فرامین عالم گیر محمدی (ص)

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 18
تاریخ عضویت: شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵, ۷:۰۹ ب.ظ

فرامین عالم گیر محمدی (ص)

پست توسط bahmaneyar »

اززمان آدم ابو البشر تا زمانی که اسرافیل در صور بدمد، کسی به منزلت حضرت محمد (صلوات اله علیه)نمی رسد و وجود اقدسش یگانه منبع فیض است و منجی آدمیان از ظلمات جهل
   
  محمد (ص) ستایش شده خداوند است و ستوده نام گرفته است، و بنده ناتوان چه مي تواند در حق پيامبری که سراپا فضيلت و رحمت و منبع خير و نيکی و بزرگواری است بگويد، در قبول دعوت او کسانی پيشرو بودند که او را بيشتر از هر کسی مي شناختند و به راستی کردار و گفتارش ايمان کامل داشتند، آن بزرگوار، اسلام، دین راستین و کامل خداوند را برای بشر به ارمغان آورد، اسلامی که هدفش گسستن بندهای اسارت و بندگی از دست و پای افراد بشر است. 
  که نفسش زندگى بود و اميد، حرفهايش هيجان بود و تلاش، قدمها و حركاتش زندگى ساز بود و انسان ساز، پیامبری که ندای بلند توحيد، و پيام وحدت بخشش را كه از گلوی پاكش برخاسته بود هنوز هم در پهنه كره‌ خاكي طنين ‌انداز است، آن بزرگوار مصلحی جهانی، یاور یتیمان، حامی بردگان، آزادکننده زنان، آزاد کننده علم و دانش و فراگیر کردن آن و مبارز در راه عدالت برای رفاه و امنیت و سعادت بشریت بود، اینک بعد از 1400سال همه متفکران و دانشمندان جهان معترفند که حضرت محمد (ص) به قدری احکام خردمندانه اش بزرگ و با ارزش بوده که بشریت هیچگاه از پذیرش تعالیم آن حضرت بی نیاز نخواهد شد، و با صراحت تمام برجهانی شدن دین اسلام بعلت مزایای بی شمار آن اعتراف کرده و اقرار می نمایند که اسلام دنیا را خواهد گرفت. 
  بسیار ارزشمند حضرت ختمی مرتبت محمد (ص) و شخصیت و معنویت پیام ایشان به قدری روشن است که هیچ گمانی را برای مسلمانان و آزادگان و متفکران جهان نمی گذارد، پیامبر رحمتی که فقط یکی از بزرگترین دستاوردهای آن بزرگوار که تا آن زمان هیچ کسی نیاورده بود جهانی کردن نعمت بزرگ خواندن و نوشتن و عالم گیر کردن علم و دانش، در جهان آن زمان برای همه مردم عادی بود، کلامی که حضرت محمد (ص) به کار می برد، مستقیما از قلب هستی که همان آفریننده جهان است برخاسته بود. 
  محمد (صلی الله علیه و آله) تنها پیامبری استکه کردار و گفته ها و سخنانش بلافاصله نوشته می شد، و اینک بعد از هزار و چهار صدسال می فهمیم که چقدر احادیث و سخنان حیات بخشش دارای صحت، دقت و درستی است. 
  میلیاردها انسان عشق به حضرت محمد (صلی اله علیه و آله) را در دل دارند، به این خاطر است که او هیچ وقت از شمشیر برای پیش برد کارهایش استفاده نمی کرد، برای همین هم هیچ پادشاه و امپراطوری قدرتمندی، در تاریخ جهان نیست که همچون آن عزیز مورد اطاعت و احترام قرار گرفته باشد. 
  حقيقت شمشير آن حضرت نبود که اسلام را در دنياحتي بعد از وفاتش جهانگير کرد، بلکه کلام تاثير گذار، صداقت و تدبير قاطع و بديع او بود کلامي که مستقيما از قلب هستي که همان آفريننده جهان است برخاسته بود که باعث شد مردم و گروندگان به او به حقايقي تازه در باره علت خلقت شان دست يابند که تا آن روز کسی درک نکرده و نشنیده بود، و باعث شد مردم شیفته و محسور بزرگترین و شریفترین و با عظمت ترین مرد الهی قرار بگیرند. 
  تاثیر گذار، درستی ، صداقت و حکمت، تدبیر قاطع و بدیع حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) بود که اسلام را در دنیا حتی بعد از وفاتش جهانگیر کرد، و مردم مبهوت و مجذوب او می شدند. 
  مبین اسلام تنها دینی است که هر بشر آزاده و شرافتمندی به داشتن آن افتخار میکند، و تنها دینی است که خط بطلانی بر جهل و گمراهی بشر کشیده است. 
  حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) دستورات ثابتي داشت براي همه اعصار، حضرت محمد (ص) قانون گذاري خردمند سلطاني دادگستر و پيامبري برگزيده از ميان همه پيامبران الهي بود، از صفات حميده اي برخوردار بود که او را به پيامبر رحمت و مهرباني تبديل کرده بود و هر آنچه را که او گفته است بافهم و ذوق همه انسان های گذشته و آینده قابل درک و فهم  
  محمد (صلی الله علیه و آله) حکم قرآن را که همان رحمت الهی و پاداش اخروی بود را به پرهیزکاران وعده می داد، و در این میان این کتاب آسمانی قرآن کریم بود که معجزه الهی پیامبر اکرم را به مردم نشان داد. 
  کریم: ای پیامبر: به امت بگو اگر از انس و جنس جمع شوند، و با پشتیبانی هم نظیر کلامی از این قرآن را بیاورند نخواهند توانست، و این برای اعرابی با آن سنت کهن و سابقه که در عشق به شعر و شاعری داشتند، حتی یک جمله هم نمی توانستند بگویند که بتوان گفت از نظر شکل و معنی و محتوا با یکی از آیات قرآن برابری کند، و قرآن معجزه پیامبر خاتم (ص) شد. 
  قانون پیامبر و سرعت گسترش اسلام بعد ازهجرت در شبه جزیره عربستان در کمتر از ده سال، باعث شد مردم و گروندگان به او به حقایقی تازه دست یابند اسلامی که حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) از طرف خداوند برای بشریت به ارمغان آورده همیشه زنده و پویا است. 
  مبارک پیامبر خانم که اشرف انبیاء و اشرف مخلوقات است، چون نگینی درخشان بر تارک عالم وجود نور افشانی می کند، او که به عقیده دوست و دشمن معلم بزرگ هدایت و معنویت است و ثابت کرد که شرفی بالاتر ازاسلام وجود ندارد. 
  خلقت در همه اعصار و دوران های خودش، کسی همچون حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) را که فصیح تر در زبان ، بلیغ تر در منطق و بزرگتر در آفرینش باشد به انسانها نداده است، و چنین شخصی به حق سزاوار همه گونه احترام و اکرام است. 
  گفته اندیشمندان و انسان شناسان جهان غرب و شرق،حضرت محمد (صل اله علیه و آله و سلم) از مُصلحانی است که به حقیقت خدمات بسیار ارزشمند و بزرگی به بشریت کرده است، و همین فخر برای او کافی است که امتش را به نور حق هدایت کرد، و بی شک حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) قانون گذاری خردمند،سلطانی دادگستر، و پیامبری برگزیده از میان همه پیامبران الهی بود، از صفات حمیده ای برخوردار بود که او را به پیامبر رحمت و مهربانی تبدیل کرده بود، عظمت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) چنان بزرگ بود که مردان و زنان بزرگی را همچون امیرمومنان حضرت علی (علیه السلام) و بانو و سرور زنان دو جهان عالم حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) را در دامان فضل و کمال خود پرورش داد. 
   
New Member
New Member
پست: 7
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶, ۱۰:۳۷ ب.ظ

Re: فرامین عالم گیر محمدی (ص)

پست توسط netback »

بسیار عالی بود
[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “پیغمبر شناسی”