و اما
اما آن خدایی که قرآن از سوی او نازل شده، خودش خالق و محیط برزمان و مکان است ودرک و فهم این موضوع فوق العاده ثقیل است ودریافتنی است تا دانستنی .
بزبان ساده موضوع طی الزمان ، عقلا ونقلا ثابت است .
وقتي مريم عذراء قنداقه پسر تازه تولد يافته اش عيسي را در آغوش ، وارد بر بني اسرائيل شد ، آن نااهلان او را به بغی متهم کردند . او به امر خدا ، به فرزندش اشاره و آن فرزند يکي دو روزه به زبان آمد و به سخن فصيح گفت:
اني عبد الله آتاني الکتاب و جعلني نبيا و جعلني مبارکا اينما کنت و اوصاني بالصلوة و الزکوة ما دمت حيا و برا بوالدتي و لم يجعلني جبارا شقياو السلام علي يوم ولدت و يوم اموت و يوم ابعث حيا
همچنین در احادیث صحیحی که از شیعه وسنی وارد شده حضرت رسول (ص) فرمودند که من و علی نوری بودیم نزد خدای متعال به 14000 سال قبل از خلقت آدم !!!!
بنابراین امثال این امور وخبرهایی که پیامبر (ص)و امام علی (ع) از آینده دادند نشان از عبور از زمان دارد.
نماز پيامبر اکرم پيش از بعثت!
مدیر انجمن: شورای نظارت
-
- پست: 11
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۹, ۱۱:۴۹ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 14 بار
-
- پست: 11
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۹, ۱۱:۴۹ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 14 بار
Re: نماز پيامبر اکرم پيش از بعثت!
بله درست گفتید اما دقت به آخر متن هم بکنید...
راوی این روایت ، ابوهریره می باشد . کسی که در میان عالمان شیعه و سنی به دروغ گویی و جعل احادبث ساختگی مشهور و معروف می باشد . بوجعفر اسكافی معتزله گفته است:
«ابوهریره نزد ما غیر موثق بوده و روایاتش پذیرفته نیست زیرا عمر به او تازیانه زد و او را دروغگو خطاب كرد. ده هزار درهم ربوده شده از بیتالمال را از او گرفت و او را رسوا ساخت. و از حكومت بحرین بركنار كرد.»
ابوحنیفه هم ابوهریره را به دلیل آنكه هر چه را كهمیشنید بدون تأمل در معنا و تشخیص ناسخ و منسوخ آن روایت میكرد؛ غیرموثقمیدانست.
لذا روایات او حجت نمی باشد . هر چند که نوعا علماء و بزرگان در مواردی که مضمون روایت دلالت بر عمل مستحبی می کند ، قایل به مسامحه می باشند . لذا انسان می تواند به نیت رجا و رسیدن به آن ثواب و فضیلتهای این سوره ، این سوره را تلاوت کند .
راوی این روایت ، ابوهریره می باشد . کسی که در میان عالمان شیعه و سنی به دروغ گویی و جعل احادبث ساختگی مشهور و معروف می باشد . بوجعفر اسكافی معتزله گفته است:
«ابوهریره نزد ما غیر موثق بوده و روایاتش پذیرفته نیست زیرا عمر به او تازیانه زد و او را دروغگو خطاب كرد. ده هزار درهم ربوده شده از بیتالمال را از او گرفت و او را رسوا ساخت. و از حكومت بحرین بركنار كرد.»
ابوحنیفه هم ابوهریره را به دلیل آنكه هر چه را كهمیشنید بدون تأمل در معنا و تشخیص ناسخ و منسوخ آن روایت میكرد؛ غیرموثقمیدانست.
لذا روایات او حجت نمی باشد . هر چند که نوعا علماء و بزرگان در مواردی که مضمون روایت دلالت بر عمل مستحبی می کند ، قایل به مسامحه می باشند . لذا انسان می تواند به نیت رجا و رسیدن به آن ثواب و فضیلتهای این سوره ، این سوره را تلاوت کند .
-
- پست: 214
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹, ۹:۳۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 72 بار
- سپاسهای دریافتی: 227 بار
Re: نماز پيامبر اکرم پيش از بعثت!
سلام بحث درباره خواندن سوره مومنون توسط امیرالمومنین درهنگام تولد علی ع بود در پاسخ نوشتم وقتی پیامبراکرم (ص) که مقامش از علی ع بالاتر میباشد بفرموده قرآن قبل از نزول وحی از قرآن اطلاع نداشته شما میگوئیدامیرالمومنین ع اطلاع داشته است؟! شما درجواب نوشتید "از کجا معلوم که پیامبر اطلاع نداشته سند بیارید؟ نه من بلکه کسی ندیده که شما دلیل قرآنی آورده باشید!شاید در ذهن خود دلیل آوردید" پاسخ به شما درمقاله اول به 2 آیه ازقرآن استنادکرده ام مراجعه کرده وبخوانید وقتیکه به این راحتی خلاف میگوئید چگونه میتوان به سخن شما اعتمادکرد. باز گفته اید "مگر تعداد زیادی در غدیر نیودند؟پس چرا همه منکر شدند و طرف امیرالمومنین نیامدند؟هر چی جواب بدید من هم در موضوع جواب میدم."پاسخ به شما اصلا بحث درباره انکارمردم نبود بلکه بحث در این بود که اگرسخن گفتن علی ع هنگام تولد صحت داشت این خبربه گوش مردم مکه میرسید وهمه مردم باخبرشده وبه دیدن این نوزادمیامدندودههاحدیث وخبردراین باره نوشته میشدهمانطورکه درباره حدیث غدیرصدها روایت وخبرنقل شده است و همچنین درمورد سخن گفتن عیسی ع درگهواره که هم درقرآن آمده وهم در صدها کتاب وروایت نقل شده امیدوارم با دقت وتامل مطالب راخوانده واگرمنطقی بودبپذیرید که قرآن میفرمایدبشارت بده به بندگانم آنهائیکه اقوال وسخنان را میشنوند وبهترینش راپیروی میکنندوالسلام
اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایة رسولک (ص) وامیرالمؤمنین واولاده الطیبین الطاهرین المعصومین (ع)