در قیامت انسانها چند گروه اند و هر گروه چه حالی دارند ؟

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 14
تاریخ عضویت: شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸, ۴:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 53 بار
سپاس‌های دریافتی: 23 بار

در قیامت انسانها چند گروه اند و هر گروه چه حالی دارند ؟

پست توسط مشکان »

 [FONT=Times New Roman]به نام خالق یکتا  
 [FONT=Times New Roman] 
 
 [FONT=Times New Roman]در قیامت انسانها چند گروه اند و هر گروه چه حالی دارند ؟  
 [FONT=Times New Roman]خداوند تبارک وتعالی در آیات 7 الی 55 سوره واقعه به سؤال فوق پاسخ کاملی داده و فرموده است که در آن روز شما مردم به سه دسته تقسیم خواهید شد :   [FONT=Times New Roman]    [FONT=Times New Roman]گروه اول : اصحاب میمنه هستند    [FONT=Times New Roman]    [FONT=Times New Roman]اصحاب میمنه کسانی هستند که نامه عمل آنها را به دست راستشان داده اند به نحوی که این حالت نامه در دست راست بودن رمز و نشانه ای است که صاحب این نامه مؤمن و نیکوکار و اهل نجات است تا آنجا که همه اهل محشر متوجه آن می شوند . در کل کلمه میمنه از ریشه یمن به معنی سعادت و خوشبختی می باشد . چرا که این گروه در زیر درختان میوه (موز) غنوده اند به نحوی که میوه هایش روی هم چیده شده است . در آنجا میوه های گوناگون و بسیار از هر نوع که دلشان بخواهد بلافاصله در اختیارشان قرار می گیرد . در آنجا زنان زیباروی که در عقل و کمال و جمال بلندمرتبه هستند قرار دارند .  
 [FONT=Times New Roman]خداوند در آیه 35 سوره واقعه می فرماید : که ما این زنان را اینگونه خلق و تربیت کرده ایم . ما آنها را همیشه جوان ، زیبا و دوشیزه و باکره قرار داده ایم { اینکه می فرماید : ما آنها را بکر و باکره قرار داده ایم می تواند به این معنا باشد که در هر بار تماس با آنها ، مؤمن احساس میکند که بار اول است که به آنها نزدیک می شود } . به نحوی که با ناز و کرشمه به شوهرانشان عشق می ورزند . اینها مخصوص اصحاب یمین هستند .   
 [FONT=Times New Roman]گروه دوم : اصحاب مشئمه یا اصحاب شوق و شقاوت هستند  
 [FONT=Times New Roman]این گروه بیچاره ، بینوا و تیره روزاند که به نحوی نامه عملشان را به دست چپ داده اند که این یک نشانه و رمزی برای بدبختی آنها و جرم و جنایت آنها است (آیه 9 سوره واقعه) . در توضیح وضع اسف بار آنها خداوند در آیات 42 به بعد سوره واقعه می فرماید : آنها در میان بادهای کشنده و اب داغ و در سایه دودی خفه کننده و آتش زا قرار دارند . و در ایه 19 سوره حج می فرماید : بر سر آنها آب سوزان ریخته می شود . خداوند در آیه 44 سره واقعه ادامه می دهد که این عذاب و سختی نه سرد می شود و نه به آنها رحم می شود .   
 [FONT=Times New Roman]به راستی چرا وضع اصحاب شمال و مشئمه اینگونه است ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif] [FONT=Times New Roman]در جواب این سؤال خداوند می فرماید : که اینها قبل از این در دنیا مست ومغرور به نعمات دنیوی بودند اما غافل بودند و طغیان می کردند . واقعا که مترفین و سرمایه داران گمراه سرمنشأ تمام جنگها و جنایتها و فسادها بوده اند . به همین دلیل خداوند هم در آیه 45 سوره واقعه انگشت بر روی آنها می گذارد . ولی این را باید دانست که هر سرمایه داری اینگونه نیست ، چرا که طبق آیات 37 و 38 سوره مبارکه نور مردان سرمایه داری که خرید و فروش و تجارت ، آنها را از یاد خدا غافل نمی کند و نماز به پا می دارند و از خدا وحساب و کتاب می ترسند . خداوند هم با فضل و کرمش بر سرمایه آنها می افزاید ، پس هم دنیا می دهد هم آخرت . { بالعکس آدمهایی هستند که به خاطر فقرشان ناشکری می کنند و خداوند وحکمت او را زیر سؤال می برند و مرتکب گناه می شوند . پس خداوند هم به واسطه کردارشان برآنها غضب می کند ، اینها نه دنیا دارند و نه آخرت} .   
 [FONT=Times New Roman]خصوصیت دیگر اصحاب شوم این است که آنها بر گناهان بزرگ اصرار می ورزند (ایه 46 سوره واقعه) . باید دانست خداوند هر گناهی را که بخواهد می بخشد ولی شرک به خدا را نمی بخشد (آیه 48 سوره نساء) . مهم این است که بدانیم شرک به خدا فقط بت پرستی نیست بلکه هرگونه پول پرستی و ریاست پرستی که خدا فراموش شود یا اینکه در زندگی روزمره می گوییم اگر فلانی نبود زندگی ام تباه می شد یا اگر فلان خانم دکتر نبود بچه دار نمی شدم اینها مصادیق شرک به خداست . پس مواظب باشیم که در امورات زندگی نادانسته برای خدا شریک قرار ندهیم .  
 [FONT=Times New Roman]گناه سوم اصحاب شمال این است که معاد را انکار می کنند و می گویند ما و پدرانمان که خاک شویم دیگر کسی ما را زنده نمی کند (آیات 47 و 48 سوره واقعه) . خداوند در جواب آنها می فرماید : یلکه اولین وآخرین انسانها را زنده خواهیم کرد و در روز معلوم جمعشان می کنیم و به حسابشان می رسیم و سپس می گوییم ای تکذیب کنندگان از درخت زقّوم بخورید و شکم ها را پر کنید و روی آن آب داغ بنوشید تا هلاک شوید (آیات 49 تا 55 سوره واقعه) .  
 [FONT=Times New Roman]گروه سوم : سابقون و مقربان درگاه خداوند هستند [FONT=Tahoma,sans-serif]   
 [FONT=Times New Roman]مقربان درگاه خدا کسانی هستند که در ایمان آوردن و اطاعت خداوند و اعمال خیر و عمل به واجبات پیش قدم بوده اند . به همین دلیل در نزد خداوند عزیز و مقرب هستند و کسی به این مقام و درجه نمی رسد مگر با عبودیت و چنین انسانی تابع محض خداست و هیچ فکر و عملی نمی کند مگر در تحت ولایت و رضایت خدا ؛ پس چنین انسانهایی اولیاءا... نیز هستند و باید دانست که مقرب درگاه خدا شدن ارثی و ذاتی و فامیلی نیست بلکه اکتسابی بوده و با همت و تلاش عبادت حاصل می شود . [FONT=Tahoma,sans-serif]       [FONT=Times New Roman]مقربان و پیشگامان در باغ های پرنعمت و بر تختهایی زرنگار تکیه زده اند و با هم مجالس انس را تشکیل داده اند و پسرانی بهشتی و زیباروی در خدمت آنها با جام هایی لبریز از شراب ناب بهشتی حاضرند . در آنجا از هر نوع میوه و گوشت پرندگان که اختیار کنند بلا فاصله در اختیارشان قرار می گیرد . برای مقربان درگاه خدا زنانی زیباروی با چشمانی درشت به نام حورالعین خلق شده اند . آنها بسان مروارید در صدف اند و هیچ دستی به آنها نرسیده است و هیچ چشمی آنها را ندیده (این می رساند که ارزش هر زن به پوشش او و دور از چشم نا محرم بودن است نه آرایش و خودنمایی و عشوه گری او در جامعه ) . آری! این جزای نیکوکاری مقربان درگاه خداست (آیات 10 تا 26 سوره واقعه) .  
 [FONT=Times New Roman]در اینکه این نوجوانان زیباروی چه کسانی هستند نظرات متفاوتی وجود دارد . بعضی گفته اند آنها فرزندان مردم دنیا هستند که قبل از بلوغ فوت کرده اند و بعضی دیگر گفته اند که انها اطفال مشرکین هستند که به خاطر بی گناهی به چنین مقامی رسیده اند و گروهی می گویند آنها خدمتکاران بهشتی هستند که خدا آنها را برای مؤمنان خلق کرده است (هو اعلم) .   [FONT=Times New Roman]    [FONT=Times New Roman] خداوندا به ما توفیق عبودیت و بندگی خالصانه و کسب مقام قرب الهی و بهشت فردوس عطا فرما (آمین)  
[FONT=Times New Roman]  
[FONT=Times New Roman] برای سلامتی و تعجیل در ظهور آقا امام زمان (عج) صلوات  
[FONT=Times New Roman]  
[FONT=Times New Roman] الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم  
 
[FONT=Times New Roman] التماس دعا 

[FONT=Times New Roman] پایگاه بسیج محمد رسول الله (ص) مشکات  
شاید این جمعه بیاید شاید ...
ارسال پست

بازگشت به “معاد”