این مطلبو بخونی ضرر نمیکنی..........

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 10
تاریخ عضویت: جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲, ۲:۴۶ ب.ظ
محل اقامت: قائمشهر
سپاس‌های ارسالی: 7 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

این مطلبو بخونی ضرر نمیکنی..........

پست توسط کتاب مهر »

هفتاد بند استغفار حضرت امیرالمومنین (ع) جهت وسعت رزق









ثانیاً : حتماَ توصیه می کنم قبل از خواندن دعا ترجمه آن را مطالعه فرمایید و با تأمل و تفکّر به مضمون دعا توجّه کنید .
ثالثاً : چون بعضی از گناهان سبب کمبود رزق می شود با این که مؤمن تلاش لازم را انجام می دهد ولی گویا کارش قفل شده و از تلاش خود نتیجه کافی نمی گیرد، در این صورت با استغفار مشکل حلّ می شود . در بین استغفارهای مختلف متنی از حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام رسیده که مؤثرترین و مجرّب ترین استغفارهاست .
چون دعا طولانی است می توانید تقسیط نموده ، دعا را چند شب بخوانید .
حضرت استاد
استغفار و امدادهای الهی
یکی از اصحاب حضرت علیّ علیه السّلامنقل می کند :
روزی نزد امیرالمؤمنین علیه السّلام نشسته بودم که عربی وارد شد و عرض کرد یا امیرالمؤمنین ! من مرد عیالمند و فقیری هستم و مالی که زندگی مرا کفایت کند ندارم. حضرت فرمودند : ای برادر عرب ! چرا استغفار نمی کنی تا حالت نیکو شود ؟ عرض کرد : زیاد استغفار می کنم ، اما تغییری در زندگی ام پیدا نشده است . حضرت فرمودند : ای بردار عرب ! خدای متعال می فرماید :
اِستَغفِروُا رَبَّکُم اِنَّهُ کانَ غَفّاراً یُرسِلِ السَّماءَ عَلَیکُم مِدراراً وَ یُمدِدکُم بِاَموالٍ وَ بَنینَ وَ یَجعَل لَکُم جَنّاتٍ وَ یَجعَل لَکُم أنهاراًً . [External Link Removed for Guests]
به درگاه خداوند توبه کنید و آمرزش طلبید و که او بسیار آمرزنده ست .[ استغفار کنید] تا رحمت فراوانش را بر شما فرود آورزد و شما را با ثروت و اولاد مدد فرماید، و باغ ها و نهرهای جاری به شما عطا کند .
یعنی چون به گناه بودن بعضی از اعمالت آگاه نیستی استغفار تو ناقص است ؛ زیرا از آنها استغفار نمی کنی و نتیجه نمی گیری . سپس فرمود : اینک به تو استغفاری می آموزم که اگر آن را هنگام خواب بخوانی خدا به تو وسعت رزق عطا فرماید . دعا را نوشته ، به اعرابی داده و فرمودند : شب ، قبل از خوابیدن ، این استغفار را بخوان و گریه کن و اگر اشکت جاری نشد تباکی کن .
امام حسین علیه السّلام فرمود : سال بعد اعرابی به خدمت حضرت آمد و عرض کرد : یا امیرالمؤمنین ! خداوند به من نعمت های زیادی عطا فرمود . شتران و گوسفندانم آن قدر زیاد شده اند که محلی برای نگهداری آنها ندارم . آن حضرت فرمودند : ای برادر عرب! قسم به آن خدایی که محمد صلی اللّه علیه و آله را به نبوّت برگزید، بنده ای نیست که با این دعا به درگاه خدا استغفار کند ، مگر این که خدای متعال به برکت آن، گناهانش را آمرزیده ، حوائجش را برآورده و به مال و اولادش فراوانی و برکت عطا فرماید .قم پخش کتاب کوثر..09122539794
ارسال پست

بازگشت به “تفسیر”