کی شیطان گریه می کند

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Bronze
Bronze
پست: 315
تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ دی ۱۳۸۷, ۶:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1643 بار
سپاس‌های دریافتی: 1131 بار

کی شیطان گریه می کند

پست توسط mahdieh »

به نام خداوند بخشنده و مهربان

1- وقتي حضرت آدم توبه کرد و خدا توبه‌اش را پذيرفت شيطان ملعون چنان از سوز دل ناله کرد که ملائکه آسمان و زمين را متوجه کرد و همه او را لعنت کردند.


2- روزي که
 حضرت يوسف
از دست زليخا گريخت، شيطان از سوز دل ناله‌اي کرد که ملائکه صداي او را شنيدند و لعنتش کردند.  


3- در
 غدير خم، وقتي پيامبر صلي الله ليه و آله، امام علي عليه السلام را به خلافت منصوب کرد و فرمود: "من کنتُ مولاهُ فعليٌّ مولاه" ، شيطان از دل پر دردش ناله‌اي کشيد و گفت: از اين پس چه کنم و چاره ام چيست؟ اولادش را جمع کرد و گفت: تا مي‌توانيد مردم را به شک اندازيد، محبت، ولايت و دوستي علي عليه السلام را چنان بر مردم متشبه کنيد که او را به خدايي بارو کنند و از غلو به جهنم بروند و عده‌اي از راه و روش او برگردند و جهنمي شوند.
 

4-  [COLOR=#548dd4]روز عاشورا
بسيار زحمت کشيد تا زمينه‌اي فراهم کرد که همه لشکر عمر سعد، عليه امام حسين عليه السلام شوريدند و او را به شهادت رساندند. آنگاه همه شياطين، روي زمين پخش شدند و با شادي و خوانندگي ابراز خرسندي کردند. شيطان مي‌گفت: عجب خلق خدا را گمراه کردم و به مقصودم رسيدم. پس از اينکه شيطان از ثواب و مقام و منزلت پيروان و زيارت کنندگان امام حسين عليه السلام آگاه شد از کرده خود پشيمان شده و از روي حسرت نعره‌اي کشيده که همه ملائکه لعنتش کردند. گفت: واويلا، قضيه بر عکس شد و مردم بيشتري داخل بهشت شدند.
 [COLOR=#548dd4]

5- وقتي که پيامبر صلي الله ليه و آله، به پيامبري مبعوث شد و مردم را از ناداني، گمراهي و جهنم نجات داد و  [COLOR=#548dd4]به سوی بهشت
  رهنمون شد، ابلیس ناله کرد و فریاد کشید.
 [COLOR=#548dd4]

6- وقتی سوره مبارکه "حمد" نازل شد، ابلیس فریاد زد و ناله کرد، چون می‌گفت: این سوره سبب آمرزش گناهان اولاد آدم می‌شود.
 [COLOR=#548dd4]

7- امام صادق علیه السلام فرمودند: وقتی انسان در برابر خدا سجده کند و آن را طول دهد، شيطان از ناراحتی فریادش بلند می‌شود و به کناری رفته و شروع به گريه ميکند و می‌گوید: وای بر من، این بنده خدا چگونه او را اطاعت مي کند و در مقابل او به خاک می‌افتد، در حالی که من او را معصیت نمودم و به آدم سجده نکردم.


8- دیدار با مومن: دید و بازید مومنان از یکدیگر شيطان را چنان ناراحت مي کند که به صورت خود زده و دست و پای خود را زخمی مي کند.


9-  [COLOR=#548dd4]صدقه دادن
               


[External Link Removed for Guests]
New Member
New Member
پست: 14
تاریخ عضویت: شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸, ۴:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 53 بار
سپاس‌های دریافتی: 23 بار

Re: کی شیطان گریه می کند

پست توسط مشکان »

:razz: سلام :razz: mahdieh
:) واقعا مطلب جالبی را بیان کردی و من استفاده خوبی از آن کردم. :AA:
شاید این جمعه بیاید شاید ...
ارسال پست

بازگشت به “شیطان پرستی”