آرامگاه دانیال نبی علیه السلام در شوش

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳, ۱:۵۵ ب.ظ

آرامگاه دانیال نبی علیه السلام در شوش

پست توسط azadegi »

اگر به استان خوزستان سفر کنید قطعا یکی از پیشنهاد های گردشگران این است که به شوش بروید و آرامگاه دانیال نبی را زیارت کنید اما اگر هنوز موفق به این نشده اید می توانید یک بازدید مجازی از آرامگاه دانیال نبی از طریق [External Link Removed for Guests] ما در این مکان داشته باشید . با هم این مکان را مرور می کنیم
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
این مکان محل دفن حضرت دانیال نبی علیه السلام است که در شهر زیبا و باستانی شوش از توابع استان خوزستان می باشد. این پیامبر بزرگوار از رسولان فرستاده خدا در قوم بنی اسراییل بوده که هفت قرن قبل از میلاد مسیح علیه السلام زندگی می کرده است. اگر به شوش بروید و روربروی تپه ارگ را مشاهده کنید می توانید این آرامگاه را مشاهده کنید که در ساحل شرقی رودخانه ای زیبا به نام رودخانه شور قرار دارد.
[External Link Removed for Guests]
این حضرت همان حدود ۷ قرن پیش از میلاد مسیح به همراه اصحابش توسط پادشاهی از بابل به نام نیوکد نصر به اسارت رفتند و این بزرگوار بعد از مدنی سکنی گزیدن در شهر شوش وقات کردند و در همان مکان دفن شدند.
بنایی که روی این مقبره قرار داده اند در بین تمام بناهای تاریخی نمونه و بی مثل است. این بنا دارای دو حیاط بزرگ است که دارای حجره ها و ایوان هایی زیباست و روی این مقبره هم گنبدی قرار داده شده که بی مثل می باشد و به صورت مخروط وارونه است.
[External Link Removed for Guests]
پله پله های روی این گنبد بر زیبایی و خاص بودن آن می افزاید و این هنر و تبحر مردم آن زمان بوده است. فنداسیون این بنا از جمله پی های قدیمی و بزرگ است که استحکام خوبی دارد. این مکان جایی برای دانستن اخبار قدیمی ها و باستان شناسی است که با این قدمت هنوز سالم و پر ابهت بر جای مانده است.
[External Link Removed for Guests]
این آرامشگاه از حدود ۸۰ سال پیش یعنی از تاریخ ۲۴/۶/۱۳۱۰ تا کنون با شماره رسمی و ملی ۵۱ جزوی از آثار ملی ایران به حساب می آید و ایرانیان به وجود این بزرگوار در کشور خود افتخار می کنند و هر ساله تعداد زیادی از مسافران که به اهواز سفر می کنند توانسته اند از زیارت این بزرگوار و دیدن بنای تاریخی و محوطه خاص مقبره بهره ببریند.
منبع : [External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “اماکن مذهبی”