منصور حلاج موحد یا کافر

مدیر انجمن: شورای نظارت

قفل شده
Junior Member
Junior Member
پست: 21
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸, ۱۲:۵۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 27 بار
سپاس‌های دریافتی: 23 بار
تماس:

Re: منصور حلاج موحد یا کافر

پست توسط MN110 »

بله عزیز روایت هست که میفرماید حکمت را بگیرید حتی از منافق اگر امام خمینی کتب او و امثال او را مطالعه میکرده و حاشیه میزده به این هدف بوده و این کار ایشان دلیل بر تایید آن نبوده شما پست اول من رو بخونید و نظریات امام خمینی و رد حلاج توسط ایشون رو بخونید پس چرا به استناد حرف ایشون باز هم در موضع حمایت از حجاج و ابن عربی هستید. آیا از نظر شما کسی که غاصبان حق مولا را تمجید میکرده یا اعتراضی به آنها نداشته باز هم مورد احترام است مگر عمو ناصر هویت این افراد را برا شما بر ملا نکرد هر کس به هر نحوی تمجید خلفای غاصب کند و از ان ها تبری نجوید آیا چنین فردی محترم هست بلکه نطفه او اشکال دارد

خدایا بغض دشمنان اهل بیت را از محبت خود اهل بیت را بیشتر و بیشتر روزیم کن
Senior Member
Senior Member
پست: 100
تاریخ عضویت: دوشنبه ۹ فروردین ۱۳۸۹, ۹:۴۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 23 بار
سپاس‌های دریافتی: 71 بار
تماس:

Re: منصور حلاج موحد یا کافر

پست توسط Seyyed Ali »

MN110 نوشته شده:بله عزیز روایت هست که میفرماید حکمت را بگیرید حتی از منافق اگر امام خمینی کتب او و امثال او را مطالعه میکرده و حاشیه میزده به این هدف بوده و این کار ایشان دلیل بر تایید آن نبوده شما پست اول من رو بخونید و نظریات امام خمینی و رد حلاج توسط ایشون رو بخونید پس چرا به استناد حرف ایشون باز هم در موضع حمایت از حجاج و ابن عربی هستید. آیا از نظر شما کسی که غاصبان حق مولا را تمجید میکرده یا اعتراضی به آنها نداشته باز هم مورد احترام است مگر عمو ناصر هویت این افراد را برا شما بر ملا نکرد هر کس به هر نحوی تمجید خلفای غاصب کند و از ان ها تبری نجوید آیا چنین فردی محترم هست بلکه نطفه او اشکال دارد

خدایا بغض دشمنان اهل بیت را از محبت خود اهل بیت را بیشتر و بیشتر روزیم کن


باسمه تعالی

شما می‌فرمایید حاشیه و مطالعه کتب ابن عربی از جانب امام خمینی به معنی تأیید ابن عربی نبوده چون روایت می‌فرماید حکمت را بگیرید حتی از منافق اگر ابن عربی منافق و دشمن اهل بیت بوده پس چرا امام در وصف ایشان می‌فرماید:

امام خمینی در آثار عرفانی خود مانند شرح دعای سحر، مصباح الهدایهٔ الی الخلافهٔ والولایهٔ، تعلیقهٔ علی الفوائد الرضویه، سر الصلوهٔ، آداب الصلاة و چهل حدیث،   در موارد متعدد از محیی الدین به عظمت‏یاد کرده است . و تحت عناوین با شکوهی مانند: شیخ کبیر، شیخ عارف، شیخ محقق، بزرگمرد، از او نام برده و به عنوان یکی از "بزرگان مشایخ ارباب عرفان" او را ستوده است (1)  

1. شرح فصوص الحکم، با مقدمه و تصحیح و تعلیق سید جلال الدین آشتیانی، ص ده مقدمه .
قسم به جان خودم آن کس که فهم مطالب تمهید القواعد و شرح قیصری بر فصوص الحکم و فتوحات مکیه (اثر محی الدین ابن عربی) و مصباح الانس و اشارات و تنبیهات و شفاء (اثر ابن سینا) و اسفار (اثر ملاصدرا) روزی​اش نشده فهم تفسیر انفسی آیات قرانی و جوامع روایی روزی​اش نشده است.


فرازی از فرمایشات استاد علامه حسن زادهٔ آملی
Junior Member
Junior Member
پست: 21
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸, ۱۲:۵۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 27 بار
سپاس‌های دریافتی: 23 بار
تماس:

Re: منصور حلاج موحد یا کافر

پست توسط MN110 »

با سلام
صلی الله علیک یا امیرالمونین علی بن ابیطالب علیه السلام
با ولایت وبرائت دین کامل هست اگر کسی محب مولا باشد اما دشمن آنحضرت را دشمن نداشته باشد یا سکوت کند این فرد از دایره ایمان خارج هست حالا می فرمایید ابن عربی یا امثال او مانند حلاج مولوی عطار عارف بوده اند و مورد احترام اما این ها کسانی هستند که شاید اگرچه محب مولا بوده اند اما از دشمنان آنحضرت هم بیزاری نجسته اند بلکه تمجید هم کرده اند شما دم از کسانی میزنید که اینگونه بوده اند و برای فهمیدن این مطلب میتوانید به کتب آن ها مراجعه کنید عرفان فقط و فقط باید از مکتب سراسر نور اهل بیت باشد محبت امیرالمونین در عرفان کیمیا میکند به شرط بغض دشمنان آنحضرت چرا شما تمجید این افراد را میکنید شاید در بعضی مواقع به عنوان تقیه مجبور باشید از آن ها انتقاد نکنید ولی باید در دل چنان بغضی به دشمنان مولا داشته باشید که از شدت تنفر و انزجار از آن ها خونتان به جوش آید محبت با برائت کامل هست
و بدانید محبان خاص آنحضرت آن هایی که ولایت و برائت داشته اند با آنحضرت محشورند محبت تنها کار ساز نیست
و محبان جبت و طاغوت و غاصبین و خلفای غاصب لعنت الله علیهم هم با آن ها. ترسم از ان است که حمایت شما از انان شما را از زمره شیعان خاص جدا سازد و با عمریان محشور کند
Senior Member
Senior Member
پست: 100
تاریخ عضویت: دوشنبه ۹ فروردین ۱۳۸۹, ۹:۴۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 23 بار
سپاس‌های دریافتی: 71 بار
تماس:

Re: منصور حلاج موحد یا کافر

پست توسط Seyyed Ali »

MN110 نوشته شده:با سلام
صلی الله علیک یا امیرالمونین علی بن ابیطالب علیه السلام
با ولایت وبرائت دین کامل هست اگر کسی محب مولا باشد اما دشمن آنحضرت را دشمن نداشته باشد یا سکوت کند این فرد از دایره ایمان خارج هست حالا می فرمایید ابن عربی یا امثال او مانند حلاج مولوی عطار عارف بوده اند و مورد احترام اما این ها کسانی هستند که شاید اگرچه محب مولا بوده اند اما از دشمنان آنحضرت هم بیزاری نجسته اند بلکه تمجید هم کرده اند شما دم از کسانی میزنید که اینگونه بوده اند و برای فهمیدن این مطلب میتوانید به کتب آن ها مراجعه کنید عرفان فقط و فقط باید از مکتب سراسر نور اهل بیت باشد محبت امیرالمونین در عرفان کیمیا میکند به شرط بغض دشمنان آنحضرت چرا شما تمجید این افراد را میکنید شاید در بعضی مواقع به عنوان تقیه مجبور باشید از آن ها انتقاد نکنید ولی باید در دل چنان بغضی به دشمنان مولا داشته باشید که از شدت تنفر و انزجار از آن ها خونتان به جوش آید محبت با برائت کامل هست
و بدانید محبان خاص آنحضرت آن هایی که ولایت و برائت داشته اند با آنحضرت محشورند محبت تنها کار ساز نیست
و محبان جبت و طاغوت و غاصبین و خلفای غاصب لعنت الله علیهم هم با آن ها. ترسم از ان است که حمایت شما از انان شما را از زمره شیعان خاص جدا سازد و با عمریان محشور کند


باسمه تعالی
درود بر دوستان تصویر

البته مطلب شما پاسخ سؤال و تناقض پیش آمده در پست قبلی بنده نبود به هر حال

اما طرح یک موضوع کلی که مخاطب آن شخص خاصی نیست در این مدت کوتاه در این محفل تجاربی کسب کردم و یاد این جمله حضرت افتادم علی فرمودند اگر آنچه سلمان می‌داند ابوذر بفهمد حکم به تکفیر او می‌دهد خداوند سرشت و استعداد انسانها را یکسان خلق نکرده و باز یاد جمله‌ای از بزرگی افتادم که بحثی پیش کشید عرفانی بعد فرمود در حضور عوام شما همان بحث اعتقادی این موضوع را مطرح کنید اما بحث عرفانیش محفوظ. لذا ابتدا حقیر سرتاپا تقصیر عوام ناراحت بودم که افراد این محفل خود را از عالی ترین معارف عرفانی منتسب به عالی ترین بشریت محروم کرده اند و دست به تکفیر شاگردان آنان می‌زنند اما الان و با راهنمایی دوست عزیزی متوجه شدم این موضوع منحصر به این محفل نیست و ریشه تاریخی دارد و البته اشکالی هم بر چنین افرادی نیست چون به فرض آنکه برای ترس از نار و شوق سیب و گلابی و حور العین تقوا پیشه می‌کند و محب اهل بیت است تا خدا به او اینها را بدهد راهش غلط نیست ولی سطح خواسته اش همین قدر است و نمی شود اشکالی به او وارد کرد چون سطح خواسته او همین است و اگر در عهدش پایدار باشد خداوند به واسطه اهل بیت تمام و کمال اجرش را می‌دهد.

قسم به جان خودم آن کس که فهم مطالب تمهید القواعد و شرح قیصری بر فصوص الحکم و فتوحات مکیه (اثر محی الدین ابن عربی) و مصباح الانس و اشارات و تنبیهات و شفاء (اثر ابن سینا) و اسفار (اثر ملاصدرا) روزی​اش نشده فهم تفسیر انفسی آیات قرانی و جوامع روایی روزی​اش نشده است.


فرازی از فرمایشات استاد علامه حسن زادهٔ آملی
New Member
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹, ۷:۲۶ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: منصور حلاج موحد یا کافر

پست توسط وامق »

 نقل قول 

  عزیز روایت هست که میفرماید حکمت را بگیرید حتی از منافق اگر امام خمینی کتب او و امثال او را مطالعه میکرده و حاشیه میزده به این هدف بوده و این کار ایشان دلیل بر تایید آن نبوده شما پست اول من رو بخونید و نظریات امام خمینی و رد حلاج توسط ایشون رو بخونید پس چرا به استناد حرف ایشون باز هم در موضع حمایت از حجاج و ابن عربی هستید. آیا از نظر شما کسی که غاصبان حق مولا را تمجید میکرده یا اعتراضی به آنها نداشته باز هم مورد احترام است مگر عمو ناصر هویت این افراد را برا شما بر ملا نکرد هر کس به هر نحوی تمجید خلفای غاصب کند و از ان ها تبری نجوید آیا چنین فردی محترم هست بلکه نطفه او اشکال دارد

خدایا بغض دشمنان اهل بیت را از محبت خود اهل بیت را بیشتر و بیشتر روزیم  

  
  
 قال امیر المومنین علی (ع ) الانسان عدو لما جهله "انسان دشمن چیزی است که  
  
 نسبت به او آگاهی ندارد!" سخنان دوستمان در بالا نیز مصداق همین فرمایش علی  
  
 (ع) است. مگر امثال محیی الدین و منصور حلاج را به این آسانی می توان تکفیر  
  
 نمود؟!!! شخصی مثل ابن عربی که ملاصدرای با آن عظمت علمی شگرف ، در برابر  
  
 او ، خاضع و فروتن بوده و ابن عربی در دیده اش بسی والاتر و عظیمتر از فارابی  
  
 و   ابن سینا می باشد! ابن عربی که جهان شرق و غرب هنوز هم بعد از هفت قرن در  
  
 برابرش خاضع و فروتنند! و اما نه تنها الاعمال بالنیات ، بلکه گفتار هم بستگی به  
  
 نیت و انگیزه دارد لذا 
  
 گفت فرعونی ان الحق ، گشت پست
 

 گفت منصوری ان الحق و برست !!!  
  
  
 !!! 
  
  
 در نیابد حال پخته هیچ خام 

  
 پس سخن کوتاه باید والسلام! 
Junior Member
Junior Member
پست: 21
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸, ۱۲:۵۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 27 بار
سپاس‌های دریافتی: 23 بار
تماس:

Re: منصور حلاج موحد یا کافر

پست توسط MN110 »

در مورد سوال قبلی شما و تناقص پیش آمده که در مورد ابن عربی بود باید عرض کنم که همان طور که فرمودین از فقها مطالب اهل بیت علیهم السلام به دست ما رسیده خیلی از فقها اعتقادات او را بررسی کردند و رد کردند چرا شما فقط حرف امام را حجت می دانید این نشان از این است شما به دیگر فقیهان بی اعتنا هستید و نظرات آن ها مهم نیست و مراجع عظام حال حاضر هم او را رد کردند شما شاگرد امام بودید یا آنان یا اینکه خودتان به علم اجتهاد رسیدید و یا اینکه به رای خود قضاوت میکنید فرمودین که دست به تکفیر شاگردان مکتب اهل بیت زده ایم معاذ الله از این تهمت. جرم ما و افتخار ما این است که نمیخواهیم کسانی را محترم بشماریم که به حریم ولایت تعدی کردند و پاره تن رسول الله را اذیت کردند بلکه با آوای جلی و فرا گیر آن ها و پیروانشان را لعن می کنیم. شیخ صدوق فقیه زمان حلاج بود ایشون حلاج را رد کرد امام خمینی هم همینطور رد کردن در پست اول من مشهود هست عطار کسی است که در تذکر اولیا خودش امام صادق علیه السلام را یکی از اشخاص کتاب خودش ذکر کرده است آیا در شان یک حجت خداست که همردیف دیگران قرار داده شود بلکه مقام و منزلت آن حضرت برتر و والاتر از آن است که او نوشته و می پنداشته و نشان از بی معرفتی او نسبت به ائمه است مولوی هم اگر تمام شعر هایش در مدح مولا بود که نیست یک بار نام عمر را به احترام میبرد که زیاد برده اگر اینگونه میسرود ما از تبری میجوییم. شاگردان مکتب اهل بیت کسانی هستند که قران و عترت را رها نکرده بودند و معرفتشان را نسبت به حضرت حق و اهل بیت به واسطه خود اهل بیت بالا میبردندمانند شیخ مفید- شیخ صدوق- شیخ کلینی- مجلسی ها- سید بن طاووس- علامه حلی و دیگران. شاگردانی که شما میفرمایین ما تکفیر کرده ایم همان ابو حنیفه صفتانی بوده اند که در محضر اهل بیت بودند(شاگرد امام صادق) اما راهی جدای اهل بیت را برای خود انتخاب کردند.
فرمودین ما محبت اهل بیت را به خاطر حور و قصور میخواهیم مگر شما از قلب و نیت ما آگاهید و این نوعی خود بینی و برتر بینی است و با متهم کردن ما به این سلوک سلوکی متعالی تر را برای خود قائل هستید. ما از خدای منان این را میخواهیم که جام معرفت را آنچنان بر ما بنوشاند تا پس از آن تشنگی نباشد تقوایی عطا کند که عاقبتش وصل بودن به اهل بیت و رضای پروردگار باشد این را از خدا میخواهیم و ادعا نمیکنیم که شما کردید. و نیز بدانید بچه شیعه نمیگه حضرت علی میگه آقا امیر المونین علی علیه السلام و روایتی هم از آنحضرت نقل کردید و اجازه دهید روایتی دیگر هم من نقل کنمآقا امیرالمونین فرمودن هیچکس به اندازه سلمان و ابوذر آن دو(عمر و ابابکر لعنهم الله) را نمیشناخت و لعنت نمیکرد. ودلیل قرب آن دو به اهل بیت این بوده تا جایی که میفرمایند سلمان از ما اهل بیت است.
خدایا ما را چو سلمان معرفت عطا کن و بغض و کینه دشمنان اهل بیت را در زیاده گردان
امام رضا علیه اسلام فرمودند کمال دین محبت ما و برائت از دشمنان ماست
Junior Member
Junior Member
پست: 21
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸, ۱۲:۵۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 27 بار
سپاس‌های دریافتی: 23 بار
تماس:

Re: منصور حلاج موحد یا کافر

پست توسط MN110 »

وامق نوشته شده: نقل قول 

  عزیز روایت هست که میفرماید حکمت را بگیرید حتی از منافق اگر امام خمینی کتب او و امثال او را مطالعه میکرده و حاشیه میزده به این هدف بوده و این کار ایشان دلیل بر تایید آن نبوده شما پست اول من رو بخونید و نظریات امام خمینی و رد حلاج توسط ایشون رو بخونید پس چرا به استناد حرف ایشون باز هم در موضع حمایت از حجاج و ابن عربی هستید. آیا از نظر شما کسی که غاصبان حق مولا را تمجید میکرده یا اعتراضی به آنها نداشته باز هم مورد احترام است مگر عمو ناصر هویت این افراد را برا شما بر ملا نکرد هر کس به هر نحوی تمجید خلفای غاصب کند و از ان ها تبری نجوید آیا چنین فردی محترم هست بلکه نطفه او اشکال دارد

خدایا بغض دشمنان اهل بیت را از محبت خود اهل بیت را بیشتر و بیشتر روزیم  

  
  
 قال امیر المومنین علی (ع ) الانسان عدو لما جهله "انسان دشمن چیزی است که  
  
 نسبت به او آگاهی ندارد!" سخنان دوستمان در بالا نیز مصداق همین فرمایش علی  
  
 (ع) است. مگر امثال محیی الدین و منصور حلاج را به این آسانی می توان تکفیر  
  
 نمود؟!!! شخصی مثل ابن عربی که ملاصدرای با آن عظمت علمی شگرف ، در برابر  
  
 او ، خاضع و فروتن بوده و ابن عربی در دیده اش بسی والاتر و عظیمتر از فارابی  
  
 و   ابن سینا می باشد! ابن عربی که جهان شرق و غرب هنوز هم بعد از هفت قرن در  
  
 برابرش خاضع و فروتنند! و اما نه تنها الاعمال بالنیات ، بلکه گفتار هم بستگی به  
  
 نیت و انگیزه دارد لذا 
  
 گفت فرعونی ان الحق ، گشت پست
 

 گفت منصوری ان الحق و برست !!!  
  
  
 !!! 
  
  
 در نیابد حال پخته هیچ خام 

  
 پس سخن کوتاه باید والسلام! 



فقط کافی است که با تحقیق نسبت به آن ها و انطباق آن با ثقلین موضوع روشن شود
سلوک حلاج با سنت همخوانی نداشته میتوانید به تاریخ و شرح حال حلاج نگاه کنید و ادعای او که گفت انا الحق چیزی که حتی امیر المونین با آنکه در مقام توحید و فنا بالاتر از هم بالاتر بوده و هست به جز حضرت رسول صلی الله علیه و آله و ابن عربی که فرمودین نظر فقها و بزرگان و مراجع که عمو ناصر عزیز پست اختصاصی دادن خود مشخص کننده است
قفل شده

بازگشت به “اشرار”