛ ترجمه و فروش کتابهای آقای تیجانی و ... مطالبی بود که آنها مطرح می کردند و ناراحت بودند.
آنها از بارگاه ابولؤلؤ و لعن عمر از طریق اینترنت عکس ها و مطالبی راپرینت گرفته بودند و در اختیار داشتند. حتی تمام وبلاگ مرا(rezal.blogfa.com) پرینت گرفته و مطالعه کرده بودند، مبادا که بهعقایدشان توهین کرده باشم، که البته هیچ اهانتی مشاهده نکرده بودند.


*پرسش: شنیده ایم شما با آنها بحث می کردید، چه می گفتید و چه می شنیدید؟

یکی از بحث ها درباره آثار شیعی بود. برای مثال یکی از آنها گفت:بحار الانوار پر از مزخرفات است. من از او پرسیدم: بحار یعنی چه؟ گفت: نمیدانم. پرسیدم: چرا نمی دانی؟ بعد به او گفتم آیا شما این کتاب را مطالعهکرده ای؟ گفت: نه. ادامه دادم: قرآن می فرماید: «فبشر عباد الذین یستمعونالقول فیتبعون احسنه» شما کتابی را که نخوانده اید، چطور رد می کنید؟ درثانی وقتی شما معنای کتاب را نمی دانید، چطور درباره یک مکتب فکری و مذهبینظر می دهید؟ و او در پاسخ، تهدید کرد .


*پرسش: احساس شما در لحظاتی که دیگر هیچ امیدی به زندگی نداشتید چه بود و چه می کردید؟

احساس خوبی بود، «لا ملجأ من الله الا الیه» در طول این مدت بهیونس، به یوسفِ در چاه و زندان، به ابراهیم پرتاب شده در آتش، به ایوب غمزده، به امام سجاد، به زینب کبری، به حضرت زهرا و به تمام ائمه (علیهمالسلام) می اندیشیدم. نیز به یعقوب که به هجران یوسف مبتلا شد، به حضرتولی عصر (علیه السلام) که هنوز در غیبت به سر می برد و به قول خواجهنصیرالدین طوسی در کشف المراد «و غیبته منّا». قیاس با این انوار پاک،قیاس مع الفارق بوده و هست، لیکن خدای محمد (صلوات الله علیه و آله) خدایمن و خدای همه هست. لذا امیدوار بودم. امام علی(ع) خدا را شناخت از اينكهاراده های پولادین درهم شکسته مي شود و گره های بسته گشوده. کسی می گفتکه: آخرین چیزی که می میرد، امید است.


*پرسش: گروهی که خود را جندالله می خواند، گروهی تروریستی است یا گروه اعتقادی یا هر دو؟

گروهی تروریستی است که با اعتقادِ خود، ترور را توجیه می کند. گروهیکه گمان می کند به جهاد پرداخته و این جهاد، برخاسته از آن اعتقادات است.اینها عمل سنگدلانه خود در تاسوکی را جهاد می دانستند. در حالی که آنهاچند نفر بی دفاع و بیگناه را از خودروها پیاده کرده و در حالی که دستها وچشمان آنها را بسته بودند به رگبار بستند. در میان شهدا چند نفر دانش آموزو کاسب و دانشجو و کارگر و طلبه و یک نفر خبرنگار بودند که معلوم نبود چرابه گلوله بسته شدند؟! عمل این گروه با آموزه های دین محمدی (صلوات اللهعلیه و آله) فرسنگ ها فاصله دارد اما آنها با افتخار به گونه ای دیگرتفسیر می کردند. به هر حال پس از آزادی مطلع شدم واکنش عمومی اهل تشیع واهل تسنن به این فاجعه بسیار قوی و خوب بوده است. به ویژه این که این عملوحشيانه از سوی تمامی جامعه اهل سنت و علمای آنها هم محکوم شده و جاییبرای توجیه و تفسیر انحرافی باقی نگذاشته. به هر حال هر کس چنان عمل میکند که می اندیشد، هر چند چنین فاجعه آمیز و خونین.


*پرسش: چه کسانی یا قدرت هایی از این گروه حمایت می کنند؟

به صورت روشن و واضح نمی توانم به این پرسش پاسخ دهم. چون تسلیحاتآنها، همان هایی بود که از پاسگاهی در شهرستان سراوان استان سیستان وبلوچستان به دست آورده بودند. وقتی از ما می خواستند آنها را جا به جاکنیم، من متوجه برچسب پاسگاه روی آنها شدم. اگر برداشتم درست باشد. البتهبسیاری از رسانه های بیگانه و ضد انقلابی عمل غیر انسانی این گروه درکشتار مردم در تاسوکی را به نام کشتن مسؤولان نظام پوشش دادند. در حالی کههمه می دانیم به جز دو نفر از مسؤولانِ جزءِ استانی، ساير شهدای این فاجعهاز مردم عادی بودند. برخی از رسانه ها نیز که البته نزد مردم جایگاهیندارند بعدها مصاحبه های متعدد و مفصلی با سرکرده این گروه به عمل آوردندکه به هر حال در حمایت از این گروه بی تأثیر نبوده است .


*پرسش: نقش دشمنان اهل بیت(ع) مثل وهابیها در هدایت این گروه چه بود؟

همانطور که عرض شد این گروه، وهابیت را قبول داشتند، هر چند خودشان را سنی حنفی می دانستند.


*پرسش: این گروه در اثر برداشت غلطاز آیات قرآن و احکام اسلام به این نتایج هولناک رسیده اند یا نه عامل دستقدرت های بزرگ هستند و به دنبال منافع شخصی خود؟

بله، قطعاً برداشت غلط از قرآن سبب چنین فاجعه ای بوده. کار آنها درتاسوکی، که به اسم جهاد انجام داده بودند و گروهی از مردم عادي بی گناه وبی دفاع را به شهادت رساندند، دل گروهها و قدرت های مخالف اسلام و جمهوریاسلامی را شاد کرد. گرچه آنان می گفتند ما با اسرائیل و آمریکا دشمن هستیم.


*پرسش: اسارت شما چند روز طول کشید؟ این مدت به شما چگونه گذشت؟

در کل 150 روز. این مدت گذشت و به قول امام علی (علیه السلام):«الدهر یومان: یوم لک و یوم علیک ،ان کان لک فلا تبطر و ان کان علیک فلاتبتئس»؛ در هر دو صورت باید بگویم الحمد لله و به قول امام حسین (علیهالسلام): «الحمد لله فی السّرّاء و الضّرّاء.»


*پرسش: چه اقداماتی باید انجام داد تا گروه هایی این چنین به وجود نیاید؟

دادن پاسخ کامل و جامع نیازمند دقت نظر و بررسی های کارشناسی است.عجالتاً آنچه به ما مربوط می شود، این است که همانگونه که ائمه فرموده انداهل غلوّ نباشیم، به اعتقادات دیگران اهانت نکنیم و عمل به تعالیم اسلامیو قرآنی را سر لوحه کارهایمان قرار دهیم .


*پرسش: آیا سبّ و ناسزاگويي به خلفا در به وجود آمدن این گروه ها مؤثر است؟

تولّی و تبرّی با تفرقه افکنی میان مسلمانان و شکاف در صف واحد مسلمینو بهانه به دست دیگران دادن فرق دارد. قلم و بیانمان باید جهانی باشد.خداوند در قرآن خطاب به مسلمين می فرماید: «به بتهای مشركين فحش ندهید،چون آنها هم به خدای شما توهین می کنند.» ما باید زیبایی ها و خوبی هایاعتقادات خودمان را بگوییم، توهین به اعتقادات دیگران جایز نیست به ویژهدر رسانه های جهانی از قبیل اینترنت که همه جا در دسترس است.


*پرسش: در مورد مسائل سیاسی مثل آمریکا و اسرائیل و نظام اسلامی ایران چه نظراتی داشتند؟

می گفتند با اسرائیل و آمریکا دشمن هستیم. اگر ایران به ما ظلم نمیکرد! می رفتیم و با آمریکا می جنگیدیم؛ خیلی هم آرزو داشتند آمریکا بهایران حمله کند .


*پرسش: در پایان هر صحبت خاص دیگری دارید، بفرمایید؟

اقدامات این گروه ها نباید باعث شود که ما در خط تقویت تقریب بین مذاهباسلامی و وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان در داخل و خارج کوتاهی کنیم. وحدتو همگرایی جهان اسلام در برابر جهان کفر همچنان باید آرمان ما باشد .
مرجع راهنماي وبلاگ نويسان

[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “وهابیت”