پیامک قرانی

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Senior Member
Senior Member
پست: 120
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹, ۶:۲۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 219 بار
سپاس‌های دریافتی: 467 بار

Re: پیامک قرانی

پست توسط soldier young »

و یهود گفتند هرگز به بهشت نرود جز طایفه یهود و نصاری گفتند جز طایفه نصاری بگو ای پیغمبر که این شما را بس ارزویی است بگو بر این دعوی برهان اورید اگر راست می گوئید. اری کسی که از هر جهت تسلیم حکم خدا گردید و نیکوکار گشت مسلم اجرش نزد خدا بزرگ خواهد بود و او را هیچ خوف و اندیشه و هیچ حزن و اندوهی در دنیا و اخرت نخواهد بود. یهود بر این دعویند که نصاری را از حق چیزی در دست نیست و نصاری بر این دعوی که یهود را در صورتی که هر دو گروه در خواندن کتاب اسمانی یکسانند. اینگونه دعویها نظیر گفتار و مجادلات مردمی است که از کتاب الهی بی بهره اند و خداوند در این اختلافات روز قیامت حکم خواهد فرمود.
( ایات 111 تا 113 سوره بقره)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اول از همه نظر شخصی ام را بگویم این ایات و مضمونشان چقدر به گوشمان اشنا است اگر دقت کنید
در ایه 111 خداوند ابتدا ارزویی که همه ادیان تقریبا برای خود ایجاد کرده اند را تکذیب و رد می کند و ان این است که هیچ انسانی به سبب قبول یک شاخه از دین (چون همه دینها یک دین واحد است و ما چند دین نداریم) بهشت برای او واجب نمی شود و بلکه به استناد ایه 112 سوره بقره انسانهای نیکوکار و مومن و تسلیم شده در درگاه خدا که این را در عمل ثابت کرده اند می توانند انتظار بهشت را در صورت رحمت الهی داشته باشند و در ایه 113 خداوند جنگ لفظی میان طرفداران ادیان مختلف(معنی لغوی ادیان) را به تمسخر گرفته و صراحتا اعلام می کند قضاوت در مورد سرنوشت انسانها در روز قیامت با خدا می باشد و هر انسان مومنی شخصا وظیفه دارد ابتدا راه درست را انتخاب کند و سپس در پیمودن ان کوشا باشد و قبول زحمات و درستی اعمالش را به عدالت خداوندی بسپارد.
شخصا برداشتم از این ایات این است که مومنین باید به سبب مشترکاتشان به هم نزدیک شده و وحدت کسب کنند و سپس با اعمال و نتیجه ای که از رفتارشان حاصل می شود درسترین تفکر را کشف و قبول کنند و از تعصب دوری کنند.
ارسال پست

بازگشت به “فعالیتهای جمعی”