راه های نفوذ شیطان بر انسان

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸, ۸:۰۵ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 14 بار

راه های نفوذ شیطان بر انسان

پست توسط فتح المبین 2 »

  الله الرّحمن الرّ 
در کتابهاي آسماني در تمامي دين هاي الهي در مورد شيطان و خطر شيطان سخنگفته شده است و جبرئيل (فرشته ي امين خداوند) از طرف خداوند به پيامبراسلام (ص) براي مردم توضيحاتي در موردش داده است که در قرآن کريم و احاديثپيامبر (ص) در اين مورد سخن گفته شده است.
حال راه هايي هست براي مبارزه با شيطان و وسوسه نشدن که آشنا شدن با آن ها مي تواند مفيد باشد.

نحوه ي وارد شدن شيطان بر فرد:
  • هنگامي که فرد شرايط ورود شيطان را بر خود مهيا مي کند
  • هنگامي که شيطان اعتماد فرد را با حرف هايي که مي زند جلب مي کند وفرد را طوری فریب می دهد که آن شخص احساس مي کند بر او وحي شده است يا ميتواند آينده را پيش بيني کند
  • و ...
دام هاي شيطان:

  1. سرگرم کردن فرد به آرزوهاي طولاني و دراز دنيايي
  2. زيبا جلوه دادن گناه
  3. غفلت از کارهايي که انسان را به ياد خداوند متعال مي اندازد
  4. ايجاد کينه ميان افراد
  5. نفس اماره

سرگرم کردن فرد به آرزو هاي طولاني دنيايي:

انسان آرزوهاي زيادي دارد اما بعضي از آرزوها آن را به بيراهه مي کشانند و او را دچار افسردگي و دنيازدگي از روي کفر مي کنند.
انسان سعي مي کند به اهدافش برسد حال شيطان بعضي از آرزوها را در راه او قرار مي دهد و او را سرگرم تفکر به آن ها می کند.
نتايج آن:
دور شدن از هدف به دليل اينکه آن را در ذهن به طور موفقيت آميز انجام دادهاست و اين به اين معني است که انسان سعي مي کند آن را در زندگي واقعياعمال کند و نمي تواند و دچار افسردگي مي شود و عمر خود را اينگونه تلف ميکند.
افسردگي و پيري زود هنگام و تلاش براي گوشه نشيني و نهايتا ديوانگي.

پيشنهاد:
بهتر است بجاي آرزو هدف هاي شدني را پيش گرفت و آن را بارها با دستوراتالهي در قرآن بررسي کرد که مبادا تبديل به آرزو شود و هميشه قبل از هدفبايد به خوبي فکر کرد.

زيبا جلوه دادن گناه:

شيطان وقتي اعتماد شما را با گفتن بعضي اتفاقات که افتاده است و زودتر آنرا از شما فهميده است سعي مي کند که خود را فرشته اي نشان دهد که شما رااز آن نجات مي دهد.
وقتي شما بعد از اين احساس فهميديد که آن اتفاق افتاده است به شيطان اعتماد مي کنيد.
آن گناهاني که به ظاهر اعمال نيکو هستند را به شما معرفي مي کند و شما آنرا با رضايت انجام مي دهيد و در بسياري از وقت ها بوسيله ي صدايي که نميشنويد بلکه احساس مي کنيد شما را وسوسه مي کند و شما فکر مي کنيد که اينفکر شماست که اين حرف ها را مي زند.
شما آن گناه را انجام مي دهيد.

پيشنهاد:

خداوند دين را بر شما کامل کرد و هيچ دستور جديدي مبني بر دين نداد و شما نبايد به آن احساس ها توجه کنيد.
اگر خداوند فرشتگان را براي هدايت شما به وسيله ي وحي مامور مي کرد حتمادر باره ي آن در قرآن توضيح مي داد ولي خداوند فرموده است وسوسه هاي شيطانرا اطاعت نکنيد.

غفلت از کارهايي که شما را به ياد خدا مي اندازد:

وقتي انسان خود را در محضر خدا ببيند هيچگاه گناه نمي کند.
وقتي شما به شيطان اعتماد کنيد شيطان هم شما را وسوسه مي کند و شما را ازرفتن به مسجد و روزه گرفتن جلوگيري مي کند و بعد هم از خواندن قرآن ونهايتا نماز و ذکر که خداوند خواندن ذکر و نماز را بر انسان واجب کرده است.
با قبول کردن وسوسه هاي شيطاني شما از ياد خدا غافل مي مانيد و به گناه کشيده مي شويد و از شيطان اطاعت مي کنيد.
البته تنها این نیست بلکه شما را به کارهایی بیهوده نیز سرگرم می کند.

پيشنهاد:

خداوند مقتدر و دارای بیشترین قدرت است، سعی کنید با عبادت کردن حمایت وپشتیبانی خداوند را برای خود بگیرید و آن وقت نشاط و شادابی ای که به لطفخداوند به شما داده می شود بیشتر شده و پنجره های لطافت و امید به خوبی هادر شما دو چندان می شود.
این رو هم بدونید که شما چون مسلمان هستید و خدا را دوست دارید هیچگاه بهخداوند و پیامبر و قرآن و عترت پاک پیامبر بی احترامی نمی کنید و اگر درهنگام نماز و عبادت و در اوقات دیگر احساس کردید که صدایی به آن ها توهینمی کنید ناراحت نشوید، چون شما نیستید که این حرف ها را می زنید بلکه اینشیطان است که توهین می کند و می خواهد به شما تحمیل کند که شما به مقدساتتوهین کردید و شما را ناراحت کند.
در این هنگام کافی است در جواب محکم به شیطان یکی از سوره های قرآنی هر چند هم که زیاد نباشد بخوانید.
اگر این صداها در شما زیاد شد نیازی به مراجعه به روان پزشک نیست، شما دیوانه نشده اید و این برای خیلی ها پیش می آید.
کافیست آیه الکرسی بخوانید و به خود بدمید.

ایجاد کینه میان افراد:

انسان ها به هم نیاز دارند و در صورت داشتن کینه وسوسه ها شروع می شوند و نارضایتی ها بیشتر می شود و دچار استرس می شوید.

پیشنهاد:


در این زمینه هر نوع روشی که برای جلوگیری از کینه و یا آشتی کردن می دانید به کار ببرید.
نفس اماره:
خیلی وقت ها بدن انسان به چیزی واکنش می دهد مانند سردی یا گرمی و یابه چیزهای دیگر.بدن انسان طوری طراحی شده است که به خیلی از چیزها واکنشنشان دهد و این واکنش در بدنش دیده می شود مانند پریدن رنگ صورت. اندامهای مختلفی دارد که هر یک کار مشخصی انجام می دهند. اما برخی اوقات اینواکنش ها همگی خوب نیستند و برخی آزار دهنده هستند و مایه ی نفرت و پستی.همانطوری که گفته شد شیطان می تواند با انسان حرف بزند بدون اینکه انسانمتوجه شود این شیطان است که با ما حرف می زند چون افراد فکر می کنند شیطانبا چهره ای مانند انسان با او حرف می زند، در حالی که شیطان می تواندعلاوه بر آن طوری با شما صحبت کند که فکر کنید ذهنتان این حرف ها را میگوید. شما را با یک حرف یا یک تصویر بد در ذهنتان مشغول می کند و شما کمکم تحریک می شوید. ممکن است این تحریکات به گناه منجر شود. گاهی اوقات بایک بار تحریک کردن شما را به آن تشویق می کند و شما را به دیدن تصاویر غیراخلاقی و حرف های بد دعوت می کند. در بسیاری از اوقات ممکن است بر سر همینفکر کردن ها به سراغ کارهای بسیار زشت بروید و احساس کنید که این یک نیازاست در صورتی که اگر آن کار را انجام دهید بعد ها به آن فکر می کنید وعذاب می کشید در حالی که الان این حرف ها را برخی افراد مسخره می شمارند وبه ادامه ی کار زشت مشغول می شوند و می گویند که هیچوقت از کار زشتشانناراحت نخواهند شد در حالی که با کمی زمان متوجه می شوند که بسیار اشتباهشد و آن ها از شیطان اطاعت کردند. ممکن است یکبار کارهای ناپسند را ردکنید اما احساس شهوت شما را دوباره به آن دعوت می کند. فرد پس از مدتی بهخود می آید و با روزهای طولانی توبه کردن از کارهای بد دست بر می دارد.اما دوباره به سمت آن می رود. این وضع آنقدر ادامه می یابد تا روح انسانبه طور کامل کثیف شود، مثل یک شیشه ی شفافی که روش قیر ریخته باشند! اماآیا امید نیست آن شیشه که روزی بسیار شفاف بود پاک شود؟ آیا نمی شود ازبیشتر کثیف شدن شیشه جلوگیری کرد؟ آیا نمی شود دوباره به شفافیت شیشه نظرکرد؟ نه تنها این ها شدنی هست، بلکه ممکن است شفافیت شیشه آنقدر بالا رودکه خودمان هم تعجب کنیم. کافی هست وقتی کلام حق را شنیدیم نگوییم بگذارآخر سر توبه کنیم. همان لحظه کمی فکر کنیم. فکر کردن در این باره زیاد سختنیست. یک لحظه در داخل سکوت کنیم. ذهنمان را برای چند لحظه آزاد کنیم. بعدبه این موضوع فکر کنیم. زیاد طول نمی کشد. ممکن است در صورت ساکت نکردنداخل و فکر نکردن دیگر فرصت فکر کردن نداشته باشیم. ممکن است در صورت عدمفکر کردن در این موضوع تا مدت های طورلانی صدایی را حس کنیم که دیگررهایمان نمی کند و مدام تهدید می کند. این صدا ها همان صدای شیطان هستندکه در قالب حرف ذهن احساس می کنید. کسانی که هنوز به گناهان کبیره ناشی ازهمین غفلت است که در قرآن به آن ها اشاره شده است گرفتار نشده اند از همینثانیه با فکر کردن و تصمیم گرفتن می توانند خود را نجات دهند. فقط یک عزمراسخ می خواهد، عزمی که فرشتگان حضورش را حس کنند و خداوند آن را دوستداشته باشد. تصمیمی که بزرگترین تصمیم عمرتان می تواند باشد.
پیشنهاد:
درباره ی آزادگی فکر کنید و اسیر زنجیرهای پست شیطان نشوید. نفس امارهای که دارید زنجیرها را به شما در غالب زیبایی هایی نشان می دهد. اینزیبایی ها مانند این است که باتلاق را با برگ بپوشانند و به چشم یک جنگلنشان دهند و شما با پا نهادن در آن جنگل متوجه دروغین بودنش می شوید و بهداخل آن می افتید. ممکن است یک طناب شما را نجات دهند. اما بستگی دارد.اگر هنوز به طور کامل داخل باتلاق نیافتاده باشید و قادر باشید کهباپایتان را تکان بدهید بدون صدمه ی زیاد از آن باتلاق به سلامت بیرون میآیید. اگر پاهایتان در باتلاق باشد ریشه های خارداری دور پایتان می پیچندو با کمی سختی از آن بیرون می آیید اما پاهایتان زخمی می شود و ممکن استخوب شدنش طول بکشد. اگر دستهایتان هم به داخلش افتد بدنتان زخمی می شود وبا سختی از باتلاق بیرون می آیید با این که بیرون آمدید اما تمام بدنتانزحمی شده است و آن زخم ها مدت زیادی در بدنتان خواهد ماند. اگر از رنگباتلاق و فرو رفتن در آن خوشتان آمد و متوجه برگ هایی که روی آن برای زیباجلوه دادن نشدید شیشه ی شفافتان می شکند و در صورتی که بیرون بیایید بایداول به کنار هم گذاشتن تکه های شیشه و درست کردنش بپردازید.

هنگام وسوسه شدن بهتر است سریع آن را رد کنید و فکرتان را به چیز های خوب بکشانید.
سعی کنید همیشه آزاده باشید که آزادگی بسیار شیرین است.

چند نکته:

  • همیشه به خدا امید داشته باشید.
  • اگر صدایی را در درون احساس کردید فکر نکنید وحی است و فقط با عقلتان تصمیم بگیرید
  • زیاد به شیطان فکر نکنید
  • سعی کنید فکرتان را به خوبی ها بکشانید و از افکار بد دوری کنید
  • اگر صدایی را حس کردید که از اتفاقی می گوید بدانید شیطان از آن زودتراز شما با خبر شده است و می خواهد اعتماد شما را جلب کند، کافی است یکباربگویید پناه بر خدا از شر شیطان رانده شده
  • قرآن رو با معنی فارسی بخوانید و سعی کنید در هنگام قرائت قرآن به عربی معنی آن را بدانید
  • گوشه نشینی نکنید و بعضی وقت ها آهنگ و موزیک گوش دهید، در ایران خوانندگان خوبی داریم
  • به نتایج خوب و بهترین ها فکر کنید
بهترین ها نسیبتون.
ارسال پست

بازگشت به “شیطان پرستی”