خاطره جالب یکی از دانشمندان بزرگ اهل سنت

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Bronze
Bronze
پست: 41
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷, ۲:۰۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 186 بار
سپاس‌های دریافتی: 159 بار
تماس:

خاطره جالب یکی از دانشمندان بزرگ اهل سنت

پست توسط nazer110 »

 امام الحرمین جوینی (1) یکی از دانشمندان بزرگ و مطرح در میان اهل سنت و استاد ابوحامد غزالی است. وی با تعجب نقل می کرد که روزی در بغداد کتابی را نزد شخص صحافی دیدم. در آن کتاب روایاتی که در مورد واقعه غدیر خم ( روزی که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم امیرالمومنین علی علیه السلام را به عنوان خلیفه خود از جانب خداوند به مردم معرفی کردند ) است، جمع آوری شده بود. روی آن کتاب نوشته شده بود: 
 جلد بیست و هشتم از طرق کلام پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم که فرمودند: من کنت مولاه فعلی مولاه 
 و پس از این عبارت نوشته شده بود: 
 به دنبال این جلد، بیست و نهمین جلد از این مجموعه خواهد آمد. (2) 
 این باعث شگفتی است که حدیث غدیر دارای این سند مفصل و متعدد است تا جایی که بیست و نه جلد کتاب تنها در مورد اسناد آن تالیف شده بوده و یک عالم شافعی مذهب آن را در بازار بغداد و در دست صحاف دیده و خاطره اش را نقل نموده است. هر چند از این سند مفصل امروزه تمامی آن به دست ما نرسیده است، اما کسانی که به کتاب "الغدیر" نوشته مرحوم علامه امینی مراجعه کنند وسعت این نقل را درخواهند یافت. 
 به امید آنکه هر روز بر تعداد کسانی که در برابر این واقعه مهم و قطعی تاریخ اسلام و دستور پیامبر اســـــلام علیه و آله السلام سر تسلیم فرود آورند، افزوده گردد.  منبع: بیایید بیشتر بدانیم [External Link Removed for Guests]  
 -------------------------------------------------------------------------- 
 پی نوشت ها: 
  
 1- امام الحرمین جوینی شافعی از بزرگترین دانشمندان اهل سنت است که بسیاری از رجال شناسان اهل سنت وی را به بزرگی ستوده اند و عبارات فراوانی در بزرگداشت وی بیان نموده اند. وی تالیفات زیادی دارد و شاگردان فراوانی نیز داشته است. محل درگذشت وی را نیشابور و در سال 478 هجری قمری ثبت کرده اند. 
 2- ینابیع المودة لذوی القربی، قندوزی سنی، متوفی1294 هجری قمری، ناشر: دارالاسوة للطباعة و النشر 
ارسال پست

بازگشت به “خطابه غدیر”