اهمیت نماز

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Member
Member
پست: 91
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۹:۲۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 78 بار
سپاس‌های دریافتی: 166 بار

اهمیت نماز

پست توسط paria »

تصویرتصویر پیامبر اکرم (ص):


« در حقیقت نماز شباهت به عمود و ستون خیمه دارد، آن هنگام که ستون ثابت و استوار باشد طنابها، و میخها و چادر نیز سالم می ماند، لیکن اگر ستون شکست و از حیّز انتفاع افتاد بقیّه وسائل خیمه اگر چه سالم باشند بلا استفاده می مانند».


(من‌لایحضره‌الفقیه،ج1، باب فضل صلوات،حدیث 639)



تصویرپیامبر اکرم (ص):


« خوشبخت ترین مردم در نظر من مؤمنی است که: متعلّقاتش کم، ولی از نمازش حظّ و بهره زیادی ببرد. روزی او به حد کفاف باشد و با آن بسازد تا به لقای خداوند خویش نائل آید. و خدای را به خوبی عبادت و پرستش نماید. و در میان مردم گمنام باشد. وقتی مرگش فرا رسد. ارثش کم باشد. و گریه کنندگانش اندک و انگشت شمار باشد».

(نهج‌الفصاحه،حدیث 3715)



تصویرپیامبر اکرم (ص):


« آگاه باشید هر که به طرف مسجد برای اقامه نماز جماعت حرکت کند، به هر قدمی هفتاد هزار حسنه، و ثواب برای او نوشته گردد، و هفتاد هزار گناه و سیئه از او محو و نابود گردد و به همین مقدار درجات وی بالا می رود. و اگر در همین حال بمیرد، خداوند متعال هفتاد هزار فرشته را بر او بگمارد، که او را در قبرش دیدار نمایند. و در تنهایی مونس او باشند، و برای او استغفار می نمایند، تا بر انگیخته شود».


(مکارم الاخلاق،ج2،ص375)



تصویرقال رسول الله - صلي الله عليه وآله :


شيطان هميشه از مؤمن مي ترسد ، تا زماني كه بر نمازهاي پنجگانه محفاظت دارد و در وقتش به جا مي آورد، امّا هنگامي كه وقت نماز را ضايع كرد ، بر او جرأت پيدا مي كند و او را در گناهان بزرگ مي اندازد.


وسائل الشيعه،ج3،ص18



تصویرقال علي - عليه السلام :


عملي نزد خداوند محبوبتر از نماز نيست ، چيزي از امور دنيا شما را از خواندن نماز در اوّل وقت باز ندارد، زيرا خداوند مذمّت كرده اين اقوام را و فرموده است : « واي بر نمازگزاراني كه از نمازشان غفلت ورزند » ، يعني واي بر نمازگزاراني كه از اوقات نماز غفلت كنند و در انجام نماز در اوّل وقت سهل انگاري نمايند.

وسائل الشيعه،ج3،ص82




تصویرقال الصادق - عليه السلام :


نماز واجب را در وقت خودش بخوان ، مانند كسي كه نماز وداع مي خواند و مي ترسد كه بعد از اين توفيق نماز خواندن نيابد .

محجه البيضاء،ج1،ص350



تصویرقال الصادق - عليه السلام :


برتري نماز اوّل وقت بر نماز آخر وقت مانند برتري آخرت است بر دنيا .

بحارالانوار،ج82،ص395




تصویرقال رسول الله - صلي الله عليه و آله :


خداوند تبارك و تعالي فرمود : من تعهدي نسبت به بنده ام دارم ؛ اگر نماز خود را در وقتش به پا دارد، او را عذاب نكنم و بي حساب وي را به بهشت ببرم .

كنزالعمال ،ج7،حديث19036




تصویرابا الحسن موسي بن جعفر عليه السلام قال :


امام موسي بن جعفر(ع) فرمودند : كسي كه در منزلش وضوي كامل بگيرد و مويش را شانه كند و خود را معطّر نمايد ، و از خانه اش بدون عجله و با آرامش و وقار بيرون آيد ، و به طرف محلّ نماز برود، در حاليكه ميل به جماعت مسلمين دارد ، قدمي از زمين بر نمي دارد و نمي گذارد ، مگر اين كه يك حسنه برايش نوشته شود و يك گناه از او محو گردد و يك درجه به خدا نزديك تر شود تا زماني كه داخل مسجد شود . و نماز را با امام جماعت شروع نمي كند مگر اينكه از طرف خداوند ، آمرزش با بهشت بر او واجب شود ، قبل از اينكه امام سلام نماز دهد.


جامع احاديث الشيعه،ج6، ص387
ارسال پست

بازگشت به “حديث”