مسلمان حقیقی

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Member
Member
پست: 55
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۴:۵۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 23 بار
سپاس‌های دریافتی: 66 بار

مسلمان حقیقی

پست توسط مخلوق اریایی »

[COLOR=#NaNNaNNaN] یا الله(786)
سلام و درود
مدتهاست کهدر بین ما باب شده است که کسی زبانی اشهد و لا...(اقرار به وحدانیت خدا)را بدون حتی درک و فهم مشخص شده ابراز نماید مسلمان شده بلکه در قران همبارها گفته شده که خیال می کنند همین که گفتند ایمان اوردیم مورد قبول است؟
وکسی که واقعا تا حدی شناختی بدست ورده اگر در کنار گفتن ان کلمات و مقداریخلوص تازه این ثمر اید که دین اسلام را قبول کرده است ولی میدانید مسلمانیدرجه ایست که عرض خواهم کرد مسلمانی یعنی تسلیم محض فرامین خدا بودن راضیبه رضای ان در هر حال بودن تمام دستوراتش را بدون کم و کاستی اجرا نمودنحال ببینیم چند نفر از ما که نه عالمان ما به این درجه دست یافتند خدمتشما عرض شود اولین یا جز اولین گروه مسلمان حضرت ابراهیم خلیل الله بودندطبق گفته ها و تحقیقات انجام شده ایشان ابتدا موحد(یکتا پرست) بوده انداما به علت سربلند بیرون امدن از امتحانات الهی ذبح اسماعیل و قضیه نمرودو... به مقام مسلمانی یعنی تسلیم محض در مقابل خدا شدن رسیدند حال چندنفرند که از ذره ای از مال خود بگذرند و در قران ذکر می شود که مفهومش ایناست هرکس پیروی از دین اسلام یعنی برنامه ای که ما را بسوی تسلیم شدن درمقابل خدا ببرد همان دینی که ابراهیم(ع) خود را بدان خالص کرد و اسحق واسماعیل و یعقوب و..... کند رستگار و هدایت می شود دین یعنی برنامه اگر مااز ابتدا در مقصد یعنی تسلیم بودیم دیگر دینی نیاز نبود دین یعنی برنامهای که بدون کم و کاستی و ضعف که دران نیست ما را بسوی تسلیم شدن در مقابلخداوند منان رهنمون سازد و هیچ احدی حق بران نیست که ادیان الهی دیگر راکوچک شمرده اگر در ایه های اخر سوره ی ال عمران بنگریم بدین مفهوم رهنمونمی شویم ان دسته از اهل کتاب که به کتاب خود و کتاب شما(قران) اعتقادداشته و عمل نیکو انجام می دهند از رستگارانند ، هر که از هر راهی کهمی رود اگر تسلیم باشد در درگاه حق به حق که رستگار است اما در حال حاضراگر یقین براین باشد که کتب دیگر به جز قران تحریف شده اند می بایست بهقران رو اورد چون در غیر این صورت امکان انحراف بسیار می شود و قران طبقگفته ی خود همان گفته های ادیان پیشین است خدا می فرماید به حضرت محمد(ص)که ما ان مواردی را که به دیگر پیامبران عرضه داشتیم به تو نیز می گوییم

انشاء الله همگی رستگار  
Junior Member
Junior Member
پست: 24
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۸, ۲:۴۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 19 بار
سپاس‌های دریافتی: 25 بار

Re: مسلمان حقیقی

پست توسط Aviny »

[HIGHLIGHT=#ffff00]اوصاف مسلمان حقيقي

 

ابي جارود گويد: به امام باقر(ع) عرض كردم: اي فرزند رسول خدا! آيا شما دوستي و دلباختگي و پيروي مرا نسبت به خود مي دانيد؟ امام(ع): آري. عرض كردم: من از شما پرسشي دارم كه مي خواهم به من پاسخ دهيد زيرا چشمم نابينا است و كمتر راه مي روم و هميشه نمي توانم شما را زيارت كنم. امام(ع) فرمود: سوال خود را بپرس.
عرض كردم: مرا از ديني كه شما و خاندانتان خدا را بر اساس آن عبادت مي كنيد آگاه كن تا من هم بر اساس آن خدا را عبادت كنم. امام(ع) فرمود: با سخني كوتاه سوال بزرگي كردي، به خدا سوگند همان ديني كه خود و پدرانم خداوند را به آن عبادت مي كنيم به تو مي گويم:
1- شهادت به يگانگي خداوند و رسالت محمد(ص)
2- اقرار به آنچه پيامبر(ص) از جانب خدا آورده است.
3- محبت به دوستان ما و دشمني با دشمنان ما
4- پيروي از فرمان ما
5- انتظار قائم ما
6- كوشش (در انجام واجبات) و پرهيز از محرمات1
[External Link Removed for Guests]
[HIGHLIGHT=#ffff00]آرمانخواهي انسان" مستلزم صبر بر رنجهاست . پس برادر خوبم " براي جانبازي در راه آرمانها" يادبگير كه در اين سياره رنج " صبورترين انسانها باشي .(شهيد سيد مرتضي آويني)    [External Link Removed for Guests] 
Junior Member
Junior Member
پست: 24
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۸, ۲:۴۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 19 بار
سپاس‌های دریافتی: 25 بار

Re: مسلمان حقیقی

پست توسط Aviny »

 به نام خدايي كه فرمود همانا دين نزد من اسلام است .مسلمان کیست؟

از: عرفان پلی میان مذاهب
اثر: حضرت مولانا صلاح­الدّین علی نادر عنقا، پیر اویسی

  مردم در مورد اینکه معنی "مسلمان" چیست، نظراتی در ذهن خود دارند که از برخوردهای گوناگون اجتماعی و محاورات عمومی سرچشمه گرفته و آبشخوری در حقیقت ندارند. یک فرد تنها به ﺼﺮﻒاینکه در خانواده­ای مسلمان و یا مسیحی و یا در سرزمینی که اسماً به عنوان کشوری اسلامی یا مسیحی شناخته می­شود به دنیا آمده باشد مسلمان و یا مسیحی نیست.

پیروی کردن از مراسم مرسوم دینی در اجتماعات نیز دلیلی بر مسلمان بودن شخص نیست. برای مثال، افراد به دلیل اینکه روزانه پنج بار حرکاتی مشخص را اجرا نموده و به اصطلاح نماز می­خوانند خود را مسلمان می­پندارند، درصورتیکه این اعمال اگر بصورت تقلیدی و عاری از علم حقیقی باشد نشانی از مسلمان بودن در بر ندارد. حضرت شاه مقصود صادق عنقا پیر طریقت اویسی می­فرمایند:

"هر یک از اعمال و اذکار نماز، علاوه بر صورت ظاهر دارای معنا و روحانیتی است که متضمن عروج مصلّی به مدارج عالی حیاتی و وصول به ملأ اعلا و قرب به حضرت باریتعالی می­باشد… ... قسم حقیقی در نماز مشاهده تجلیات حق است و بندگی خالص در حضرت معبود اعظم در آینه دل صافی و قلب متوجه نورانی و عقل مجرد و نفس پاک مطمئن که تاثیرات آن بدون تکلّف به لسان و جوارح عاید شده و از هرگونه شبهه­ای خارج باشد تا روح، سیر درمجاری خواطر صافیه و معارف باقیه کند و به حقیقت معنی اَلعُبُوديَّةُ جَوهَرَةٌ کُنْهُهَا الرُّبُوبِيَّةُ برسد."

آیا این مرتبه اعلااز عروج شامل همه افراد که خود را مسلمان می­دانند می­باشد؟

یک مسلمان واقعی کسی است که تسلیم به خداوند باشد. پس آیا می­توان اینگونه مسلمانها را با هم مقایسه کرد؟ و آیا تفاوت در جهات آداب و رسومی وشیوه­های دینداری، نمایانگرعبادت حقیقی و عروج و معرفت به یگانگی خداوند است؟

پیامبران، مسلمانان واقعی هستند. مسلمان واقعی کسی است که به بالاترین مرتبۀ معرفت دست یافته است. تنها کسی که می­تواند بگوید من یا تو مسلمان هستیم، خداوند لایزال است! مسلمان بودن حقیقی یک افتخار است. برای مسلمان شدن و حصول چنین افتخاری می­بایست سیر و سلوک نمود و مراتب شناخت و معرفت را طی کرد.
( اسلام به ذات خويش ندارد هيچ عيبي** هر عيبي هست از مسلمان بودن ماست)  [External Link Removed for Guests]    
[HIGHLIGHT=#ffff00]آرمانخواهي انسان" مستلزم صبر بر رنجهاست . پس برادر خوبم " براي جانبازي در راه آرمانها" يادبگير كه در اين سياره رنج " صبورترين انسانها باشي .(شهيد سيد مرتضي آويني)    [External Link Removed for Guests] 
ارسال پست

بازگشت به “اسلام”